Jump to content
AnonymBruker

Var så godt i gang..

Recommended Posts

AnonymBruker

Var så godt i gang med jogging og trening. Kondisen hadde endelig kommet seg, å jeg orket for første gang i livet å jogge 4 km. sammenhengende. Aldri klart før! 

Gått ned ca. 15 kilo, å følte meg bra!

Så hva skjer, joda jeg brekker et ben i hofta. Ikke vært til spesialist enda, skal snart. Jeg føler det som et kjempeslag i trynet! Fått helt treningsforbud frem til spesielaist, så har ikke fått trent på 3 uker.

Jeg gir lett opp, men har ikke lyst til det denne gangen, å får mest sannsynlig lov å trene hvertfall overkropp og tilpasset trening etterhvert.

Hvordan har dere andre taklet slike uforutsette hendelser og tilbakeslag?

Må jo bare være superstreng med kosten nå da, ønsker virkelig ikke gå opp noe igjen 😇

Anonymkode: 12f38...257

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

AnonymBruker

Wow, 15 kg er bra jobba👏🏻
 

Når du begynner å trene igjen så vil ikke alt av muskler være tapt, bare redusert. De kommer lett tilbake når det var såpass nylig su sluttet å trene. Så du kan fokusere på at du uansett er i mye bedre form nå enn når du startet og at de kommer fort tilbake etter et par økter. 
 

Hvilket kosthold har du brukt for disse 15kg?

Anonymkode: 8ef47...844

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Kom igang med alternativ trening så fort som mulig. 

Jeg har vært gravid to ganger, og begge gangene har det jo naturlig nok vært kraftige set-backs på treningsfronten.. med voldsom kvalme og utmattelse, bekkenløsning, og deretter klistremerkebaby.. 

Da jeg var gravid, bet jeg tennene sammen og fant alternative treningsmåter. Klarte ikke løpe pga bekkenet -> spinningsykkel gikk bra. 

Kanskje du kan svømme, eller gjøre noe annet? Legen/fysio har sikkert råd til deg. 

Noe av det viktigste for meg var ihvertfall å ikke komme ut av vanen. Selv om treningen ikke alltid ga noe særlig fysisk utbytte (styrketrening med det som føltes som tullevekter fordi bekkenet ikke klarte noe mer), så var det viktig å holde på vanen med å bruke tiden på trening. Mye tyngre å komme igang igjen om man har vent seg til å slappe av på sofaen med en bok i timesvis.. 

Anonymkode: 7400a...88a

Share this post


Link to post
Share on other sites
addict

Gikk ned 30 kilo uten å trene noe som helst, så det fikser du 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Kan du gå turer? 

Anonymkode: b50e6...68e

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Eller sykle? Folk med hofteprotester f.eks må helst gå på spinning fordi det holder igang og det sliter ikke på hofa, men de får ikke løpe. 

Anonymkode: b50e6...68e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker

30 kilo uten trening, wow 🤩 Grattis!

Takk for gode tips og råd! Skal komme i gang med alternativ trening så fort som mulig, å overkroppen kan jeg hvertfall trene. Så ja, takk for tips om å holde rutinen ved like. Det er nok viktig.

Akkurat hva jeg kan trene vet jeg ikke før jeg har vært hos ortopeden. Men tipper sykling og svømming står høyt.

For å gå ned de kiloene har jeg gått over til å både redusere karbohydrater fordi kroppen min blir veldig i ulage av for mye pasta, ris og brød, samt redusert sukker og kcal.

Men samtidig har jeg unnet meg litt av alt, men ikke så ofte. Men har vært en del på resturant, og hatt vinkvelder.

Men jeg er en person som kan gi litt fort opp 🙈 Men ikke denne gangen! Tusen takk for all respons! 🤩

Anonymkode: 12f38...257

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Jeg har gått ned masse uten å trene. For meg virker nesten trening mot sin hensikt fordi jeg blir så sulten av det. Utnytt nå at du er mye i ro og ikke trenger mye kalorier. 

Anonymkode: 6823a...3b9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...