AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #21 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er midlertidige tall. Fhi oppdaterer ca kl 13. i går feks rapporterte VG 26 først på dagen. Dette ble nedjustert til 6 eller 7 når fhi tallene kom Anonymkode: 7b016...3ae Nedjustert fra 26 til 7? Hvordan er det mulig å ha så stor feil/forskjell? Anonymkode: 6afd3...ad0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #22 Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, Outlander skrev: De fleste av de smittende nå kommer fra en selv opptatt egoistiske kjerring som måte ha FIRE..igjen...FIRE, brudefester hvor kvinnekjerringer fra flere kommuner samlet seg på forskjellige steder for en skikkelig smittefest. Håper bruden blir holdt total ansvarlig med konsekvenser! Tvilsomt at SÅ mange er smitta i akkurat den klynge der da Anonymkode: 6afd3...ad0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #23 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tvilsomt at SÅ mange er smitta i akkurat den klynge der da Anonymkode: 6afd3...ad0 Av de 190 testene de ventet på, var det 2 positive hørte jeg. Anonymkode: 01436...339
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #24 Skrevet 31. juli 2020 3 klynger- 2 av de klyngine reiste til utlandet (tyskland, Danmark, Sverige), som også deltok i festen, om ikke jeg har lest feil. Når det samles 100+ mennesker over 4 forskjellige fester (så 400 hundre pluss) hvor det er nå påvist smitte, hvorfor tror du at 36 kan ikke stemmer derfra? Anonymkode: d5200...aad
Outlander Skrevet 31. juli 2020 #25 Skrevet 31. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: 3 klynger- 2 av de klyngine reiste til utlandet (tyskland, Danmark, Sverige), som også deltok i festen, om ikke jeg har lest feil. Når det samles 100+ mennesker over 4 forskjellige fester (så 400 hundre pluss) hvor det er nå påvist smitte, hvorfor tror du at 36 kan ikke stemmer derfra? Anonymkode: d5200...aad Skulle ikke være anonymt der!
Jdz Skrevet 31. juli 2020 #26 Skrevet 31. juli 2020 Hvorfor gnåler alle om gjenåpning av grensene? Hverken grensene eller flyplassene har vært stengt, de har vært åpne hele tiden! De som gir faen i karantenekravet nå, hadde sikkert gitt faen i karantene om de reiste til Norge i april også. 1
Hoppetaujenta Skrevet 31. juli 2020 #27 Skrevet 31. juli 2020 Det er trist med voksne folk som blir som trassige småunger og sier ne-hei...det gidder jeg ikke å gjøre... ...nei, jeg vil ikke...jeg gjør akkurat som JEG vil, uansett. Det kommer ikke noe godt ut av det og det ender opp med at vi alle må igjennom nok en full stopp-periode og det er så veldig unødvendig. Alle kan klare å gjøre de enkle og ganske få tingene vi har blitt bedt om å gjøre. Det burde være inne i tankemønstrene våre nå etter så mange ukers opplysninger over alt, men nei....noen skal gjøre som de vil, "fordi de fortjener det...litt fest og litt ferie og litt alt de vil". I jøssenammen da! Kjempeegoister!!!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #28 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Hoppetaujenta said: Det er trist med voksne folk som blir som trassige småunger og sier ne-hei...det gidder jeg ikke å gjøre... ...nei, jeg vil ikke...jeg gjør akkurat som JEG vil, uansett. Det kommer ikke noe godt ut av det og det ender opp med at vi alle må igjennom nok en full stopp-periode og det er så veldig unødvendig. Alle kan klare å gjøre de enkle og ganske få tingene vi har blitt bedt om å gjøre. Det burde være inne i tankemønstrene våre nå etter så mange ukers opplysninger over alt, men nei....noen skal gjøre som de vil, "fordi de fortjener det...litt fest og litt ferie og litt alt de vil". I jøssenammen da! Kjempeegoister!!! Vi har ikke blitt bedt om å ikke dra på ferie. De fleste av oss har gjort som vi er blitt bedt om. Av regjeringen, ikke av KG. Anonymkode: 01436...339 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #29 Skrevet 31. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nedjustert fra 26 til 7? Hvordan er det mulig å ha så stor feil/forskjell? Anonymkode: 6afd3...ad0 Jeg tror det handler om at smittetallene etterhvert blir registrert på dagen da prøven ble tatt, ikke den dagen prøvesvaret forelå. Anonymkode: f34c2...2a5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #30 Skrevet 31. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg tror det handler om at smittetallene etterhvert blir registrert på dagen da prøven ble tatt, ikke den dagen prøvesvaret forelå. Anonymkode: f34c2...2a5 Da burde vg vente til de har riktige tall, men det er nok viktigere å skremme enn å informere. Anonymkode: 01436...339
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #31 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da burde vg vente til de har riktige tall, men det er nok viktigere å skremme enn å informere. Anonymkode: 01436...339 Hvorfor er det så viktig for deg at de smittede blir registerte på riktig dag? For meg er det viktigere å se på trenden enn å vite eksakt antall på en spesifikk dag, det toale antallet i løpet av uken blir jo riktig uansett. Vg henter tallene sine fra registeret for smittsomme sykdommer, som er den offentlige informasjonskanalen alle forholder seg til. Anonymkode: f34c2...2a5 1
Hoppetaujenta Skrevet 31. juli 2020 #32 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke blitt bedt om å ikke dra på ferie. De fleste av oss har gjort som vi er blitt bedt om. Av regjeringen, ikke av KG. Anonymkode: 01436...339 Jeg snakker om de som drar dit de ikke bør dra. Fra folk som på død og liv skulle på hytta i påsken og til alle andre som "skal bare". Det går an å bidra og ta ferien hjemme, fordi i år er alt annerledes og alle må bidra. Jeg snakker om de som bryter alt med vilje og gjør som de vil, for anmodninger og forbud ikke gjelder dem. Syns de.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #33 Skrevet 31. juli 2020 Man må (i følge VG sine tall) tilbake til 6 mai for å finne like høye smittetall på en dag. Anonymkode: c794c...32e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #34 Skrevet 31. juli 2020 Det er da ikke utenlandsturer i seg selv som er problemet. Om du ser på de som har reist til grønne land, på en hensiktsmessig måte, så kan du telle antall smittede på en hand - og, det har blitt fanget opp med en gang før de har smittet andre. Jeg, og de jeg kjenner som har reist, har gjort det på en forsiktig og gjennomtenkt måte. Og mange av oss koronatestet oss frivillig etter hjemkomst, har vært veldig obs på symptomer, med mer. Problemet er og har hele tiden vært brudd på retningslinjene. Man drar rett og slett ikke rett fra et rødt land til bryllupsfest, eller rett fra et rødt land til jobb på sykehus. I landet jeg reiste til var kontrollen en helt annen. Vi ble registrert med adresse og telefonnummer, flere ganger. Vi måtte signere på hvor vi hadde vært. Det var feberscanning, med mer. Og tiltakene ble fulgt opp hele veier - store folkemengder fantes ikke, avstandsregler ble overholdt. Så her er jeg faktisk, for første gang, enig i kritikken. IKKE at utenlandsturer må forbys. Men at oppfølgingen bør være en helt annen fra myndighetenes side rettet inn mot regelbrudd. Anonymkode: efd45...851
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #35 Skrevet 31. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor er forresten regjeringa vår? Anonymkode: 28555...ce8 Det er ferie.. tror de er tilbake på mandag Anonymkode: 56315...951
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #36 Skrevet 31. juli 2020 Dette er en gjentakelse av januar-mars. Vi kunne bare ta det helt med ro for det var bare i Kina at noen var smittet, så var det bare i utlandet, så var det bare noen få i Norge, så var det litt flere i Norge, men ingen var døde enda, så var det noen som var døde, men ikke så mange... Og så måtte vi plutselig stenge ned halve Norge for å få kontroll. Vi burde lært at det er mye billigere å holde grensene stengt for feriereiser enn å la det skure til vi har fått en ny stor oppblomstring som krever omfattende tiltak for å slåes ned. Anonymkode: 64190...188 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #37 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en gjentakelse av januar-mars. Vi kunne bare ta det helt med ro for det var bare i Kina at noen var smittet, så var det bare i utlandet, så var det bare noen få i Norge, så var det litt flere i Norge, men ingen var døde enda, så var det noen som var døde, men ikke så mange... Og så måtte vi plutselig stenge ned halve Norge for å få kontroll. Vi burde lært at det er mye billigere å holde grensene stengt for feriereiser enn å la det skure til vi har fått en ny stor oppblomstring som krever omfattende tiltak for å slåes ned. Anonymkode: 64190...188 Egentlig rimelig flaut at vi ikke engang evner å være etterpåkloke. Anonymkode: 99409...5ad 2
Fremhevede innlegg