Jump to content
AnonymBruker

Ost og lokal mat Narvik

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei. Jeg er på biltur rundt Narvik og har lyst på noe lokalt. Vet noen hvor jeg kan finne lokale ost og mat? Kanskje en gård som selger egne produkter? 

Sulten sørlending

Anonymkode: 54105...388

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! 

Jeg er opprinnelig fra Narvik, og jeg vet faktisk ikke av noen gårder i nærheten som selger slikt... kanskje utover Håkvik/Skjomen like sør for Narvik. 

Fiskehallen i sentrum er populær når det gjelder mat. Usikker på om den er åpen nå. Rallaren Kro har også ypperlig mat. Furu gastropub er visstnok også veldig bra, men har ikke testen den selv. Er en del år siden jeg flyttet. Ellers så har du Fjellheisrestauranten. Anbefaler en tur opp med Gondolen. Nydelig utsikt. Nå er det jo helt ny bane oppover også. 

Hvis du tenker deg dit flere gang, så anbefaler deg å dra dit i midten av mars. Da er det vinterfestuke, konserter, masse som skjer og svært god lokal øl 👍🏼

Anonymkode: ca885...c7b

AnonymBruker

Narvik er den mest tragiske plassen jeg har vært når det kommer til mat, ellers også. Jobbet der i en lang periode.

Fiskehallen hadde nystekte fiskekaker av og til.

Ellers var det elendige spisesteder, Arilds grillbar også 😂 Var du gal nok å reiste til bjerkvik for en hamburger som var populær på 90-tallet ble du virkelig skuffet. Dårligste burgereren jeg har smakt.

De andre spisestedene er ikke noe å skrive om heller, en jukse-italiensk.

Eneste plusset er litt natur, men å kikke ned på LKAB fra hotelrommet er ingen høydare...😂

Så er vel siste plassen i norge jeg kan anbefale å reise til, samme med kirkenes. "Siste grå byene før murmansk"

Anonymkode: 987c8...bd9

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Narvik er den mest tragiske plassen jeg har vært når det kommer til mat, ellers også. Jobbet der i en lang periode.

Ellers var det elendige spisesteder, Arilds grillbar også 😂 Var du gal nok å reiste til bjerkvik for en hamburger som var populær på 90-tallet ble du virkelig skuffet. Dårligste burgereren jeg har smakt.

Eneste plusset er litt natur, men å kikke ned på LKAB fra hotelrommet er ingen høydare...😂

Så er vel siste plassen i norge jeg kan anbefale å reise til, samme med kirkenes. "Siste grå byene før murmansk"

Ahahah jeg lo meg i hjel. Ja, jeg har nettopp forlatt Rema1000 i Balangen, det var bare en lokal geitost "Norlendinger". Nå kjører vi mot Narvik. Jeg vet det finnes en kul ostegård i Lofoten, glemte navn. Tror eierne er nederlanske, Jeg har lettet etter deres ost i månder i Bergen, fant ikke noe. Da må jeg prøve lokal fisk og kjøtt, men foretrekker bondeost. 

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er opprinnelig fra Narvik, og jeg vet faktisk ikke av noen gårder i nærheten som selger slikt... kanskje utover Håkvik/Skjomen like sør for Narvik. 

Fiskehallen i sentrum er populær når det gjelder mat. Usikker på om den er åpen nå. Rallaren Kro har også ypperlig mat. Furu gastropub er visstnok også veldig bra, men har ikke testen den selv. Er en del år siden jeg flyttet. Ellers så har du Fjellheisrestauranten. Anbefaler en tur opp med Gondolen. Nydelig utsikt. Nå er det jo helt ny bane oppover også. 

Hvis du tenker deg dit flere gang, så anbefaler deg å dra dit i midten av mars. Da er det vinterfestuke, konserter, masse som skjer og svært god lokal øl

Jeg har smakt maten til Rallarn for to år siden. Kanskje hadde jeg vulget feil rette. Vi må oppdage noe nytt. :( :)

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ahahah jeg lo meg i hjel. Ja, jeg har nettopp forlatt Rema1000 i Balangen, det var bare en lokal geitost "Norlendinger". Nå kjører vi mot Narvik. Jeg vet det finnes en kul ostegård i Lofoten, glemte navn. Tror eierne er nederlanske, Jeg har lettet etter deres ost i månder i Bergen, fant ikke noe. Da må jeg prøve lokal fisk og kjøtt, men foretrekker bondeost. 

Ostegården i Lofoten tror jeg heter Aaland gård, ligger ca 30-40 minutter fra Leknes 😊 

I Narvik tror jeg ikke det er noe særlig lokal mat å få, Kuraas er vel det nærmeste, men usikker på om de har butikk (de holder til like sør for Narvik før du kommer inn i tunellen). Tror Furu Gastropub kanskje selger lokal mat (de hadde et utvalg før de ble Furu Gastropub for noen år siden). Kanskje de har en disk der nå. Har aldri vært innom selv.

Anonymkode: f68bb...b86

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ostegården i Lofoten tror jeg heter Aaland gård, ligger ca 30-40 minutter fra Leknes 😊 

I Narvik tror jeg ikke det er noe særlig lokal mat å få, Kuraas er vel det nærmeste, men usikker på om de har butikk (de holder til like sør for Narvik før du kommer inn i tunellen). Tror Furu Gastropub kanskje selger lokal mat (de hadde et utvalg før de ble Furu Gastropub for noen år siden). Kanskje de har en disk der nå. Har aldri vært innom selv.

Rettelse: Aalan (uten d).

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, jeg ser at det ikke står så mye. Det er så synd fordi her i Nord Norge har de fine fjell og jeg gjetter at de kunne produsere en fin melk og meieriprodukter fra frigående geit, kuer og annet matet med fersk fjellgress.  Håper i framtida satser de mer på meieriproduksjon. Ikke bare laks, torsk og elg. Jeg skal gi beskjedd videre. 

AnonymBruker

Jeg bor i Skjomen, her har vi ikke noe lokal mat, bare ei kro 😉 men nydelig natur da ☺️☺️

Anonymkode: b6a43...ecf

AnonymBruker

Sjekk ut Matfra.no. Og så kan jeg tipse om Skafferiet om du tar turen innom Harstad. I Evenes bruker det være Bondens Marked, men usikker på når det er i år 

Anonymkode: be03a...ac9

AnonymBruker

Hvis du tilfeldigvis skal kjøre nordover fra Narvik (typ til Tromsø), stikk innom Vinbanken på Setermoen. Hun som driver har bodd i Barcelona i mange år, mye god vin, norske oster og den beste tapasen! 😋 men sjekk åpningstider på Facebook på forhånd, for det meste åpent torsdag - lørdag, men kan være andre åpningstider i sommer. 

Anonymkode: c6e4b...47b

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt til negativitet?🧐

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt til negativitet?🧐

Det er ikke negativt, men sannheten. Narvik er en trist plass, elendig matkultur. Jeg har prøvd alt som er der.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Skjomen, her har vi ikke noe lokal mat, bare ei kro 😉 men nydelig natur da ☺️☺️

Ja, naturen er det eneste dere har 🙂 

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke negativt, men sannheten. Narvik er en trist plass, elendig matkultur. Jeg har prøvd alt som er der.

Ja, naturen er det eneste dere har 🙂 

Ja, heldigvis var det den vi var ute etter og da, og ikke nødvendigvis kortreist geitost ;) :)

Man finner nok generelt mye mer kortreist mat om man drar utover Lofoten, veldig typisk at slikt dukker opp der det er mye turisme, og det har jo Lofoten generelt mer av enn Ofoten :)