Gå til innhold

Hvor mange reps?


Maestro

Anbefalte innlegg

Heia 

Jeg er ny på gymmen der jeg trener. Og lurer på, når man bruker de apparatene som er der. 

 

Hvor mange reps? Jeg tar eks 20 kg, 3x3, er det greit? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er greit. I begynnelsen er det viktig å lære seg riktig teknikk, så få gjerne en kyndig til å se på utførelsen din. Etter teknikk er det evnen til å faktisk presse seg litt som må trenes. Så prøv å trene tett opp mot det punktet der du ikke klarer så mange repetisjoner til. Utover det spiller det ingen rolle om du tar 5 reps eller 15, så lenge du har trent tungt.

Og forresten - mange på forumet her er av oppfatning av at man trene med frivekter, eller ingenting. De skjønner visst ikke at for mange kan apparater være en fin inngang til annen styrketrening. For noen er det også det eneste man kan tenke seg å gjøre av styrketrening.

Endret av Pierre Gynt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange starter med apparater... 🙂 3x10reps pleier det nesten alltid stå i artikkler med programmer. En grei start det.

Når man blir mer erfaren kan man bruke tid på forskjellige repsområder. Du bør bruke en bekt der du må presse deg for på klare å løfte den: kontrollert. Når teknikken svikter er det på tide å stoppe.

Anonymkode: 5aae7...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...