Lulu1983 Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Er det noen her som har PCOS og kan gi tips om hvordan jeg kan få til å gå litt ned i vekt? Jeg føler Jeg har prøvd det meste utenom hard trening. Prøvde kostholdsendring og mer fysisk aktivitet uten at jeg gikk ned noe som helst på flere uker... Har en jobb der jeg er i fysisk aktivitet så å si hele dagen. Er det noe fyfy-mat jeg absolutt bør holde meg unna? Skulle helst gått ned 10-15kg. Begynner å innse at jeg kanskje må igang med beinhard trening.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Spis mindre. Verre er det ikke. Anonymkode: 5801b...417
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Jeg begynte på lavkarbo. Gikk ned på et blunk! har også pcos! nå lever jeg på lavkarbo. Funker helt fint ☺️ Anonymkode: d8473...41e 2
Lulu1983 Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spis mindre. Verre er det ikke. Anonymkode: 5801b...417 Vel....er jo akkurat det jeg har prøvd, i ukesvis...
Lulu1983 Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte på lavkarbo. Gikk ned på et blunk! har også pcos! nå lever jeg på lavkarbo. Funker helt fint ☺️ Anonymkode: d8473...41e Takk for tips, må prøve det ut🤗
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Jeg begynte rett og slett bare å telle kalorier. Funka knall det, gikk ned 30 kg på et år. Hadde skikkelig PCOS, med hårvekst overalt på kropp og MASSE i ansikt (barberte to gang om dagen), samt måtte gjennom prøverør. Hårvekst overalt på kroppen er så godt som borte, iallefall ikke mer på kroppen enn "normale" damer. Litt mer i ansiktet, men napper bare et par gang i uka. Går riktignok på p-piller nå, så det har nok også en sammenheng. Men, iallefall, det ER mulig, man må bare stå i det når det kjennes for jævlig, tilslutt skjønner kroppen hva det er du prøver på. Det tok litt tid iallefall et par uker hos meg før det ga resultater. Anonymkode: dac75...f66 2
Lulu1983 Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte rett og slett bare å telle kalorier. Funka knall det, gikk ned 30 kg på et år. Hadde skikkelig PCOS, med hårvekst overalt på kropp og MASSE i ansikt (barberte to gang om dagen), samt måtte gjennom prøverør. Hårvekst overalt på kroppen er så godt som borte, iallefall ikke mer på kroppen enn "normale" damer. Litt mer i ansiktet, men napper bare et par gang i uka. Går riktignok på p-piller nå, så det har nok også en sammenheng. Men, iallefall, det ER mulig, man må bare stå i det når det kjennes for jævlig, tilslutt skjønner kroppen hva det er du prøver på. Det tok litt tid iallefall et par uker hos meg før det ga resultater. Anonymkode: dac75...f66 Så bra det har endret seg for deg:) Sliter med en del hårvekst selv, ikke veldig mye i ansiktet men mye fra navelen og ned:/ Jeg må nok rett og slett bare ta meg selv i nakkeskinnet og jobbe beinhardt:)
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 Her takker du for tulletips og avfeier dem som kommer med fakta. Du trenger ikke drive beinhard trening, du trenger ikke holde deg unna spesifikk mat. Du kan ikke "prøve" å spise mindre, enten spiser du mindre, eller så gjør du det ikke. Du går heller ikke merkbart ned i vekt på bare noen uker - og ihvertfall ikke hvis du bare "prøver"! Siden du allerede er i mye fysisk aktivitet, er det lite å hente på å øke der. Det som først og fremst må til, er en holdningsendring. Anonymkode: 6c3d3...c46 2
Lulu1983 Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her takker du for tulletips og avfeier dem som kommer med fakta. Du trenger ikke drive beinhard trening, du trenger ikke holde deg unna spesifikk mat. Du kan ikke "prøve" å spise mindre, enten spiser du mindre, eller så gjør du det ikke. Du går heller ikke merkbart ned i vekt på bare noen uker - og ihvertfall ikke hvis du bare "prøver"! Siden du allerede er i mye fysisk aktivitet, er det lite å hente på å øke der. Det som først og fremst må til, er en holdningsendring. Anonymkode: 6c3d3...c46 Hvilke fakta har jeg avfeid?!? Det er ikke alle endringer, verken når det gjelder kosthold eller trening osv osv som funker for alle, uansett om man har utfordringer eller ikke. Jeg spør bare om tips, kanskje et av dem funker for meg:)
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, Lulu1983 skrev: Så bra det har endret seg for deg:) Sliter med en del hårvekst selv, ikke veldig mye i ansiktet men mye fra navelen og ned:/ Jeg må nok rett og slett bare ta meg selv i nakkeskinnet og jobbe beinhardt:) Det er jævlig, jeg vet det. Men det faktum er at man spiser mer enn man tror, når det kommer til kalorier. Jeg lurte meg selv lenge, helt til jeg faktisk gjorde en skikkelig innsats. Brukte app og la inn maten jeg spiste. Oppdaga jo fort at jeg overhodet ikke spiste så "lite" som jeg trodde. Når det kom til trening gjorde jeg ingenting annet enn å gå turer. Som de sier: mat tar kiloene, trening tar gram. Fokuser på maten og sjekk hvor mange kalorier du får i deg iløpet av én dag, så får du en viss peiling. Det ordner seg, det kreves bare viljestyrke! 👍 Anonymkode: dac75...f66 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 3 timer siden, Lulu1983 skrev: Vel....er jo akkurat det jeg har prøvd, i ukesvis... Da må du prøve hardere. Mindre inntak av kalorier = vektnedgang. Trening har ikke spesielt mye å si. Anonymkode: 5801b...417
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 Gikk ned 60kg ved å redusere kalorier og gå turer. Periodisk faste har fungert bra for meg. Anonymkode: 9ab8d...ef9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 Jeg oppdaget at jeg spiste mye mer kalorier enn jeg trodde, når jeg startet å telle kalorier. Fikk en skikkelig oppvekker. Da hjalp helt klart best for min del å telle kalorier ihvertfall. Har hatt pcos i 20 år. Anonymkode: 22d34...05c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spis mindre. Verre er det ikke. Anonymkode: 5801b...417 Bullshit. Prøvde dette i 2 uker- ingenting ned. Prøvde lavkarbo med maks 1800 kcal kombinert med fysisk aktivitet daglig i 6 uker . 2 kg ned . Fikk metformin og gikk plutselig ned 5 kg . Er ikke "bare" å spise mindre med pcos , men lavkarbo kombinert med metformin har for mange god effekt:) Anonymkode: 73a29...d40
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bullshit. Prøvde dette i 2 uker- ingenting ned. Prøvde lavkarbo med maks 1800 kcal kombinert med fysisk aktivitet daglig i 6 uker . 2 kg ned . Fikk metformin og gikk plutselig ned 5 kg . Er ikke "bare" å spise mindre med pcos , men lavkarbo kombinert med metformin har for mange god effekt:) Anonymkode: 73a29...d40 Selvfølgelig er det ikke bullshit. Gi meg gjerne en troverdig kilde på at du ikke vil gå ned i vekt med lavt nok kaloriinntak. Å skylde på pcos er bare patetisk, jeg har det selv, men har aldri latt meg selv bli overvektig. Anonymkode: 5801b...417
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå