Gå til innhold

Hva bør vi få med oss i London?

Grooo

Anbefalte innlegg

Japp, jeg vet det er tusen tråder om London her fra før.

Og ja: Jeg har søkt og sett i de trådene, og har 7 forskjellige reiseguider til England og London liggende her.

Men allikevel spør jeg altså hva vi (jeg, min mann og min søster på 14 år) bør få med oss i London når vi reiser dit neste torsdag. Vi skal være en uke, og har hotell i Bayswater.

Har bestemt oss for følgende:

-Londone Eye

-London Zoo

-Camden markedet

-Har billetter til Fame

Er ikke så veldig kunst- & kulturinteresserte men vil få med oss et museum eller to hvis det er noe spennene... Kan forsåvidt reise ut av byen også hvis det finnes noe spennende utenfor sentrum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tower og London

Madame Tussauds (skrives det sånn?)

London Planetarium

Båtur på Themsen

St.Pauls Cathedral (anbefaler sterkt å gå helt opp i kuppelen - fantastisk utsikt)

Trafalgar Square

Big Ben

Heldiggriser som skal på "Fame". Har selv vært på "Fame" i London og den er knallbra. Mye å glede seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skriv under på Tower of London.

Elles kan de kanskje berre gå på ein buss og sjå kvar han køyrer - sit oppe i andre etasje og berre nyt byen, og ser de noko interessant kan de berre gå av. Få tak i eit slikt vekeskort for buss, undergrunn og tog.

Gå ein tur i Hyde Park, med innlagt stopp på Speaker's Corner. Covent Garden er ein fin plass å tilbringe litt tid på.

Har nokon av dykk ei spesialinteresse, er sjansen stor for at det finst ein butikk som fører tinga de er interesserte i. Om kveldane kan de til dømes bli med på drop-in dansekurs. Oppsøk plassar der lokalbefolkninga er, i tillegg til å vere ekte turistar. Då får de sjansen til å oppleve noko ikkje alle andre har opplevd.

God tur! Eg er misunneleg ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også for Tower of London. Også synes jeg Guinnes rekordmuseum var litt artig da jeg var 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

Jeg skriver under på Covent Garden, jeg elsket å gå rundt der og se i småbutikkene etter en stressende dag på Oxford Street dagen før :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i tidligere London-tråder anbefalt Parlamentet og Westminster Abbey; begge deler er fantastiske bygg, og gir virkelig anledning til å føle at man vandrer rundt i historien (omvisning i Parlamentet må forhåndsbestilles, men det er det absolutt verdt!).

Tower of London et "must", men dra dit TIDLIG, ellers risikerer dere vanvittige køer.

Covent Garden er som nevnt ovenfor et koselig område, var bare en liten tur der da vi var i London for to år siden, men det er absolutt på "to do"-lista vår når vi skal til London i august.

M. Tussaud synes jeg er ekstremt oppskrytt. Folksomt, rotete og egentlig ganske kjedelig, så jeg vil anbefale å bruke tiden på noe annet (med mindre dere er spesielt interessert i voksdukker ;)) .

Ellers er jo disse "hop on - hop off" bussene en god idé, gjerne første dagen for å få et overblikk før man starter sightseeingen for alvor. For eksempel denne.

God tur! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pauline

Hørte nettopp på radio en dag at de anbefalte London Dungeon som er et slags skrekk-vokskabinett! Skal visst være kjempebra og spennende! Kan tenke meg at det passer bra særlig for hun på 14. Jeg var på språkreise da jeg var 15 og vi fikk anbefalt å gå der, men jeg prioriterte Mme. Tussauds. Bra det også, men vet at de som var på London Dungeon likte det veldig godt! Hvis dere vil reise ut av byen er Windsor Castle fint, og tror også at Hampton Court skal være verdt et besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man det der eller her?

Eg trur dette er eit kort berre for turistar. Høyr med reisebyrået ditt om dei kan tinge desse korta for dykk i god tid før de drar. Det er iallfall slik eg har fått tak i dei før; kan hende ein kan få tak i dei på andre måtar også, men dette kan eg ikkje garantere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Jeg har nå fått tips om å kjøpe div. billetter før vi reiser via http://www.ticketservice.no så jeg skal sette meg og bestille litt nå etterpå. I alle fall flytoget og ukeskort på kollektivtrafikken, og til Madamme Tussauds og London Eye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Hei. Jeg anbefaler Tower of London på det sterkeste. masse å se og flinke guider (Beefeaters).

Er det interesse for museum og historie anbefales Cabinet War rooms! Er glad vi prioriterte det på vår tur i påsken. Vi var også å så FAME, forestillingen går i et ganske gammelt slitent teater, men det var absolutt en underholdende musikal!

Vi var også på Jack the ripper walk med Donald Rumbelow som guide, han var kjempeflink og turen var absolutt verdt pengene.

Dette var hvertfall noen tips. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camden Market om du skal shoppe morsomt og billig. Ellers må Oxford Street oppleves om du er handleglad. :)

En opera eller musikal er vel på sin plass, og selvfølgelig nattelivet.

- viXen -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

London Dungeon anbefales visst. Har ikke vært med på det selv, men hørt veldig mye bra om det.

Madame Tussauds i seg selv er ikke så spennende, men Chamber Live anbefales på det sterkeste!! (Høre til M.T.)

Hyde Park er utrolig koselig å gå gjennom.

Siden dere skal være på Bayswater så må dere trave gatene opp og ned der MASSE - det gjorde vi da vi bodde der i november, og det var superb! MK One er en bra damebutikk som ligger der, med veldig hyggelig betjening! Kom på fornavn med dem i løpet av den uka jeg var der, jeg ;)

Ellers er det også veldig gøy i FunLand - et giga kjøpesenter/spillsenter like ved Leicster Square.

Tower of London er et must, naturligvis.

Har dere aldri vært i London så er London Bridge en stor opplevelse også.

Siden dere har med dere en 14åring så er Disney Store også et must. (Det er forsåvidt et must for oss voksne også..hehe)

Da vi var i Bayswater så kjøpte vi dagskort på buss hver dag for kun £2.5 pr. pers, så kjørte vi buss så mye vi ville i 24timer. Det var veldig greit, fordi det er stort sett busser som går fra det området. Det er automater og kiosker like ved bussholdeplassene som selger dette.

Hvor på Bayswater skal dere ligge?

God tue - er kjempemisunnelig på dere!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også å hoppe på en av disse turistbussene, billetter kan kjøpes flere steder hvor bussene stopper. Herlig å sitte på toppen av en åpen dobbeldekker en varm dag i London! Guidene på disse bussene pleier også å være flinke.

Jeg var i LOndon Dungeon i fjor og kan trygt anbefale dette! Spenning og historikk samtidig, og du skal ikke se vekk i fra at du kan bli litt skremt også....

Skal selv til London i august, men det er mest shooooppiiing som står på planan da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo på Eden Park, og har nå kjøpt 7 dagerskort til kollektivtrafikken + billetter til Mme. Tussauds i tillegg til Fame

Vi planlegger også å få med oss:

-Disney Store

-Camden Market

-London Eye

-Toetasjersbuss

-London Zoo

-Den diiigre lekebutikken

-Trafalgar Square, Big Ben, Piccadilly Circus og alle de der tingene vi alltid har sett bilder av

Noen som har forslag til greie steder å spise??

Tviler ikke på at vi finner tusenvis av steder som er ok, men kanskje noen vet om noe knallbra til en vettig pris?

Endret av Grooo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Guest

Vi spiste mye på puber når vi var der, veldig god mat de stedene vi var og til en rimelig penge. anbefales!

Vi var også på Hard rock cafe og spiste burger, ikke fullt så billig der da.

Ellers fins det endel italienske restauranter med pizza, spaghetti og lignende som er ganske billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg veldig til å dra til London Dungeon, men ble litt skuffet. Personlig synes jeg det var litt oppskrytt. Greit nok, men ikke helt verdt pengene det kostet å komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...