Gå til innhold

dab+ tilkobling til eksisterende radio uten dab+


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg koble til den eksisterende radio som er kun for fm nettet og cd spiller, til å kunne bruke dab+? hva har dere blitt anbefalt og fungerer utmerket for dere?

 

Anonymkode: 1f2d9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe et adapter som sender signalene via FM-båndet om du ikke har Bluetooth eller aux. 

Anonymkode: 8c6ad...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kjøpe et adapter som sender signalene via FM-båndet om du ikke har Bluetooth eller aux. 

Anonymkode: 8c6ad...51b

Men må den kobles til sigarett tenner?

Anonymkode: 1f2d9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men må den kobles til sigarett tenner?

Anonymkode: 1f2d9...570

Ja. Og dra hele kabelen med antenna opp langs vindusstolpen der den må festes. Selv da er det ikke sikkert det blir like stabile signal alltid. Det ser ikke bra ut, men fungerer greit. 

Anonymkode: 114fe...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikset det i bilden vår. Det ble pent og veldig god kvalitet på sendingen. Det ligger video på nettet som forteller deg hva du skal gjøre. 

Anonymkode: 70056...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og dra hele kabelen med antenna opp langs vindusstolpen der den må festes. Selv da er det ikke sikkert det blir like stabile signal alltid. Det ser ikke bra ut, men fungerer greit. 

Anonymkode: 114fe...e92

Finnes det bedre løsning uten ledning?

På reklame er det uten ledning. 

Anonymkode: 1f2d9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DEN NAKNE GARTNER
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og dra hele kabelen med antenna opp langs vindusstolpen der den må festes. Selv da er det ikke sikkert det blir like stabile signal alltid. Det ser ikke bra ut, men fungerer greit. 

Anonymkode: 114fe...e92

Man legger den inni stolpen. Ikke utenpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Vi gjorde det nøyaktig slik. Det funker fett. sånn gjør man.

Det var en dårlig montering. Antenna må ha jordforbindelse, og da må lakken pusses bort under den lille kobberfliken. Dette ble ikke en god montering.

Anonymkode: 0f666...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en dårlig montering. Antenna må ha jordforbindelse, og da må lakken pusses bort under den lille kobberfliken. Dette ble ikke en god montering.

Anonymkode: 0f666...542

hvem brukte du for å få montert dab+ i bilen. Har du også anbefaling til type dab+ tilbehør jeg bør kjøpe. 

Ser også det finnes et monteringssett som man kan serve inn i elektririsiteten på bilen. 

Jeg ønsker bare ikke at jeg må ha masse ekstra ledning og styr for å benytte meg av dab+ 

Dessuten jeg har en spiller som ikke lar seg å bytte ut, siden det følger med på wolkswagen dermed må jeg komme inn med en ekstern dab+. 

Jeg blir ikke klok på det som selges på markedet, trenger vel en selger som kan formidle bedre.

Anonymkode: 1f2d9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvem brukte du for å få montert dab+ i bilen. Har du også anbefaling til type dab+ tilbehør jeg bør kjøpe. 

Ser også det finnes et monteringssett som man kan serve inn i elektririsiteten på bilen. 

Jeg ønsker bare ikke at jeg må ha masse ekstra ledning og styr for å benytte meg av dab+ 

Dessuten jeg har en spiller som ikke lar seg å bytte ut, siden det følger med på wolkswagen dermed må jeg komme inn med en ekstern dab+. 

Jeg blir ikke klok på det som selges på markedet, trenger vel en selger som kan formidle bedre.

Anonymkode: 1f2d9...570

Er det VW du har, kan den originale byttes ut med DIN1 eller DIN2 spiller. Jeg har montert selv. Har byttet nå på to biler hvor jeg har kunnet bytte ut den originale. Henvend deg til Bilradiospesialisten, de kan det meste om å bytte ut radio, eller bruke adapter. De har også det utstyr som skal til for å få på plass en uoriginal radio.

Anonymkode: 0f666...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det VW du har, kan den originale byttes ut med DIN1 eller DIN2 spiller. Jeg har montert selv. Har byttet nå på to biler hvor jeg har kunnet bytte ut den originale. Henvend deg til Bilradiospesialisten, de kan det meste om å bytte ut radio, eller bruke adapter. De har også det utstyr som skal til for å få på plass en uoriginal radio.

Anonymkode: 0f666...542

ja, det er vw, og ganske stor skjerm, nesten kvadratisk vil jeg si. 

Jeg tror jeg må undersøke hva din1 og din2 betyr. 

Men takk for tips angående bilradiospesialisten. 

Anonymkode: 1f2d9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja, det er vw, og ganske stor skjerm, nesten kvadratisk vil jeg si. 

Jeg tror jeg må undersøke hva din1 og din2 betyr. 

Men takk for tips angående bilradiospesialisten. 

Anonymkode: 1f2d9...570

DIN1 er den ”gammeldagse” størrelse på enheten. DIN2 er dobbelt så høy, det er forskjellen på de to.

Anonymkode: 0f666...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DIN1 er den ”gammeldagse” størrelse på enheten. DIN2 er dobbelt så høy, det er forskjellen på de to.

Anonymkode: 0f666...542

kan man kjøpe de på elkjøp? da trenger man en ekstra del for at det skal bli smooth. 

Anonymkode: 1f2d9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp alt på et sted, det er det lureste. Du må også ha noen overganger fra det originale til strøm/lyd og antenne. 

Anonymkode: 0f666...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over noe nå som sier man ikke gjøre ekstra, kun bytte ut spilleren. Langt bedre utgave en det jeg har nå. Verdt investeringen det vil jeg si. 

Anonymkode: 1f2d9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...