Gå til innhold

Karma og atomvåpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Karma er jo i følge troen det at man får igjen for lidelsen man har påført andre i dette livet og tidligere liv. Det er ganske mange menneskser tror på det i østen. Men hvordan fungerer det med atomvåpen egentlig? Atomvåpen kan ramme millioner av mennesker med utrolige lidelser selv etter at personen ansvarlig for bruket av dem er død. Karmaen rundt det er uklar. Hvis noen bygger seg opp så mye dårlig karma så kan de umulig bøte det godt igjen. De er vel praktisk karmatisk konkurs for noe sånt. Slipper de unna med mesteparten eller hvordan er det? 

Karma er en fin ide, men det virker ikke særlig realistisk. 

Anonymkode: 3d7f1...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Karma er jo i følge troen det at man får igjen for lidelsen man har påført andre i dette livet og tidligere liv. Det er ganske mange menneskser tror på det i østen. Men hvordan fungerer det med atomvåpen egentlig? Atomvåpen kan ramme millioner av mennesker med utrolige lidelser selv etter at personen ansvarlig for bruket av dem er død. Karmaen rundt det er uklar. Hvis noen bygger seg opp så mye dårlig karma så kan de umulig bøte det godt igjen. De er vel praktisk karmatisk konkurs for noe sånt. Slipper de unna med mesteparten eller hvordan er det? 

Karma er en fin ide, men det virker ikke særlig realistisk. 

Anonymkode: 3d7f1...5ec

Ingenting er umulig å bøte for, Gud dømmer ikke og tilgir alle som ønsker tilgivelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieLo skrev:

Ingenting er umulig å bøte for, Gud dømmer ikke og tilgir alle som ønsker tilgivelse.

Eeeer så praktisk det greiene der 😂😂😂

Anonymkode: f0be0...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eeeer så praktisk det greiene der 😂😂😂

Anonymkode: f0be0...58d

Er det morsomt? Forstår du hva det innebærer?

Selv om gud ikke dømmer så vil ditt høyere selv dømme deg. Og hvis du ønsker tilgivelse må du kjenne på hvordan det føltes for de andre, gråte en del (avhengig av hvor ille det var) og så klare å tilgi deg selv.

Hvis man ikke gjør det så er man ikke tilgitt av Gud og har ikke ønsket å bli tilgitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂= latter. Så unødig å spørre om jeg syns det er morsomt

men nå er det karma som skal diskutere her. Et annet tro sitt system.

Anonymkode: f0be0...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg som ateist skulle valgt fritt i religioner så måtte det blitt buddismen, bortsett fra jeg ikke kjøper det der med "karma " når det kommer til uskylde mennesker som har sykdommer/plager og barn som vokser opp i forferdelige kår- at de er selvforskyldte fordi de levde et dårlig forrige liv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karma må starte en plass. Mulig for at noen tenker "hen fortjener det på grunn av karma fra tidligere liv", og da vil noen fortsette gjøre jævelskap for at de tror karma er noe som påføres av mennesker. Karma trenger ikke være samme handlng som en blir påført, men blir personlig tilpasset til den og den personen.

Dersom andre mennesker fortsetter å påføre noen de mener har dårlig karma på dem, vil og dem bli rammet. Det er noe som ligger i det "hvordan andre behandler deg, er deres karma. hvordan du reagerer er din"

Anonymkode: 79bd0...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rogadame said:

Hvis jeg som ateist skulle valgt fritt i religioner så måtte det blitt buddismen, bortsett fra jeg ikke kjøper det der med "karma " når det kommer til uskylde mennesker som har sykdommer/plager og barn som vokser opp i forferdelige kår- at de er selvforskyldte fordi de levde et dårlig forrige liv.

 

Enig der. Trur heller ikke de med diverse sykdommer/plager eller andre som vokser opp i dårlige kår er skyld i det selv. I livet vil en gjerne erfare mest mulig. Som et eksempel, i et liv kan en velge å erfare bunnløs fattigdom og i et annen overflod av rikdom.

Anonymkode: 79bd0...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir født med blanke ark. Man frigjøres for all karma mellom inkarnasjonene, er ikke sant at en inkarnerer som noe annet enn et menneske neste gang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂= latter. Så unødig å spørre om jeg syns det er morsomt

Anonymkode: f0be0...58d

Akkurat det var retorisk. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MarieLo said:

Alle blir født med blanke ark. Man frigjøres for all karma mellom inkarnasjonene, er ikke sant at en inkarnerer som noe annet enn et menneske neste gang heller.

Ette min forståelse og mening har jeg erfart at alle livene har alle en sammenheng med hverandre. Karma må en huske på trenger ikke være bare dårlig. Det kan være bra.

Karma er et annet ord for konsekvens. Det du gjør har konsekvenser på godt og vondt. Karma er ikke nødvendigvis kun dårlig. handlinger.

Mange kan som et eksempel være født med et enormt talent som barn uten å ha øvd noe til det og heller ikke har foreldre eller andre i familie med det talentet. Hvor har det talentet fra? Kan det være for at de praktiserte mye i forrige liv ?

Anonymkode: 79bd0...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ette min forståelse og mening har jeg erfart at alle livene har alle en sammenheng med hverandre. Karma må en huske på trenger ikke være bare dårlig. Det kan være bra.

Karma er et annet ord for konsekvens. Det du gjør har konsekvenser på godt og vondt. Karma er ikke nødvendigvis kun dårlig. handlinger.

Mange kan som et eksempel være født med et enormt talent som barn uten å ha øvd noe til det og heller ikke har foreldre eller andre i familie med det talentet. Hvor har det talentet fra? Kan det være for at de praktiserte mye i forrige liv ?

Anonymkode: 79bd0...007

Mye som blir med i livene, vi må reinkarnere på den frekvensen vi går ut på og sånn er det en evig utvikling.

Og det er bare egoet som opplever hukommelsestap hver gang, ditt høyere selv husker alt fra alle livene og ting som kreativitet er intuitivt. Så ja, det er slik man har trent og blitt flink på i forrige liv.

Karma har ingenting med det å gjøre da, karma er bare hvordan man behandler andre mennesker og dyr, action og reaction, og så blir den resatt mellom hvert liv, man har ikke med seg hverken god eller dårlig karma.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MarieLo skrev:

Mye som følger med i livene, vi må reinkarnere på den frekvensen vi går ut på og sånn er det en evig utvikling.

Og det er bare egoet som opplever hukommelsestap hver gang, ditt høyere selv husker alt fra alle livene og ting som kreativitet er intuitivt. Så ja, det er slik man har trent og blitt flink på i forrige liv.

Karma har ingenting med det å gjøre da, karma er bare hvordan man behandler andre mennesker og dyr, action og reaction, og så blir den resatt mellom hvert liv, man har ikke med seg hverken god eller dårlig karma.

Hm. Hvordan vet du dette tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Karma er en fin ide, men det virker ikke særlig realistisk. 

Det er en veldig fin ide, og på noen måter så funker det, på andre måter ikke... 

Jeg hadde også valgt "BØddy" om jeg måtte velge en religion :opplyser:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Margogbein skrev:

Hm. Hvordan vet du dette tro ?

Jeg leste en bok kalt Law of One, the Ra material, som kunne informere om det, uten å ville indoktrinere og ha folk til å følge noen andres frie vilje enn sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MarieLo skrev:

Jeg leste en bok kalt Law of One, the Ra material, som kunne informere om det, uten å ville indoktrinere og ha folk til å følge noen andres frie vilje enn sin egen.

https://www.lawofone.info/

denne ?

Anonymkode: f0be0...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atomvåpen er eneste grunnen til at vi ikke har hat tredje verdenskrig enda. Atomvåpen virker fredsbevarende.

Anonymkode: deba5...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, MarieLo said:

Alle blir født med blanke ark. Man frigjøres for all karma mellom inkarnasjonene, er ikke sant at en inkarnerer som noe annet enn et menneske neste gang heller.

Hva med de som opplever å bli mobbet? Noe en gang fortalte meg at når noen blir mobbet, er det fortjent p.g.a karma. Så der stemmer ikke. 

Hvis alt frigjøres mellom inkarnasjonene, hva er da greie med å lære seg noe nytt og utvikle ferdigheter? Kunne en ikke heller da kun fokusert på lek og moro og ingenting annet som å trene ferdigheter og egen utvikling av person? 

Anonymkode: 79bd0...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...