Gå til innhold

Hvilepuls 50- ikke trent

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hele livet vært slapp og trøtt. Må hvile hver ettermiddag. Sovner bare TV en kommer på. Kjenner på veldig trøtthet etter 22-23. Noe som er litt kjedelig. Blir stresset av å ha program rett etter å ha gjort noe annet og må legge inn hviletid 

Har flere ganger vært hos legen og tatt blodprøver og svaret er alltid det samme. Frisk som en fisk - altså ingen utslag på prøver. 
Har også lavt blodtrykk 100/70. Er 50 år. 
kan dette lave blodtrykket og pulsen henge sammen med mitt lave energinivå - og hva kan hjelpe. Takknemlig for svar . 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du noen medisiner? 

Anonymkode: ef3c7...79a

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er egentlig veldig frisk fysisk (og psykisk) men strever altså med mye trøtthet

Anonymkode: 70f8b...7bf

Skrevet

Vi reagerer alle forskjellig på lavt blodtrykk. Jeg har like lavt som deg men merker kun at jeg blir lett svimmel. Viktigste er å drikke godt og spise jevnlig for å holde blodtrykket stabilt. Fysisk aktivitet kan også hjelpe.

Sover du godt om nettene? Har du en jobb som er veldig slitsom? Kan være andre faktorer som spiller inn.

AnonymBruker
Skrevet

Lavt blodtrykk gir ofte slapphet og trøtthet, ja. Jeg ligger som regel på et sted mellom 90/60 og 80/50. Legen ber meg spise mer salt, og lakris kan faktisk også øke blodtrykket (utrolig greit å selvmedisinere med litt salte dødningehoder). 

Å drikke mye hjelper også (da som i vann og sånt, ikke alkohol..). 

Anonymkode: 2b83a...fe7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye sukker i kostholdet gjør meg trøtt. 

Anonymkode: 19bfd...58a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte mest på den lave pulsen som sjelden er over 52 i hvile. Hadde jeg vært godt trent hadde jeg ikke reagert. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Kvalitet skrev:

Jeg tenkte mest på den lave pulsen som sjelden er over 52 i hvile. Hadde jeg vært godt trent hadde jeg ikke reagert. 

Jeg lurer på det samme. Riktignok trener jeg, men ikke nok til å ha hvilepuls som en toppidrettsutøver. 

Anonymkode: 19bfd...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...