Gå til innhold

Svindel fra Wish.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ladekabel på 3 meter hos Wish. Var fornøyd, men etter kort tid så fikk jeg ikke til å lade lenger. Byttet til annen stikk-kontakt for å se om stikk-kontakten jeg brukte var problemet. Sjekket kabelen for feil eller kutt. Sjekket om det var kommet smuss inni kontakten. Ingenting var fail. Alt var i orden. Lot den ligge i fred en 14 dagers tid. Etter pausen, tok jeg den til tre forskjellige stikk-kontakter og testet den for å se om den begynte å lade igjen. Neida. Ingen resultat. Den var bare dødt.

Fikk vite fra svoger at de hadde bestilt samme type ladekabel fra Wish. Samme peoblem.

Svindel? Er Wish til å stole på, egentlig? Virker ikke slik.

Anonymkode: d3853...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wish selger produkter som antakeligvis er produsert under ugunstige forhold og av dårlig kvalitet.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan bruke 100 kr ekstra på en ladekabel fra Elkjøp eller Power, som faktisk fungerer i lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å spørre dere om dere hadde gjort dere lignende erfaringer med kjøp fra Wish? Fortrinnsvis elektronikk som i dette eksemplet ladekabel etc. Har bl.a sett råbillige mobil (tror det er svindel).

TS.

Anonymkode: d3853...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga brannfare, så anbefales det ikke å kjøpe slike ting på wish og ebay

Anonymkode: 69a00...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronikk er rett og slett elendig fra sider som Wish. Bedre å kjøpe orginale produkter.

Anonymkode: c1d86...961

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sprinkle skrev:

Wish selger produkter som antakeligvis er produsert under ugunstige forhold og av dårlig kvalitet.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan bruke 100 kr ekstra på en ladekabel fra Elkjøp eller Power, som faktisk fungerer i lang tid.

Enig. Var meget skeptisk når jeg så hvor billig det var. Kjøpte primært juledings som julegavepapir, lapp, lys, tråd og lignende ettersom jeg ikke gadd å dra rundt i butikken og kom over ladekabalen og kjøpte den. I ettertid har jeg vært kritisk til vurderingene jeg gjorde der og da. Kan love at jeg ikke kommer til å handle noe mer på kinesiske nettbutikker igjen. Både pga ansatte som jobber under totalt uakseptable forhold som norske arbeidstagere aldri ville ha akseptert å ha jobbet under, og fordi det som lages der, er svindel. Det er bare juggel. Det er ikke engang kvalitet.

Anonymkode: d3853...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke finne på å bruke elektronikk fra wish! Det er kopier laget på billigste måte, du risikerer at hele huset brenner ned! Du kan ikke bestille noe fra der å forvente kvalitet altså 

Anonymkode: 33ad7...cc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Var meget skeptisk når jeg så hvor billig det var. Kjøpte primært juledings som julegavepapir, lapp, lys, tråd og lignende ettersom jeg ikke gadd å dra rundt i butikken og kom over ladekabalen og kjøpte den. I ettertid har jeg vært kritisk til vurderingene jeg gjorde der og da. Kan love at jeg ikke kommer til å handle noe mer på kinesiske nettbutikker igjen. Både pga ansatte som jobber under totalt uakseptable forhold som norske arbeidstagere aldri ville ha akseptert å ha jobbet under, og fordi det som lages der, er svindel. Det er bare juggel. Det er ikke engang kvalitet.

Anonymkode: d3853...086

Du høres veldig fornuftig ut, og det er stor forskjell på å kjøpe gavepapir og elektronikk fra en slik nettbutikk! Det er selvsagt lov til å gjøre feile vurderinger ☺️ Det gjør alle en gang i blant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindel vil jeg ikke kalle det, da prisene er så mye lavere enn ellers, at man bør kunne skjønne at kvaliteten er elendig. Det gjelder jo egentlig alt som er superbillig på Wish og lignende steder. Man får det man betaler for, og det er sjelden bra ting. 

Anonymkode: 32d74...702

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt advart og kjøpe elektronikk fra Wish flere ganger i avisene. Det har blitt foretatt tester av ladekabler og andre ting alle fant de feil ved. Kjøp originalt her hjemme som er godkjent. Blir det brann får du ingen ting igjen.  Det er vel ikke svindel men kopier og de er som regel dårlig kvalitet. 

Anonymkode: 6aff7...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du tenker på når du mener svindel, har de sakt at det er en offisiel apple ladekabel så er det svindel, men har du bare kjøpt en ladekabel uten merke, så har du bare fått en kabel av lav kvalitet, som ikke egentlig er svindel, du kjøpte en billig kabel og fikk et produkt som samsvarer til prisen. Husk at alt som selges i Norge, går gjennom kontroller for å sikkre at alt holder det regelverket vi har i Norge, i forhold til brann, giftstoffer, kvelingsfare og mye annet. Det du kjøper på wish, blir alldri kontrollert. Advarer derfor sterkt fra å handle fra slike steder, spesielt elektronik og ting barn skal bruke.

Anonymkode: c101f...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...