Gå til innhold

PCOS og vektnedgang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har PCOS og kan gi tips om hvordan jeg kan få til å gå litt ned i vekt? Jeg føler Jeg har prøvd det meste utenom hard trening. 

Prøvde kostholdsendring og mer fysisk aktivitet uten at jeg gikk ned noe som helst på flere uker... Har en jobb der jeg er i fysisk aktivitet så å si hele dagen.

Er det noe fyfy-mat jeg absolutt bør holde meg unna? Skulle helst gått ned 10-15kg. Begynner å innse at jeg kanskje må igang med beinhard trening.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 5801b...417

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på lavkarbo. Gikk ned på et blunk! har også pcos! 

nå lever jeg på lavkarbo. Funker helt fint ☺️

Anonymkode: d8473...41e

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel....er jo akkurat det jeg har prøvd, i ukesvis...

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte på lavkarbo. Gikk ned på et blunk! har også pcos! 

nå lever jeg på lavkarbo. Funker helt fint ☺️

Anonymkode: d8473...41e

Takk for tips, må prøve det ut🤗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte rett og slett bare å telle kalorier. Funka knall det, gikk ned 30 kg på et år. Hadde skikkelig PCOS, med hårvekst overalt på kropp og MASSE i ansikt (barberte to gang om dagen), samt måtte gjennom prøverør. Hårvekst overalt på kroppen er så godt som borte, iallefall ikke mer på kroppen enn "normale" damer. Litt mer i ansiktet, men napper bare et par gang i uka. Går riktignok på p-piller nå, så det har nok også en sammenheng. 

Men, iallefall, det ER mulig, man må bare stå i det når det kjennes for jævlig, tilslutt skjønner kroppen hva det er du prøver på. Det tok litt tid iallefall et par uker hos meg før det ga resultater. 

Anonymkode: dac75...f66

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte rett og slett bare å telle kalorier. Funka knall det, gikk ned 30 kg på et år. Hadde skikkelig PCOS, med hårvekst overalt på kropp og MASSE i ansikt (barberte to gang om dagen), samt måtte gjennom prøverør. Hårvekst overalt på kroppen er så godt som borte, iallefall ikke mer på kroppen enn "normale" damer. Litt mer i ansiktet, men napper bare et par gang i uka. Går riktignok på p-piller nå, så det har nok også en sammenheng. 

Men, iallefall, det ER mulig, man må bare stå i det når det kjennes for jævlig, tilslutt skjønner kroppen hva det er du prøver på. Det tok litt tid iallefall et par uker hos meg før det ga resultater. 

Så bra det har endret seg for deg:) Sliter med en del hårvekst selv, ikke veldig mye i ansiktet men mye fra navelen og ned:/ Jeg må nok rett og slett bare ta meg selv i nakkeskinnet og jobbe beinhardt:)

AnonymBruker
Skrevet

Her takker du for tulletips og avfeier dem som kommer med fakta. Du trenger ikke drive beinhard trening, du trenger ikke holde deg unna spesifikk mat. Du kan ikke "prøve" å spise mindre, enten spiser du mindre, eller så gjør du det ikke. Du går heller ikke merkbart ned i vekt på bare noen uker - og ihvertfall ikke hvis du bare "prøver"! Siden du allerede er i mye fysisk aktivitet, er det lite å hente på å øke der.

Det som først og fremst må til, er en holdningsendring.

Anonymkode: 6c3d3...c46

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her takker du for tulletips og avfeier dem som kommer med fakta. Du trenger ikke drive beinhard trening, du trenger ikke holde deg unna spesifikk mat. Du kan ikke "prøve" å spise mindre, enten spiser du mindre, eller så gjør du det ikke. Du går heller ikke merkbart ned i vekt på bare noen uker - og ihvertfall ikke hvis du bare "prøver"! Siden du allerede er i mye fysisk aktivitet, er det lite å hente på å øke der.

Det som først og fremst må til, er en holdningsendring.

Anonymkode: 6c3d3...c46

Hvilke fakta har jeg avfeid?!?

Det er ikke alle endringer, verken når det gjelder kosthold eller trening osv osv som funker for alle, uansett om man har utfordringer eller ikke. Jeg spør bare om tips, kanskje et av dem funker for meg:)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Lulu1983 skrev:

Så bra det har endret seg for deg:) Sliter med en del hårvekst selv, ikke veldig mye i ansiktet men mye fra navelen og ned:/ Jeg må nok rett og slett bare ta meg selv i nakkeskinnet og jobbe beinhardt:)

Det er jævlig, jeg vet det. Men det faktum er at man spiser mer enn man tror, når det kommer til kalorier. Jeg lurte meg selv lenge, helt til jeg faktisk gjorde en skikkelig innsats. Brukte app og la inn maten jeg spiste. Oppdaga jo fort at jeg overhodet ikke spiste så "lite" som jeg trodde. Når det kom til trening gjorde jeg ingenting annet enn å gå turer. Som de sier: mat tar kiloene, trening tar gram. Fokuser på maten og sjekk hvor mange kalorier du får i deg iløpet av én dag, så får du en viss peiling. Det ordner seg, det kreves bare viljestyrke! 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lulu1983 skrev:

Vel....er jo akkurat det jeg har prøvd, i ukesvis...

Da må du prøve hardere. Mindre inntak av kalorier = vektnedgang. Trening har ikke spesielt mye å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Gikk ned 60kg ved å redusere kalorier og gå turer. Periodisk faste har fungert bra for meg. 

Anonymkode: 9ab8d...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget at jeg spiste mye mer kalorier enn jeg trodde, når jeg startet å telle kalorier. Fikk en skikkelig oppvekker. 

Da hjalp helt klart best for min del å telle kalorier ihvertfall. Har hatt pcos i 20 år.

Anonymkode: 22d34...05c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit.  Prøvde dette i 2 uker- ingenting  ned.  Prøvde lavkarbo med maks 1800 kcal kombinert med fysisk aktivitet daglig i 6 uker . 2 kg ned . 

Fikk metformin og gikk plutselig  ned 5 kg . Er ikke "bare" å spise  mindre med pcos , men lavkarbo kombinert med metformin har for mange god effekt:) 

Anonymkode: 73a29...d40

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit.  Prøvde dette i 2 uker- ingenting  ned.  Prøvde lavkarbo med maks 1800 kcal kombinert med fysisk aktivitet daglig i 6 uker . 2 kg ned . 

Fikk metformin og gikk plutselig  ned 5 kg . Er ikke "bare" å spise  mindre med pcos , men lavkarbo kombinert med metformin har for mange god effekt:) 

Anonymkode: 73a29...d40

Selvfølgelig er det ikke bullshit. Gi meg gjerne en troverdig kilde på at du ikke vil gå ned i vekt med lavt nok kaloriinntak. Å skylde på pcos er bare patetisk, jeg har det selv, men har aldri latt meg selv bli overvektig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...