Gå til innhold

Hundedritt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar dere opp etter dere uansett hvor? 

Bor i et nabolag hvor flere har hund inkludert oss selv, vi går tur med vår og den gjør alltid fra seg sine på faste steder, og vi tar det selvsagt opp..

observerer nå å da enkelte bare slipper hunden ut døra og slipper den inn igjen, lufter hunden "the easy way" dette resulterer i vi kan tråkke i dritt på egen plen, på lekeplassen etc, har ikke bevis på hvem sin hund det er men har mine mistanker, tråkket nylig i ei svær mokke da jeg klippet plenen, dette var rett foran barnas lekehytte 😠🤬🤮

Anonymkode: 5b2f0...55d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skyt de tilbake til de som eier bikkjene som bare blir sluppet. Anbefaler sprettert. 

Anonymkode: 244f2...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig respektløst. Det er også ikke lov å la hunden gå fritt ute uten bånd nå, da det er båndtvang. At noen lar hunden sin gå på andre sin plen og drite der, nei, det er idiotisk. Om man har glemt pose, og hunden drifter i veikanten.. Greit, det kan skje. Men å bare la hunden gå ut gjøre fra seg på andre sine plener..!? 

Anonymkode: aee5e...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Nå planlegger vi å gjerde inn hele plenen, kanskje like greit🤬

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skyt de tilbake til de som eier bikkjene som bare blir sluppet. Anbefaler sprettert. 

Du kan da ikke spretterten på hundene, her har eieren all skyld, og følgelig brukes spretterten på eier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Høyeheler said:

Du kan da ikke spretterten på hundene, her har eieren all skyld, og følgelig brukes spretterten på eier.

Eh ja var det ikke det jeg sa? "Skyt de tilbake til de som eier bikkjene" sa jeg, din forbanna vriompeis. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja var det ikke det jeg sa? "Skyt de tilbake til de som eier bikkjene" sa jeg, din forbanna vriompeis. 

den er grei, den gikk inn nå, la de få driten i retur.

AnonymBruker
Skrevet

Plukker alltid opp i nabolag og generelt bebodde områder. Eneste stedet jeg ikke plukker opp er inne i skogen utenfor løyper. Blir så provosert når det ligger hundemøkk i grøftekanter og på utkanten av folks plener.

Anonymkode: 615e5...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Skaff bevis og legg dritten på trappa til hundeeieren. 

Anonymkode: 578f6...946

Skrevet

Plukker alltid opp i byggefelt, sentrumsområder, parker osv. Har jeg glemt pose eller gått tom for poser (hunder har jo en lei tendens til å overraske med en ekstra bæsj eller tre når pose-lageret i lommene begynner å bli tomt 🤪), så går jeg tilbake og plukker opp når vi kommer hjem. Kan ikke love at jeg finner igjen og plukker riktig bæsj hver gang, men tenker det er bedre å plukke feil enn å ikke plukke i det hele tatt. Har i det minste prøvd å ordne opp etter min egen brøler. På fjellet og utenfor sti i skogen lar jeg det ligge igjen så sant det ikke er på et sted jeg vet det er vanlig å sykle, telte, raste eller fiske.

Kaster ikke posen i andres søppeldunker med mindre jeg vet de synes det er greit, men har ingenting i mot at andre kaster posene sine i min. Kast heller i søppeldunken min enn å la posen ligge igjen i grøfta.

• Liker 1
Skrevet
På 31.7.2020 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Nå planlegger vi å gjerde inn hele plenen, kanskje like greit🤬

Har dere vurdert å sette opp et skilt i hagen, type "Luft gjerne hunden, men ikke her"? Dersom du skulle tatt noen på fersken, kan de i det minste ikke argumentere med at de ikke visste at det var ugreit. :) 

Er forøvrig også tilhenger av å plukke opp og legge posen i postkassa/på dørmatta/i innkjørselen til eier. Så sant man er bombesikker på hvem det er sin og hvor de bor, selvfølgelig.

Skrevet

Ferdig knytta poser med hundedritt som bare ligger, samt  poser hengt det på ei grein i vekanten er heller ikke uvanlig 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Karve skrev:

Har dere vurdert å sette opp et skilt i hagen, type "Luft gjerne hunden, men ikke her"? Dersom du skulle tatt noen på fersken, kan de i det minste ikke argumentere med at de ikke visste at det var ugreit. :) 

Er forøvrig også tilhenger av å plukke opp og legge posen i postkassa/på dørmatta/i innkjørselen til eier. Så sant man er bombesikker på hvem det er sin og hvor de bor, selvfølgelig.

Guttungen satt å gamet på natt til i går, han hørte noe utenfor, å syntes det var nærmeste naboen han så gående rundt på planen å leite etter hundedritt med lommelykt og pose på hånda kl 01:30 på natta, hvor normalt er det 🤔??? 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg går tur med venninna mi som også har hund og hun ser at det ligger en dritt midt i veien så finner hun frem en pose, plukker dritten opp og sier, så slipper de vi treffer å tro at det er vi som ikke rydder etter oss. Det er jo sant, men det burde være undøvendig!

Anonymkode: a287f...40c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre mange som ikke plukker opp. Men det verste er de som plukker opp og henger posen opp i et tre eller legger den i veikanten.. Hvorfor? Har dere tenkt å komme tilbake for å hente driten? 

Anonymkode: c1b07...64b

Skrevet
On 8/3/2020 at 3:21 PM, AnonymBruker said:

Det er dessverre mange som ikke plukker opp. Men det verste er de som plukker opp og henger posen opp i et tre eller legger den i veikanten.. Hvorfor? Har dere tenkt å komme tilbake for å hente driten? 

Anonymkode: c1b07...64b

Ja, jeg tror nok mange har tenkt seg samme vei tilbake og "glemmer" de dritten de har lagt på vent.

Det er mange som irriterer seg, men er det noen som tar hensatte poser med seg? Hvis jeg vet at det er en søppelkasse på veien, så tar jeg med slike poser. Det hjelper så lite å bare irritere seg, de blir ikke borte av det. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Plukker alltid opp om hunden får bæsjet på noens plen. Da snakker vi om de har plen som går kant i kant med veien vi går på, og jeg kommer ikke til å hindre hunden i å gå på ytterste delen av plenen når man ikke gjerder den inn. Det har hendt at hunden har bæsjet type midt på kommunale jorder ol (ikke plen, vel og merke!)  og da har jeg ikke gått tilbake og plukket opp om jeg har glemt poser hjemme og det ikke er fare for at noen tråkker i det. De "luft gjerne hunden din, men ikke her"-skiltene har jo ingen betydning. Folk som lar hunden drite på andres plen uten å plukke opp bryr seg uansett ikke om det henger slike skilter der. 

Hos oss har vi 3-4 jævla nabokatter som driter over alt i vår hage 🙄 Skulle nesten latt hunden bæsje i naboenes hage

Anonymkode: 73372...7a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...