Gå til innhold

Tannlege

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann sveisann. Gjelder tannlege spørsmål..
Jeg begynner å få dårlige tenner pågrunn av sterk tannlege skrekk og sikkert pågrunn av mye brus drikking.
2 av tennene er knekte fordi det egentlig først var hull i dem. Jeg tør rett og slett ikke dra til tannlegen. Har så skrekk. Og når jeg er redd får jeg stressmage.
Lurer på åssen man får fikset tenner når man ikke tør?
Ønsker helst ikke kommentarer på at man må presse seg selv og sånn. Får det har jeg gjort.

Anonymkode: 49241...a52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring kommunen i morgen og spør om å få time hos TOO-teamet deres

Anonymkode: 64479...8a1

Skrevet

Det finnes et offentlig tilbud som heter TOO hvor man får hjelp i samarbeid med psykolog og tilvenning til tannlege. Du kan ringe offentlig tannklinikk for info.

AnonymBruker
Skrevet

Man tar beroligende. 

Anonymkode: fabe1...666

AnonymBruker
Skrevet

Finn en tannlege som forstår seg på tannlege skrekk og som har narkose som et tilbud. Søk på nettet eller få hjelp igjennom fastlegen.

Jeg sendte e-post til tannlegen og forklarte skrekken min. Hadde flaks å kom til klinikkens beste tannlege som skjønte jeg måtte i narkose for å få hjelp. Han er den jeg stoler på. Det finnes en annen tannlege og tannpleier på samme klinikk som prøvde og presse meg til tannbehandlig. Det har jeg i bakhodet. Så det lønner seg å komme til den rette. Ble tilbudt too-team. vet hva jeg takler og ikke takler med tannlege så å gå igjennom hvert steg med too-teamet passet ikke for meg. Andre har god nytte av Too-teamet. Ville ikke så jeg betalte av egen lommebok.

Anonymkode: 28b35...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Først: man får ikke dårlige tenner og mye hull av å ikke gå til tannlegen. Men dersom man lever slik at man får masse hull, vil disse få utvikle seg store og tilslutt til infeksjon, uten å gå til tannlegen.

Man kan sederes hos tannlegen. Fungerer utmerket på de med tannlegeskrekk. Man kan også gå utlevert beroligende man lan ta hjemme først i tillegg, for å tørre å dra dit.

Ved ekstrem skrekk, oftest etter tortur eller alvorlige seksuelle overgrep, finnes det too-team som kan hjelpe deg.

I ekstreme tilfeller kan man gjøre tannbehandling i narkose. Gjøres oftest på psykisk utviklingshemmede.

Anonymkode: b0391...926

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...