Kommerikkepånoebra Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Trenger en god bæresele til bruk både i hverdagen og på lengre turer i skog og fjell. Står litt mellom disse to selene nå. Noen som vet litt om forskjellen på de to, og kan komme med anbefalinger? ☺️
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Vi har 360, og den ble knapt brukt.. Mange klager på borrelåsen i midjen. Adapt kan kanskje brukes fra nyfødt? I 360 må du ha nyfødtinnlegg, og det var noee jævla klumpete knotdrit. Anonymkode: 613e4...624
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 360 omni har integrert nyfødtinnlegg og det er ikke noe knot. Det er heller ikke borrelås i midjen. Jeg har den, og er greit fornøyd med den. Brukte den lite da baby var nyfødt, for baby likte den ikke. Nå er baby 4 mnd og trives greit. Anonymkode: 93b12...70d 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Ergobaby er noe herk, skjønner ikke hvorfor alle absolutt skal ha det. Angelpack eller sjal er bra! Til skogsturer foreslår jeg meis. Anonymkode: 98501...d3f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ergobaby er noe herk, skjønner ikke hvorfor alle absolutt skal ha det. Angelpack eller sjal er bra! Til skogsturer foreslår jeg meis. Anonymkode: 98501...d3f Åpen for andre forslag og jeg altså, men de jeg har fått anbefalt av flest😅 Også burde jeg presisert alder på barnet i hi kanskje. Han er 10 uker, 3 uker korrigert, så meis er litt tidlig. Har close caboo sjal, men det funket ikke bra på lengre turer nå i ferien.. Anonymkode: e88e6...ce7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Vi er veldig fornøyde med ergobaby 360 omni. Brukte den riktignok ikke noe særlig før baby var ca 3 måneder, da vi foretrakk elastisk sjal da hun var nyfødt. Kjøp gjerne brukt, da er de gjerne litt inngått og mykere også 😊 Anonymkode: 35435...881 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Ergobaby er en helt grei sele det. Mange foretrekker den, og den er enkel å skaffe seg. Men det finnes mange som er mye bedre, det oppdager mange som også foretrekker ergobaby. For med alt,har du ikke prøvd annet, så funker det jo. Bæretøy er som bukser,noe passer meg, noe annet passer deg. Det kommer an på størrelse på baby, størrelse på bærer,hva bærer foretrekker osv. Jeg vil anbefale deg å oppsøke et bæretreff. Sjekk ut norsk bæregruppe på Facebook, der er det masse info du finner. Også finner du info om lokale bæregrupper nær deg, som arrangerer treff. Der kan du få se og prøve andre sitt bæretøy og finne ut hva du liker. Sjal passer alle kroppen, så lenge du finner riktig størrelse til deg (lengde på sjalet), men det finnes mange forskjellige stoffer sjal er laget av.og om det er håndvevd eller maskinvevd. dette må en bsre prøve og finne ut hva du liker best. Noe er pusemyke og perfekt nå små babyer, noe er mer hold i og bedre for toddlere, og alt i mellom. Men skal er en treningssak, du må lære deg hvordan du sjaler opp riktig, og kan være litt pes i starten. Men da er bæregrupper geniale. Her har du også ringslynge, som kan være gode å bruke. Av seler har du uendelig mange typer. Men anbefaler deg å styre unna stokke og babybjørn, da de ikke er ergonomiske (den nyeste bb er ganske ergonomisk, men ikke noe jeg ville anbefalt). Men her må en bare prøve, noen passer fra nyfødt, andre fra de er eldre. Noen passer lange mennesker, noen passer korte, noen passer fyldige mennesker, andre passer tynne mennesker. Det blir som en sekk, det er begrenset hvor mye en kan stille på stroppene. Og selv om det står at den passer baby fra nyfødt og til eks 20 kilo, kan den ofte være litt for stor for en nyfødt, selv om den er innenfor vektgrensa, og for liten når ungen er 15 kilo eks. Du kan oppleve at en sele gnager, eller du får vondt i ryggen ved bæring over lengre tid. Da kan det være det er feil type bæretøy for deg, det er ikke sikkert du får der tight nok inntil kroppen. Og der kan bli slitsomt for rygg og skuldre. En mellomting er mehdai. Det kan være halvklips eller sjalstropper. Men da har du panelet klart, vor baby er inni, men så har du stropper som sjal, og kan knyte godt inntil kroppen. Noe jeg synes er veldig godt. Og lettere å tilpasse bærer og baby. Ikke drtdu spurte om,men tipset mitt er å ta med baby å.prøve diverse, og se hva du og baby liker best. Anonymkode: 5c454...e72 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 Iaf ikke en med borrelås, men tror de har byttet ut det på 360'n nå Nyere modeller er vel med klips. Den borrelåsen altså, skulle ikke tro de som laget bæreselen har hatt barn - i det hele tatt. Jaja. vi har brukt mye ergobaby, adapt til sistemann. Funker like fint på tur. Kjøpt en Tula toddler til bæring på tur av største nå, selv 4-åringer blir slitne i beina etter en stund, veldig kjekt. Syns bæresele er mye mer comfy for alle enn meis...Og ikke minst kan de (ut i fra vektklasse) brukes mye lenger. Anonymkode: 69672...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Omni funket ikke for meg som er 165 høy og relativt tynn. Den passer rett og slett litt høyere eller bredere folk. Fikk hjelp i bærebutikken i Oslo, husker ikke hva den heter nå. De har ergobaby der også, men jeg endre opp med en sele fra tula. Explorer mener jeg. Men fint å dra innom der, da kan du prøve de, og finne en som passer deg. Anonymkode: ea517...b25
Gjest Albbas Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 Adapt er den eneste ergobaby-sela jeg synes er ok (utenom embrace, men det er jo en annen type sele). Ikke bare ok, likte den veldig godt. Omni er veldig klumpete.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omni funket ikke for meg som er 165 høy og relativt tynn. Den passer rett og slett litt høyere eller bredere folk. Fikk hjelp i bærebutikken i Oslo, husker ikke hva den heter nå. De har ergobaby der også, men jeg endre opp med en sele fra tula. Explorer mener jeg. Men fint å dra innom der, da kan du prøve de, og finne en som passer deg. Anonymkode: ea517...b25 Å, hvor i Oslo ligger den? Dit bør jeg ta meg en tur. Gull hvis man kan få prøvd ulike typer i butikk☺️ Anonymkode: e88e6...ce7
Kommerikkepånoebra Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #12 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å, hvor i Oslo ligger den? Dit bør jeg ta meg en tur. Gull hvis man kan få prøvd ulike typer i butikk☺️ Anonymkode: e88e6...ce7 Skulle ikke være anonym.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å, hvor i Oslo ligger den? Dit bør jeg ta meg en tur. Gull hvis man kan få prøvd ulike typer i butikk☺️ Anonymkode: e88e6...ce7 Bæreglede het den. Nedenfor St. Hanshaugen. Der kan du prøve ulike bæreseler og sjal. De er veldig veldig flinke der. Anonymkode: ea517...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå