Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en baby på 7 måneder som ikke er så glad i å kjøre langt i bil. Vi pleier å høre på musikk, har flere leker og bøker i baksetet, men disse blir ofte kastet vekk. Noen som har noen gode tips til hvordan underholde baby i bil?

Anonymkode: e3dc3...a58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hengte opp et ekstra bilspeil som han kunne se seg selv i.  Det syns han ennå er gøy, han er litt over året.  Også har vi noen spesielle leker som bare skal brukes i bilen, sånn at de er ekstra interessante når de bare kan leses med i bilen.

Anonymkode: bf024...5db

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hengte opp et ekstra bilspeil som han kunne se seg selv i.  Det syns han ennå er gøy, han er litt over året.  Også har vi noen spesielle leker som bare skal brukes i bilen, sånn at de er ekstra interessante når de bare kan leses med i bilen.

Anonymkode: bf024...5db

Så lurt, takk for tips 😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ingen flere?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Støtter leker som bare er i bilen. Vi har billeder, kafé leker, sitte på bussen leker etc. Kjøper bare brukt på Finn, og selger videre. Da holder nyhetsverdien seg. 

Anonymkode: 440f9...559

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare pass på at det ikke er tunge leker i tilfelle krasj. 

Anonymkode: 440f9...559

AnonymBruker
Skrevet

Legg opp kjøringen til tider der barnet skal sove slik at det sovner raskt😊

Anonymkode: f3eda...eb2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

IPAD med Peppa gris 

Anonymkode: 469d3...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjørt etter kveldsstell, sovner da fort og sover store deler av turen. Våkner kanskje for litt pupp. 

Anonymkode: 2e180...e7c

AnonymBruker
Skrevet

Vår yngste har aldri likt å kjøre bil, er nå 2 år. Noen ganger er det bare sånn. Ingen lure triks hjelper her dessverre. Så vi prøver å kjøre når hun skal sove, eller tar hyppige stopp. 

Anonymkode: 11904...f14

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IPAD med Peppa gris 

Anonymkode: 469d3...1d6

Til en på 7 måneder 🙄

Anonymkode: d4b41...447

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Til en på 7 måneder 🙄

Ser ikke problemet med det så lenge det er lange bilturer. Trenger ikke nødvendigvis vær peppa, men andre show som er mer egnet for de som er under 1 år. Ipaden kan spilles farger og lyder som kan underholde babyen på de lengste bilturene. 

Ipad kan henges opp.

Edit: Ellers anbefaler jeg speil og leker som er bare ment for bruk til bilturer. 😊 

Endret av Kenelz
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kenelz skrev:

Ser ikke problemet med det så lenge det er lange bilturer. Trenger ikke nødvendigvis vær peppa, men andre show som er mer egnet for de som er under 1 år. Ipaden kan spilles farger og lyder som kan underholde babyen på de lengste bilturene. 

Ipad kan henges opp.

Edit: Ellers anbefaler jeg speil og leker som er bare ment for bruk til bilturer. 😊 

Så små har ingenting foran en skjerm å gjøre. 

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Så små har ingenting foran en skjerm å gjøre. 

Tar ingen skade så lenge man ikke tar seg en lang biltur hver dag. 

Den ene barnet mitt som begynner i 1 klasse får ikke eneste bok av skolen, men nettbrett. Teknologien er her for å bli om du vil det eller ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Kenelz skrev:

Tar ingen skade så lenge man ikke tar seg en lang biltur hver dag. 

Den ene barnet mitt som begynner i 1 klasse får ikke eneste bok av skolen, men nettbrett. Teknologien er her for å bli om du vil det eller ikke. 

Jeg følger råd fra WHO, så får du kjøre ditt eget løp.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg følger råd fra WHO, så får du kjøre ditt eget løp.

Ok :) 

AnonymBruker
Skrevet

Beste mine vet er utvilsomt at jeg sitter bak og leker med kosedyr etc. 
Og da jeg akkurat nådde punktet der vi kunne kjøre sammen foran etter nær 4 års babytid (2 år mellom barna).... så begynner lillesøster å spy... Så rett tilbake mellom bilsetene. Hun blir mindre bilsyk når jeg underholder henne. Gaaah... jaja, heldigvis ikke så ofte vi kjører bil da :) Så det går.

Anonymkode: d8e4e...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...