AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #21 Skrevet 1. august 2020 På 31.7.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev: Lillestrøm. 30 min Anonymkode: 052c5...71e Har du regnet med gåtid eller kjører du bil? For toget er jo mye raskere enn det. Anonymkode: 00b5e...d8d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #22 Skrevet 2. august 2020 On 8/1/2020 at 7:46 AM, Miss-Grey said: Tror at det er mange som ikke tenker på det praktiske med jobbpendling når de kjøper leilighet i utkanten av Oslo. Reisetiden avhenger veldig av hvor i utkanten av Oslo man bosetter seg. Noen steder er det behov for å skifte transportmiddel ofte, og det er mye buss eller t-bane. Det blir tidkrevende. Andre steder er det tilgang på lokaltog, og da går det relativt fort. Dersom man for eksempel bosetter seg på Romsås, tar T-banen til Oslo S ca. 27 minutter. Strekningen Ammerud - Oslo S tar 26 minutter. Nedre Grorud/ Haugenstua/ Høybråten ligger også i Groruddalen, med omtrent samme distanse til Oslo S i luftlinje. Der er det lokaltog, og man kommer seg til sentrum på 12/14/16 minutter. Veldig mange boligkjøpere i Oslo aner ikke at man kan bo rimelig utenfor sentrum med kort pendlertid (forutsatt at man bosetter seg i nærheten av en lokaltogstasjon). Lang pendlertid blir fort frustrerende på sikt! Forsåvidt enig, men t-banen går ikke bare til Oslo s, men også Stortinget, National og Majorstua. Kan spare inn tiden der hvis man jobber nærmere et av de stedene. I tillegg går vel t-banen også mye hyppigere. Men jeg er enig i at noen steder utenfor Oslo tar raskere tid til sentrum enn ytterkantene. Anonymkode: 7878d...f8f
Miss-Grey Skrevet 2. august 2020 #23 Skrevet 2. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsåvidt enig, men t-banen går ikke bare til Oslo s, men også Stortinget, National og Majorstua. Kan spare inn tiden der hvis man jobber nærmere et av de stedene. I tillegg går vel t-banen også mye hyppigere. Men jeg er enig i at noen steder utenfor Oslo tar raskere tid til sentrum enn ytterkantene. Anonymkode: 7878d...f8f Toget mitt går hvert 15. minutt, og det stopper også på Nationaltheateret. Der går det går det kjapt å bytte til t-bane - det er jo sjeldent noe særlig ventetid dersom man «bare» skal til Stortinget eller Majorstua, de fleste t-banene stopper jo uansett der. Men det er klart, dersom man f.eks. bor på Romsås og jobber på Veitvet, er t-banen grei. Men man bør være litt bevisst på pendlertid når man ser på leiligheter. Jeg vurderte f.eks. en leilighet på Bjørndal, som også er innenfor Oslo-grensa. Men jeg ville ha «mistet» en time ekstra til pendling hver dag, i forhold til den leiligheten jeg endte med å kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #24 Skrevet 2. august 2020 Drammen sentrum til Oslo sentrum (Youngstorget) ca 45 min dør til dør (drøyt 30 min på toget). Bor rett ved Drammen stasjon, 5 min å gå hjemmefra og dit. Arbeidsplassen ligger ca 5 min gange fra Oslo S. Fungerer supert synes jeg! Var i utgangspunktet ikke så keen på å pendle til Oslo, men ga det en sjans siden arbeidsplassen ligger så nært en togstasjon. Tror nok ikke jeg ville vært like fornøyd om jeg måtte byttet til buss/trikk/bane og hatt ytterligere 15-20 minutters reisetid på toppen. Anonymkode: 8b192...6ef
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #25 Skrevet 5. august 2020 Fy flate så heldige dere er, for dette er jo liten tid. Selv bor jeg i grenseland mellom Lørenskog/ Stovner. Og bruker lett 1 time fra dør til dør, med overgang buss/t-bane. Med bil tar det like lenge pga kø, trafikklys, veiarbeid. Det er ca 1,5 mil til jobben på andre siden av Oslo. Lokaltoget (melkeruta) Lillestrøm Oslo S tar jeg ikke lenger, det er for ustabilt. Ofte må jeg gå av perrongen på Lørenskog togstasjon, ned til bussstoppet å ta 25 bussen fra Lørenskog stasjon til Furuset t-bane inn til byen. Det går fortere enn vente på neste tog innimellom. I hvertfall vinterstid. Uten kø bruker vi ca 15 minutter til Oslo spektrum. Samme som til Gardermoen flyplass. Midt i mellom. Anonymkode: 5c4fd...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #26 Skrevet 5. august 2020 Ski, ca 45 min Anonymkode: 94667...d4d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #27 Skrevet 6. august 2020 Bor 7 minutt fra togstasjon sør for Kolbotn. Jobber i Oslo sentrum. Toget tar 20 minutter, bruker ca 10 minutter fra Oslo s til jobb. Så alt i alt bruker jeg 35-40 minutter til kontoret HVIS jeg treffer på toget. Misser jeg toget, er det 30 minutter til neste... Anonymkode: 552db...fb9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #28 Skrevet 6. august 2020 Lillestrøm - 25 min dør til dør (sykkel - tog - gange). Anonymkode: 212ef...252
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #29 Skrevet 6. august 2020 Bor på Eidsvoll verk. Går til togstasjonen - 10 min. Togtur - ca. 30 min. Går til jobben fra Oslo S - 4 min. Anonymkode: 7c139...4e8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #30 Skrevet 6. august 2020 On 7/30/2020 at 6:21 PM, Baker Harepus said: Har pendlet Skoppum - Skøyen tidligere. Helt grei reisetid, ekstremt mye billigere å bo her. Sikkert helt topp å bo der, men problemt blir vel hvis man begynner i 7-8 tiden på jobb? Anonymkode: 48685...8f8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #31 Skrevet 6. august 2020 På 30.7.2020 den 14.14, AnonymBruker skrev: Lier, 45 min - 1 time. Anonymkode: 28368...8e4 Jeg også! Synes det er helt topp og få våkne opp litt med kaffe og VG på 169 bussen om morgenen! Om ettermiddagen er det tog ikke like gøy, mye forsinkelser og man aner aldri hvor lang tid man bruker. Anonymkode: 3aabb...48a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #32 Skrevet 6. august 2020 On 8/5/2020 at 11:51 AM, AnonymBruker said: Fy flate så heldige dere er, for dette er jo liten tid. Selv bor jeg i grenseland mellom Lørenskog/ Stovner. Og bruker lett 1 time fra dør til dør, med overgang buss/t-bane. Med bil tar det like lenge pga kø, trafikklys, veiarbeid. Det er ca 1,5 mil til jobben på andre siden av Oslo. Lokaltoget (melkeruta) Lillestrøm Oslo S tar jeg ikke lenger, det er for ustabilt. Ofte må jeg gå av perrongen på Lørenskog togstasjon, ned til bussstoppet å ta 25 bussen fra Lørenskog stasjon til Furuset t-bane inn til byen. Det går fortere enn vente på neste tog innimellom. I hvertfall vinterstid. Uten kø bruker vi ca 15 minutter til Oslo spektrum. Samme som til Gardermoen flyplass. Midt i mellom. Anonymkode: 5c4fd...ce4 Mener det går ekspress fra Lørenskog til busstasjonen i oslo. 300 bussen? Anonymkode: 48685...8f8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #33 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener det går ekspress fra Lørenskog til busstasjonen i oslo. 300 bussen? Anonymkode: 48685...8f8 Ikke meg du svarer, men likevel. Den går fra Lørenskog busstasjon ved metro. Et stykke fra Lørenskog stasjon hvor 25 går og dit. Anonymkode: be58c...54a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #34 Skrevet 6. august 2020 Synes fortsatt det er bedre å bo i Oslo sentrum og spasere bort på jobben på 5 min Anonymkode: 06bbf...d0c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå