Lillesøster Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Hei Skal kjøpe meg ny sofa og har lyst på Mikrofiber, men det har ikke samboer. Selgere vi har vært i snakk med sier at det er et slitesterkt stoff. Sofaen som vi tenker å kjøpe, der kan man ta trekket av å vaske. Jeg er positivt innstilt, men blir litt negativ når samboer er så negativ. Noen med positive eller negativer erfaringer de vil dele med meg i forhold til mikrofiberstoff på sofa ?
Gjest sofakjøper Skrevet 16. juli 2005 #2 Skrevet 16. juli 2005 Jeg synes mikrofiber er utrolig stygt. Fibrene blir liksom liggende i alle retninger og ser rett og slett merkelig ut. Om du skjønner hva jeg mener?
Cupcake Skrevet 16. juli 2005 #3 Skrevet 16. juli 2005 Vil ikke en slik sofa bli veldig statisk? Man bruker jo mikrofiber til støvkluter o.l...
Lillesøster Skrevet 16. juli 2005 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2005 Jeg synes mikrofiber er utrolig stygt. Fibrene blir liksom liggende i alle retninger og ser rett og slett merkelig ut. Om du skjønner hva jeg mener? ← Jeg skjønner hva du mener, samboer synes det ser rart ut, jeg synes det er fint. Synes ikke det ser statisk ut, synes det er fint jeg. Det er derfor jeg vil ha det. Vil egentlig ikke diskutere om det er fint eller ikke, er mer ute etter praktiske erfaringer. Ser ut som det er få her inne som har denne type stoff.
Cupcake Skrevet 17. juli 2005 #5 Skrevet 17. juli 2005 Når jeg skrev at den kanskje blir fort statisk mente jeg at den kanskje kommer til å bli som en magnet på støv, og det er jo litt kjedelig at alt støvet trekkes til sofaen...
Mathias Skrevet 17. juli 2005 #6 Skrevet 17. juli 2005 Når en sofa er ensfarget er det fint med litt liv synes jeg. Den er lett å rengøre (!), den er slitesterk og den suger ikke til seg støv Løp og kjøp!
Fat Sally Lee Skrevet 17. juli 2005 #8 Skrevet 17. juli 2005 Hvilken farge har sofaen du har lyst på?
Lillesøster Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2005 Hvilken farge har sofaen du har lyst på? ← Den er lys, men alt går ann å maskinvaskes.
Fat Sally Lee Skrevet 17. juli 2005 #10 Skrevet 17. juli 2005 Grunnen til at jeg spør er at jeg også har en lys microfibersofa, men jeg angrer veldig på at vi ikke valgte en som var mørkere... Jeg ville aldri tatt sjansen på å vaske trekkene på denne sofaen i maskinen, tror ikke de ville sett særlig fine ut etter slik behandling... Vi har hatt sofaen ett og et halvt år nå, og har allerede måttet bestille nye trekk til sitteputene, pga. misfarging langs sømmene. Men sofaen er veldig fin, da! Elsker følelsen av microfiberstoffet - spesielt lunt og godt om vinteren! Sofaen vi har er hjørnemodellen av denne, men i microfiberstoff, fargen saddle. (Lys karamellbrun)
Lillesøster Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2005 Grunnen til at jeg spør er at jeg også har en lys microfibersofa, men jeg angrer veldig på at vi ikke valgte en som var mørkere... Jeg ville aldri tatt sjansen på å vaske trekkene på denne sofaen i maskinen, tror ikke de ville sett særlig fine ut etter slik behandling... Vi har hatt sofaen ett og et halvt år nå, og har allerede måttet bestille nye trekk til sitteputene, pga. misfarging langs sømmene. Men sofaen er veldig fin, da! Elsker følelsen av microfiberstoffet - spesielt lunt og godt om vinteren! Sofaen vi har er hjørnemodellen av denne, men i microfiberstoff, fargen saddle. (Lys karamellbrun) ← Takk for svar. Jeg har tenkt på denne fargen: http://www.skeidar.no/sk_visprodukt.asp?I=...&Type=0&Search= Hvilken farge ville du tatt om du skulle velge på nytt? Og tror du denne vil misfarge? Jeg er primært ute etter lys sofa, for den vi har nå er mørk grå og det blir for mørkt i stuen vår. Samboer har lyst på lys skinn, men det synes jeg er litt for harry, derfor tenker jeg mikrofiber.
Fat Sally Lee Skrevet 17. juli 2005 #12 Skrevet 17. juli 2005 Jeg tror faktisk du vil slippe unna den verste misfargingen ved å velge den fargen. Skulle jeg valgt igjen, ville jeg valgt en mørkere brun farge, nesten svart.
Mathias Skrevet 17. juli 2005 #13 Skrevet 17. juli 2005 Min er vel noe lignende denne i fargen http://www.bohus.no/default.asp?page=109&p...ct=193&p193_v=1 Den er uklanderlig iallefall i Mikrofiber. Sammen md eikebord f eks blir det flott varme i et lyst rom
Lillesøster Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #14 Skrevet 17. juli 2005 Jeg tror faktisk du vil slippe unna den verste misfargingen ved å velge den fargen. Skulle jeg valgt igjen, ville jeg valgt en mørkere brun farge, nesten svart. ← Jeg kan jo bare håpe, den er en sterk favoritt i alle fall. Samboer har veldig lyst på skinn, så det blir en dragkamp. Her er ett alternativ: http://www.bohus.no/default.asp?page=110&p...ct=862&p862_v=1 Min er vel noe lignende denne i fargen http://www.bohus.no/default.asp?page=109&p...ct=193&p193_v=1 Den er uklanderlig iallefall i Mikrofiber. Sammen md eikebord f eks blir det flott varme i et lyst rom ← Nydelig farge, men jeg må ha lys sofa. Stuen blir så mørk med mørk sofa. Gulvet vårt er mørk parkett og lite med vindu i sofakroken, derfor må det bli lys.
Mathias Skrevet 17. juli 2005 #15 Skrevet 17. juli 2005 kanke ha mørkt gulv i lite rom da vettu Og ikke små barn og lys sofa... Men det er fint ja
Gjest Embla s Skrevet 17. juli 2005 #16 Skrevet 17. juli 2005 kanke ha mørkt gulv i lite rom da vettu Og ikke små barn og lys sofa... Men det er fint ja ← Har man skinnsofa kan man ha hvilke farge som helst mtp barn Jeg ville aldri hatt annet enn skinn med barn i hus i allefall (gleder meg til å kjøpe sofa uten å tenke på sånne ting..)
Mathias Skrevet 17. juli 2005 #17 Skrevet 17. juli 2005 Har man skinnsofa kan man ha hvilke farge som helst mtp barn Jeg ville aldri hatt annet enn skinn med barn i hus i allefall (gleder meg til å kjøpe sofa uten å tenke på sånne ting..) ← mikro funker fintfint
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2005 #18 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Etter å ha levd med microfiber-stoff-sofa i snart to år, er det stadig flere ting som irriterer meg. Den trekker til seg støv, stoffet har krøllet seg i sitterettningen, og det har kommet flere flekker på den (fett) som ikke lar seg vaske av uansett hvor mye jeg gnikker og vasker. Altså må jeg snart ha nytt trekk. Det er mulig at sofaen min fra Møbelringen (den heter Dakota, Arizona eller ett annet delstatsnavn, husker ikke, men disse variantene med slike navn er sikkert fra samme produsent), er av dårlig kvalitet. Hadde jeg hatt barn ville jeg heller hatt skikkelig skinn, som kunne vaskes over og blitt skikkelig ren. Plusset er at microfiber er veldig behagelig og føles som semsket skinn, varm følelse rett og slett. Endret 17. juli 2005 av Rosin
Mathias Skrevet 18. juli 2005 #19 Skrevet 18. juli 2005 det finnes rensemidel... men tørker man av med lunken klut med en gang forsvinner fettet rett av. Man skal stryke, ikke gnikke.
Lillesøster Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #20 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Etter å ha levd med microfiber-stoff-sofa i snart to år, er det stadig flere ting som irriterer meg. Den trekker til seg støv, stoffet har krøllet seg i sitterettningen, og det har kommet flere flekker på den (fett) som ikke lar seg vaske av uansett hvor mye jeg gnikker og vasker. Altså må jeg snart ha nytt trekk. Det er mulig at sofaen min fra Møbelringen (den heter Dakota, Arizona eller ett annet delstatsnavn, husker ikke, men disse variantene med slike navn er sikkert fra samme produsent), er av dårlig kvalitet. Hadde jeg hatt barn ville jeg heller hatt skikkelig skinn, som kunne vaskes over og blitt skikkelig ren. Plusset er at microfiber er veldig behagelig og føles som semsket skinn, varm følelse rett og slett. ← Ble veldig betenkt av det du sier her...Lurer på om jeg skal bakke litt tilbake... Endret 18. juli 2005 av Lillesøster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå