Gå til innhold

Barnslige bevegelser :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En del av mitt opplegg er å filme meg selv eller la noen gjøre det uten at jeg vet. Da noen som vet om problemene mine. Og jo... jeg beveger meg barnslig. Jeg er 29 år, men finnes ikke sensuell, bestemt eller noe slik. Jeg ser ut som en jentunge på mange måter. Har faktisk fått høre at jeg virker «jomfruelig». Og det er jeg jo. 
Jeg er litt keitete, for rask i enkelte bevegelser. Jeg virker bare rett og slett ikke skarp. Jeg har ADD, (adhd uten hyper), Dystymi og Asperger.  
Hvordan er det å være vanlig? Ser på butikkledere, driftledere, folk med draget på motsatt kjønn..... de er rolige og selvsikre i bevegelsene. Hvordan er det mulig? 

Anonymkode: 181b1...0de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enklere sagt enn gjort, fordi jeg er litt der selv. 

Men mine tips: ikke fikle med ting, hold hender og bein i ro. Ikke overdriv mimikk, ta deg god tid når du skal svare eller snakke med noen. Ikke knis, ikke avslutt setningene med «Hehe» eller noe i den dur.  Ikke stress, du har tid til å slippe til i samtalen. Dette er det jeg selv prøver på å bli mer bevisst på, for å bli tatt mer på alvor. 

Anonymkode: d5153...42a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del av mitt opplegg er å filme meg selv eller la noen gjøre det uten at jeg vet. Da noen som vet om problemene mine. Og jo... jeg beveger meg barnslig. Jeg er 29 år, men finnes ikke sensuell, bestemt eller noe slik. Jeg ser ut som en jentunge på mange måter. Har faktisk fått høre at jeg virker «jomfruelig». Og det er jeg jo. 
Jeg er litt keitete, for rask i enkelte bevegelser. Jeg virker bare rett og slett ikke skarp. Jeg har ADD, (adhd uten hyper), Dystymi og Asperger.  
Hvordan er det å være vanlig? Ser på butikkledere, driftledere, folk med draget på motsatt kjønn..... de er rolige og selvsikre i bevegelsene. Hvordan er det mulig? 

Vet ikke. Jeg har normal IQ, men ADHD og et ymse utvalg nevrotiske diagnoser. Så jeg ser normal ut, men motorikken samarbeider ikke. Har hørt folk le når jeg løper, og når jeg trener ser det ut som om jeg er mentalt tilbakestående. Hodet syntes det ser lett ut, men kroppen vil liksom ikke. Har kondisen og styrken, men overhodet ingen koordinasjon. 

Anonymkode: fa223...504

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enklere sagt enn gjort, fordi jeg er litt der selv. 

Men mine tips: ikke fikle med ting, hold hender og bein i ro. Ikke overdriv mimikk, ta deg god tid når du skal svare eller snakke med noen. Ikke knis, ikke avslutt setningene med «Hehe» eller noe i den dur.  Ikke stress, du har tid til å slippe til i samtalen. Dette er det jeg selv prøver på å bli mer bevisst på, for å bli tatt mer på alvor. 

Anonymkode: d5153...42a

Men hva er det med den helsikkes hjernen siden den ikke klarer å koble fort nok til ar bevegelser skjer mer elegant? 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Jeg har normal IQ, men ADHD og et ymse utvalg nevrotiske diagnoser. Så jeg ser normal ut, men motorikken samarbeider ikke. Har hørt folk le når jeg løper, og når jeg trener ser det ut som om jeg er mentalt tilbakestående. Hodet syntes det ser lett ut, men kroppen vil liksom ikke. Har kondisen og styrken, men overhodet ingen koordinasjon. 

Anonymkode: fa223...504

Hva med å høre om du kan få hjelp av fysioterapeut?

Anonymkode: 29471...753

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å høre om du kan få hjelp av fysioterapeut?

Anonymkode: 29471...753

Hvordan skal de hjelpe på slike bevegelser? Disse kommer nok fra hjernen og ikke skader i kroppen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ADD og får høre at jeg framstår som lett på foten, at jeg oppfattes som sporty og sprek. Jeg framstår ernergisk og er stolt av det. 

Det viktigste er å være ren, kle seg riktig og ta vare på seg selv. Litt maskara kansje.

Anonymkode: 8ac83...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen diagnose, men er sånn du beskriver; rask i bevegelsene, uelegant, hektisk. Får utløp for mye av overskuddsenergien gjennom trening, men har slått meg til ro meg at jeg aldri vil bli en av disse rolige, beherskede menneskene. Snur det til noe positivt at når jeg forbrenner masse energi på å ikke være så bedagelig, så kommer aldri til å bli tjukk 😄 

Anonymkode: ef058...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...