Gå til innhold

Du som pendler til Oslo, hvor bor du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber i Oslo men ikke bor i Oslo, hvor bor dere og hvor lang tid bruker dere til og fra byen hver dag?

Anonymkode: faf74...660

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lier, 45 min - 1 time.

Anonymkode: 28368...8e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Motsatt for meg, men jeg pendler Oslo-Nannestad,med bil. Veldig fin pendlevei, går radig på veien. Bruker ca 40 min, men det er fordi jeg kjører mot køen. 

Anonymkode: a2e4f...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Lillestrøm. Bruker 20 minutter til og fra. 

Anonymkode: 7a072...e61

AnonymBruker
Skrevet

Sandvika, ca 15 min hver vei.

Anonymkode: 642c0...11d

Skrevet (endret)

Ca 45 min. Jessheim - Nationaltheatret med tog.

Endret av Fliip
AnonymBruker
Skrevet

Sørumsand - Oslo S, toget bruker 27 minutter :)  Har venner som bor i utkanten av Oslo, og som bruker lenger tid enn meg 😄 (og de samme vennene bruker latterlig mye mer på å bo enn hva jeg gjør....)

Anonymkode: 0dcb7...cb9

Skrevet

Har pendlet Skoppum - Skøyen tidligere. Helt grei reisetid, ekstremt mye billigere å bo her. 

AnonymBruker
Skrevet

Nittedal - Oslo. 20 min fra meg og til jobben

Anonymkode: c7177...965

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sørumsand - Oslo S, toget bruker 27 minutter :)  Har venner som bor i utkanten av Oslo, og som bruker lenger tid enn meg 😄 (og de samme vennene bruker latterlig mye mer på å bo enn hva jeg gjør....)

1 minutt siden, Baker Harepus skrev:

Har pendlet Skoppum - Skøyen tidligere. Helt grei reisetid, ekstremt mye billigere å bo her. 

Og det er det jo grunner til. Ikke akkurat verdens navler de to der ;)

Anonymkode: 19072...49e

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øy! Ikke et vondt ord om Skoppum. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke nødvendigvis så vakkert i verdens navle. Litt trangt og rynkete med lo i. 😄 Og i forhold til bygder i nord og i vest i landet er både Skoppum og Sørumsand sentralt med tanke på hvor nærme det er hovedstaden. Så lenge man trives som man bor og har det man trenger i grei nærhet er det få plasser på østlandet man virkelig bor usentralt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei verdens navle er det ikke, men vi ønsket oss litt andre ting enn å bo midt i gryta. Særlig siden vi kommer oss kjapt inn til byen hvis vi vil 😄 Begge er fra Oslo, men her ute fikk vi enebolig med ganske stor hage til samme sum som en to-roms uten balkong i sentrale by-strøk. Siden familien snart utvides med småtroll nr. 2 hadde vi også lyst på mer plass og roligere omgivelser. (Vi hadde hatt råd til å bosette oss i en av drabantbyene helt i utkanten av Oslo, men av flere årsaker ønsket vi ikke det ;))

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sykt hvor mye mindre man trenger å betale i utkanten, selv om det egentlig ikke tar så lang tid inn til Oslo.

Anonymkode: faf74...660

AnonymBruker
Skrevet

Skedsmokorset. 35 minutter dør til dør med ekspressbuss.

Anonymkode: 746d5...110

AnonymBruker
Skrevet

Lillestrøm. 30 min

Anonymkode: 052c5...71e

Skrevet (endret)
På 30.7.2020 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Tror at det er mange som ikke tenker på det praktiske med jobbpendling når de kjøper leilighet i utkanten av Oslo. 

Reisetiden avhenger veldig av hvor i utkanten av Oslo man bosetter seg. Noen steder er det behov for å skifte transportmiddel ofte, og det er mye buss eller t-bane. Det blir tidkrevende. Andre steder er det tilgang på lokaltog, og da går det relativt fort. 

Dersom man for eksempel bosetter seg på Romsås, tar T-banen til Oslo S ca. 27 minutter. Strekningen Ammerud - Oslo S tar 26 minutter.

Nedre Grorud/ Haugenstua/ Høybråten ligger også i Groruddalen, med omtrent samme distanse til Oslo S i luftlinje. Der er det lokaltog, og man kommer seg til sentrum på 12/14/16 minutter.

Veldig mange boligkjøpere i Oslo aner ikke at man kan bo rimelig utenfor sentrum med kort pendlertid (forutsatt at man bosetter seg i nærheten av en lokaltogstasjon). Lang pendlertid blir fort frustrerende på sikt!

Endret av Miss-Grey
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Miss-Grey said:

Tror at det er mange som ikke tenker på det praktiske med jobbpendling når de kjøper leilighet i utkanten av Oslo. 

Reisetiden avhenger veldig av hvor i utkanten av Oslo man bosetter seg. Noen steder er det behov for å skifte transportmiddel ofte, og det er mye buss eller t-bane. Det blir tidkrevende. Andre steder er det tilgang på lokaltog, og da går det relativt fort. 

Dersom man for eksempel bosetter seg på Romsås, tar T-banen til Oslo S ca. 27 minutter. Strekningen Ammerud - Oslo S tar 26 minutter.

Nedre Grorud/ Haugenstua/ Høybråten ligger også i Groruddalen, med omtrent samme distanse til Oslo S i luftlinje. Der er det lokaltog, og man kommer seg til sentrum på 12/14/16 minutter.

Veldig mange boligkjøpere i Oslo aner ikke at man kan bo rimelig utenfor sentrum med kort pendlertid (forutsatt at man bosetter seg i nærheten av en lokaltogstasjon). Lang pendlertid blir fort frustrerende på sikt!

Et poeng at tog er mye raskere, men det er også lurt å sjekke avganger. Jeg bodde på Frogner (Sørum) der det er togstasjon, men tog gikk bare en gang i timen. Da hadde det vært lurere å bo på Skedsmokorset der det går ekspressbusser oftere. 

Nå er jeg tilbake i Oslo og bor sånn at jeg har kort gåavstand til både tog og T-bane/ekspressbusser (mellom Grorud stasjon og Kalbakken tbane/Flaen busstopp). 👌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bør på Langhus og jobber på Mortensrud. Bruker 15 min.

Anonymkode: f9059...e20

AnonymBruker
Skrevet

Fetsund (Garderåsen) 1 t hver vei ca.. 

Anonymkode: 492c0...4a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...