Annie19 Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Hei, sluttet på p-pillen fordi jeg befant meg i utlandet under corona og "gikk tom". Nå er det ca 5 uker siden jeg skulle ha begynt på nytt brett, og har ikke fått mens. Er heller ikke gravid. Hjemme for lengst. Er 28 og har gått på p-pillen siden jeg var 15. Den har alltid vært veldig regelmessig. Uroer meg egentlig ikke for manglende mens, da jeg har lest at det kan ta litt tid før den kommer tilbake. Jeg ønsker derimot å begynne på pillen igjen, da jeg er i fast forhold. Vanligvis begynner man jo første dagen man får mensen, men hvordan skal jeg gå fram her når jeg ikke har mensen? Noen som vet eller har erfaringer? Endret 29. juli 2020 av Annie19
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Jeg miatet mensen etter ppiller. Den kom tilbake etter noen månder og jeg ble til slutt meg selv igjen. Ppiller ødelagte mye for meg. Har det mye bedre nå uten disse sterke hormonene. Bruk kondom. Hvia du absolutt skal gå på p-piller, kan du bare begynne når du vil. Mensen er ikke viktig. Gå på pillene i 4 uker og ta en uke pause... Så kan du gå 3 uker og 1 uke pause. Men du kan ta hele tiden, du må ikke ha pauser. Anonymkode: a1023...560
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Du bare begynner når du vil og så er du ikke beskyttet de første 5 dagene. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg miatet mensen etter ppiller. Den kom tilbake etter noen månder og jeg ble til slutt meg selv igjen. Ppiller ødelagte mye for meg. Har det mye bedre nå uten disse sterke hormonene. Bruk kondom. Hvia du absolutt skal gå på p-piller, kan du bare begynne når du vil. Mensen er ikke viktig. Gå på pillene i 4 uker og ta en uke pause... Så kan du gå 3 uker og 1 uke pause. Men du kan ta hele tiden, du må ikke ha pauser. Anonymkode: a1023...560 Du må slutte å anbefale folk å ikke gå på p-piller pga din egen erfaring. Andre har kjempegod effekt av å bruke p-piller, og er absolutt "seg selv" (det er jo ikke sånn at man får schizofreni av å bruke p-piller liksom...) på dem . Anonymkode: 2aa3d...209
Annie19 Skrevet 29. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg miatet mensen etter ppiller. Den kom tilbake etter noen månder og jeg ble til slutt meg selv igjen. Ppiller ødelagte mye for meg. Har det mye bedre nå uten disse sterke hormonene. Bruk kondom. Hvia du absolutt skal gå på p-piller, kan du bare begynne når du vil. Mensen er ikke viktig. Gå på pillene i 4 uker og ta en uke pause... Så kan du gå 3 uker og 1 uke pause. Men du kan ta hele tiden, du må ikke ha pauser. Anonymkode: a1023...560 Jeg spurte ikke om din mening angående mitt valg av prevensjonsmiddel, eller om hvordan dine erfaringer med det er. Jeg er "ikke meg selv" uten, alle er forskjellige 😊
sommerfugl154 Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Det er rimelig normalt at det går lang tid! Første gang jeg sluttet, var jeg uten p-piller i to mnd, fikk ikke mensen. Men så fikk jeg meg kjæreste og startet igjen, så aner ikke hvor lang tid det ville tatt. Andre gang jeg sluttet fikk jeg tilbake mensen etter 5 uker ca, men har hørt det kan ta flere mnder for enkelte. Du får bare vente å se tenk, kroppen din må nå våkne fra "dvale" og begynne å produsere hormonene selv, de som du tidligere tok i pilleform. Det kan jo ta litt tid.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 16 timer siden, Annie19 skrev: Jeg spurte ikke om din mening angående mitt valg av prevensjonsmiddel, eller om hvordan dine erfaringer med det er. Jeg er "ikke meg selv" uten, alle er forskjellige 😊 Ville bare hjelpe. Fant ikke dette ut selv før ett par år senere. Bivirkninger kom veldig sent. I begynnelsen var alt bedre med ppiller. Men etter noen år vke det ikke bra. Så ble alt bedre når jwg sluttet. Men såklart kan det hende du ikke opplever det. Syns det er bra å ihvertfalv vite dette da, om du om noen år begynner å endre deg. At du ikke utelukker pillene, og skylder på stress på jobben, søvn, osv... Husk alltid å ha i bakhodet at ppiller kan være den faktiske årsaken til ulike ting. Bare sånn at du ikke utelukker dem. Kun det. Går sikkert fint for deg. Du tåler sikkert det.🙂 Anonymkode: a1023...560
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå