Gå til innhold

Hva ville du spist, hvis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tåler jeg all mat også?

Da ville jeg startet dagen med to skikkelig grove, rustikke rundstykker. Et halvt med smør, brie, valnøtter og diverse spirer, et halvt med smør, guacamole, tomat og rødløk, et halvt med smør, egg og brokkolispirer og det siste halve med smør og brunost. Ved siden av hadde jeg hatt en rå nepe, gulrot, kålrotbit, noen reddiker eller lignende (variert fra dag til dag), et glass appelsinjuice med fruktkjøtt og en kopp med solbærte. 

Til lunsj ville jeg alltid spist en salat bestående av grov pasta, ruccola, tomat, paprika i tre farger, rødløk, agurk, grønne erter, kidneybønner, reddiker, valnøtter og ristede solsikkekjerner med en dressing av rømme og norzola. Vann å drikke. 

Til kveldsmat ville jeg hatt tre hjemmebakte frø- og quinoaknekkebrød, et med smør, norzola og fikensyltetøy, et med smør, gulost og agurk og et med smør, jalapenos smøreost og grønn paprika. Til hadde jeg hatt en stoooor kopp chai  med sukker og masse melk. 

Middagsmenyen min kunne sett omtrent sånn ut:

Blomkål- og purresuppe med ferske rundstykker og smør. 

Couscous, bakte grønnsaker og kikerter med nordafrikanske krydder med en youghurt- og myntedressing.

Palak paneer med salat, rotibrød og raita.

Vegisterkaker med erterstuing, poteter, brun saus og tyttebær. 

En kinesiskinspirert wok med eggnudler og masse sesamfrø. 

Vegetarisk lasagne med salat og rømmedressing.

En thai red curry av kokosmelk, kikerter, cashewnøtter og sprø grønnsaker servert med ris. 

Ellers hadde det nok blitt en plate firkløver i uka, en pose Bondens salt potetchips med rømmedip og sannsynligvis en banan eller to spredd utover på vinteren og et par biter vannmelon på sommeren. Og en kakebit i selskaper. 

Men akk, dette er jo bare en drøm. Det er sånn rundt regna tre ganger så mange kalorier som jeg forbrenner og minst 130 ingredienser jeg ikke tåler 😐

Anonymkode: 803d7...fa8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tåler jeg all mat også?

Da ville jeg startet dagen med to skikkelig grove, rustikke rundstykker. Et halvt med smør, brie, valnøtter og diverse spirer, et halvt med smør, guacamole, tomat og rødløk, et halvt med smør, egg og brokkolispirer og det siste halve med smør og brunost. Ved siden av hadde jeg hatt en rå nepe, gulrot, kålrotbit, noen reddiker eller lignende (variert fra dag til dag), et glass appelsinjuice med fruktkjøtt og en kopp med solbærte. 

Til lunsj ville jeg alltid spist en salat bestående av grov pasta, ruccola, tomat, paprika i tre farger, rødløk, agurk, grønne erter, kidneybønner, reddiker, valnøtter og ristede solsikkekjerner med en dressing av rømme og norzola. Vann å drikke. 

Til kveldsmat ville jeg hatt tre hjemmebakte frø- og quinoaknekkebrød, et med smør, norzola og fikensyltetøy, et med smør, gulost og agurk og et med smør, jalapenos smøreost og grønn paprika. Til hadde jeg hatt en stoooor kopp chai  med sukker og masse melk. 

Middagsmenyen min kunne sett omtrent sånn ut:

Blomkål- og purresuppe med ferske rundstykker og smør. 

Couscous, bakte grønnsaker og kikerter med nordafrikanske krydder med en youghurt- og myntedressing.

Palak paneer med salat, rotibrød og raita.

Vegisterkaker med erterstuing, poteter, brun saus og tyttebær. 

En kinesiskinspirert wok med eggnudler og masse sesamfrø. 

Vegetarisk lasagne med salat og rømmedressing.

En thai red curry av kokosmelk, kikerter, cashewnøtter og sprø grønnsaker servert med ris. 

Ellers hadde det nok blitt en plate firkløver i uka, en pose Bondens salt potetchips med rømmedip og sannsynligvis en banan eller to spredd utover på vinteren og et par biter vannmelon på sommeren. Og en kakebit i selskaper. 

Men akk, dette er jo bare en drøm. Det er sånn rundt regna tre ganger så mange kalorier som jeg forbrenner og minst 130 ingredienser jeg ikke tåler 😐

Anonymkode: 803d7...fa8

Høres ut som en drøm. Jeg skulle spist hasselnøtter i massevis i tillegg. 😊

Anonymkode: 006b7...131

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at jeg ville spist temmelig likt, men hadde kanskje tatt en pose Cheese-doodles til kveldsmat hver dag 😄

Anonymkode: 7251f...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Helt likt, bare tredobla mengden

Anonymkode: 953d3...a86

AnonymBruker
Skrevet

Pizza, smågodt, chai latte og kanelsnurrer. 

Anonymkode: 86458...1b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...