AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Naboen driter i katten sin. Han har flyttet inn på terrassen vår, og der er han 24/7. Han nekter å gå hjem og nå har han bodd på terrassen vår i 3 mnd. Han er en senior katt, og det begynner å bli kaldt om nettene, det er uansvarlig å la han sove ute, da han får vondt i leddene sine. Har prøvd å snakke med naboen, men de er fetteteite, så det hjelper ikke. Har noen et råd om hva jeg kan gjøre? Han er chippet, så kan ikke avlive han hos dyrlegen heller. Anonymkode: ac3ef...a55 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Ta kontakt med Mattilsynet, det er de som har ansvar om folk ikke behandler kjæledyrene sine bra. Anonymkode: ec40f...d80 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen driter i katten sin. Han har flyttet inn på terrassen vår, og der er han 24/7. Han nekter å gå hjem og nå har han bodd på terrassen vår i 3 mnd. Han er en senior katt, og det begynner å bli kaldt om nettene, det er uansvarlig å la han sove ute, da han får vondt i leddene sine. Har prøvd å snakke med naboen, men de er fetteteite, så det hjelper ikke. Har noen et råd om hva jeg kan gjøre? Han er chippet, så kan ikke avlive han hos dyrlegen heller. Anonymkode: ac3ef...a55 😄 Du er nordlending regner jeg med, siden du bruker uttrykket fetteteite. Anonymkode: b3fec...303
Cinnamondiva Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Vel, kanskje du kan adoptere han til deg. Spørre naboen om du kan få adoptere katten og gi et bedre hjem. Eller ringe Mattilsynet. 2
Tvist Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Kan dere slippe ham inn? Ellers mattilsynet som nevnt over. 1
WhiteSwan Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Stakkars.. slipp han inn hvis dere kan. Teit nabo dere har
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Vi kan ikke slippe han inn, da vi er hyperallergiske alle sammen. Har kontaktet Mattilsynet de har ikke kapasitet til å håndtere saken. Dyrebeskyttelsen har fullt opp, og så lenge han er chippet kan de ikke gi han bort heller. Anonymkode: ac3ef...a55
Kittykat Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Naboen deres fortjener virkelig å få et kraftig spark bak. Man skaffer seg ikke et dyr og for så å ikke bry seg om det. Jeg ville tatt katten inn om nettene. Eller eventuelt laget et trygt, godt og varmt sted den stakkars pusen kan sove. Hadde sørget for at det var under tak, sånn at soveplassen ikke blir våt når det regner. Det kan være en kasse, kartong, et lite kattehus o.l. som er isolert med tepper e.l. Og dere må mase på mattilsynet og dyrebeskyttelsen. Eventuelt få tak i katten og møte opp på dyrebeskyttelsen og si til dem i klartekst at eierne ikke gidder å bry seg om katten. Ja, jeg forstår at de har mye å gjøre, men dette er en stakkars pus som trenger hjelp. Hva skjer når det blir høst og vinter? Den vil ikke klare seg ute om vinteren... 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 Hvis ikke mattilsynet gjør noe så er det lite du får gjort. Men du kan gjøre livet til denne pusen litt enklere, ved å lage en isolert kasse den kan sove i når det blir kaldt, gjerne med noe varmeelement inni også. Anonymkode: 5638b...958
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Mamma hadde et lignende problem, hun laget et «rom» til katten under altantrappa, der han hadde pledd, mat, vann. Tror hun og isolerte «rommet» litt når vintern kom. Anonymkode: 53125...482
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Takk for svar. Men kan man virkelig prakke dyrene sine på andre, med loven i hånd i Norge? Det er jo helt psykt. Klart jeg skal hjelpe han, men hadde vært fint å fått en avklaring på situasjonen. Anonymkode: ac3ef...a55
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi kan ikke slippe han inn, da vi er hyperallergiske alle sammen. Har kontaktet Mattilsynet de har ikke kapasitet til å håndtere saken. Dyrebeskyttelsen har fullt opp, og så lenge han er chippet kan de ikke gi han bort heller. Anonymkode: ac3ef...a55 Fortsett å melde inn, de er pliktige å følge opp dyrevelferdssaker. Meld på nett så det kommer skriftlig inn i systemet. https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/bekymringsmelding.633 Eller gå til media. Anonymkode: be9e0...6dc
Tvist Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Men kan man virkelig prakke dyrene sine på andre, med loven i hånd i Norge? Det er jo helt psykt. Klart jeg skal hjelpe han, men hadde vært fint å fått en avklaring på situasjonen. Anonymkode: ac3ef...a55 Psykt er ikke et ord. Men ja, dyr har dårlig rettsvern i Norge. Eierne har jo ikke prakket dyret på dere, det er jo katten selv som har søkt hjelp. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå