Gå til innhold

Menn, hvordan sjekke dere opp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om kjønnsroller og initiativ...

jeg er kvinne, og er generelt lite opptatt av kjønnsroller. Jeg er derfor ikke helt ukjent med å sjekke opp menn. Men det har vært litt varierende resultat. Så derfor tenkte jeg å be om litt konkret råd nå...

Jeg har nemlig såvidt hatt kontakt med en singel mann via en sjekkeapp (ikke Tinder). Han har sagt at han er nysgjerrig på meg, men har "litt mange baller i luften" akkurat nå (jeg tolker det som at han kanskje dater eller i allefall har kontakt med en annen akkurat nå). Men han har begynt å følge meg på insta, sjekker alltid storyene mine der osv. Han begynte å følge meg før jeg begyte å følge han. men jo mer jeg ser av han, jo mer interessert blir jeg. Vi har tydelig mye felles. Men han er en kjekk mann, så jeg regner med at han mer eller mindre kan velge og vrake i damer, selv om han tydelig har vært singel en stund. Han fremstår som veldig seriøs og tydelig på leting etter noe varig.

Når han sendte den beskjeden om at han hadde litt mange baller i luften så svarte jeg bare med "Ok🙂", og etter det har vi ikke hatt kontakt, men som sagt fulgt med hverandre på Insta.

Spørsmålet er, hva bør jeg gjøre nå? Skal jeg la det være som det er og bare se om han tar kontakt etter hvert?

Eller skal jeg gjøre et mer aktivt sjekkeforsøk? Og da i tilfelle hva? bare sende en melding hvor jeg er tydelig på at jeg er interessert og at han kan ta kontakt hvis han ønsker? Eller noe annet? Eller blir det bare kleint? jeg tenker at om han hadde vært helt uinteressert så hadde han svart mer avvisende enn det han gjorde, og ikke giddet å følge meg på insta?

Vi er voksne i 40-årene, bor i samme lille by, men har ingen felles kjente etter det jeg kan se. Har altså kun hatt kontakt via nett.

Anonymkode: 762d1...6b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Litt mange baller i lufta" trenger absolutt ikke bety han har noe på gang med noen andre, han kan være opptatt med jobb, verv som følge av interesse, barn. 

Han er i hvert fall ikke uinteressert. Jeg ville sendt en melding og spurt om han har fått skikk på sjongleringen, fått ballene i mål, et eller annet med glimt i øyet som passer din egen stil og som bedre viser din interesse enn et fattig "ok".

Anonymkode: c09d7...48d

• Liker 4
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Mitt inntrykk etter å ha lest her inne i mage år, er at kvinner har bedre erfaringer med å la menn ta initiativ. Det gir også litt mening fordi når noen tar initiativ så skulle man tro at de er interessert. Når man tar initiativ til noen selv, er det aldri gitt at de er interessert. Ergo så vil man oppleve å bli avvist. Forklaringen mange kvinner har kommet med her inne er at de har større sannsynlighet for å bli avvist om de tar initiativ fordi menn liker jakte. Jeg har ment at de blir avvist fordi mennene bare ikke var interessert i utgangspunktet. At majoriteten av menn absolutt må jakte har jeg ikke noe tro på. Personlig har jeg aldri hatt en negativ reaksjon på at kvinne jeg er interessert i har tatt direkte initiativ til meg først, tvert imot. Det er så sjeldent at man opplever dette at man klyper seg litt i armen når det skjer, og det er utelukkende positivt.

Det jeg har opplevd mest ts, er at damer som er interessert gjør seg tilgjengelige. Jeg synes det er en fin mellomting fordi damene risikerer på en måte ikke en "hard" avvisning, og mister dermed ikke noe ansikt. Samtidig anerkjenner man at de faktisk gjør noe. De forholder seg ikke bare passivt. Jeg vet ikke hvor frempå du har vært ts, men om du har spilt ballen over til han, så er det han sin tur til å spille ballen tilbake. Om han ikke gjør det, så er han bare ikke interessert nok. Hvis du allerede har vært frempå, ville ikke jeg tatt kontakt med han igjen.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg er kvinne, og er generelt lite opptatt av kjønnsroller. Jeg er derfor ikke helt ukjent med å sjekke opp menn. Men det har vært litt varierende resultat. Så derfor tenkte jeg å be om litt konkret råd nå...

Jeg har nemlig såvidt hatt kontakt med en singel mann via en sjekkeapp (ikke Tinder). Han har sagt at han er nysgjerrig på meg, men har "litt mange baller i luften" akkurat nå (jeg tolker det som at han kanskje dater eller i allefall har kontakt med en annen akkurat nå). Men han har begynt å følge meg på insta, sjekker alltid storyene mine der osv. Han begynte å følge meg før jeg begyte å følge han. men jo mer jeg ser av han, jo mer interessert blir jeg. Vi har tydelig mye felles. Men han er en kjekk mann, så jeg regner med at han mer eller mindre kan velge og vrake i damer, selv om han tydelig har vært singel en stund. Han fremstår som veldig seriøs og tydelig på leting etter noe varig.

Når han sendte den beskjeden om at han hadde litt mange baller i luften så svarte jeg bare med "Ok🙂", og etter det har vi ikke hatt kontakt, men som sagt fulgt med hverandre på Insta.

Spørsmålet er, hva bør jeg gjøre nå? Skal jeg la det være som det er og bare se om han tar kontakt etter hvert?

Eller skal jeg gjøre et mer aktivt sjekkeforsøk? Og da i tilfelle hva? bare sende en melding hvor jeg er tydelig på at jeg er interessert og at han kan ta kontakt hvis han ønsker? Eller noe annet? Eller blir det bare kleint? jeg tenker at om han hadde vært helt uinteressert så hadde han svart mer avvisende enn det han gjorde, og ikke giddet å følge meg på insta?

Vi er voksne i 40-årene, bor i samme lille by, men har ingen felles kjente etter det jeg kan se. Har altså kun hatt kontakt via nett.

Hæ? 

Her kan du jo bar kjøre på! 

Ser ikke hvorfor du tviler i det hele tatt! 

Send noen snaps eller meldinger, trenger jo ikke å samme fyren heller, men det verste som skjer, er jo bare at han ikke er like keen. Fra hva jeg skjønner så har du ikke engang rukket å investere tid og derfor følelser inn i han enda, så uten tvil, kjør på! 

Anonymkode: bf27b...da0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker aldri. Det tør jeg ikke.

Bruker bare internett.

Anonymkode: 8b7d9...c09

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er derfor ikke helt ukjent med å sjekke opp menn. Men det har vært litt varierende resultat

Stort sett blir man jo avvist når man prøver seg på noen. Det er virkeligheten for de fleste, så det må man godta når man prøver seg

33 minutter siden, Minesveiper said:

Når man tar initiativ til noen selv, er det aldri gitt at de er interessert. Ergo så vil man oppleve å bli avvist. Forklaringen mange kvinner har kommet med her inne er at de har større sannsynlighet for å bli avvist om de tar initiativ fordi menn liker jakte. Jeg har ment at de blir avvist fordi mennene bare ikke var interessert i utgangspunktet.

Akkurat. Menn kan jo og si at de nesten alltid blir avvist, og forklare det med at kvinner liker å jakte. Det ville vært en like stor livsløgn.

Ts: Tror ikke du skal ha store forhåpninger og sette ting på vent for han her. Du kan prøve deg og se hvordan det går, men ikke tenke så mye på det

Anonymkode: eda2a...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh... selvsagt skal du la det være opp til ham nå! Han har jo avvist deg en gang, da er det hans "tur" til å ta initiativ hvis han vil noe mer. Tipper han følger NOEN flere enn deg på Insta, så det ville jeg ikke tatt som et tegn på noe som helst. 

Anonymkode: cf7ea...619

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett blir man jo avvist når man prøver seg på noen. Det er virkeligheten for de fleste, så det må man godta når man prøver seg

Akkurat. Menn kan jo og si at de nesten alltid blir avvist, og forklare det med at kvinner liker å jakte. Det ville vært en like stor livsløgn.

Ts: Tror ikke du skal ha store forhåpninger og sette ting på vent for han her. Du kan prøve deg og se hvordan det går, men ikke tenke så mye på det

Anonymkode: eda2a...484

Hvor kommer det at realiteten ligger i det å bli avvist? 

For en utrolig negativ og drepende tankegang.  Merker jeg blir helt deprimert 

Synes TS skal gå inn medhud og hår, og virkelig satse!

Det er følelser som skaper engasjement i livet! 

Kjør!! :)

Anonymkode: bf27b...da0

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig sammenheng mellom tittel og tråd. 

Anonymkode: 90952...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du står sterkest med å la "ok" stå, og la det være opp til han. Tror du har rett i at "ballene i lufta" fort er både én eller flere damer i farvannet..

Anonymkode: 6518a...bc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Delte meninger her ja.🙂 Hade vært fint om dere anonyme kunne oppgitt kjønn da, ser at et par av svarene er helt klart skrevet av damer, og beklager, men denne gangen er det ikke dere jeg ønsker å høre fra. Kvinner tror de vet hvordan en mann tenker, jeg tror vi svært ofte bommer der.😉

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Litt mange baller i lufta" trenger absolutt ikke bety han har noe på gang med noen andre, han kan være opptatt med jobb, verv som følge av interesse, barn. 

Han er i hvert fall ikke uinteressert. Jeg ville sendt en melding og spurt om han har fått skikk på sjongleringen, fått ballene i mål, et eller annet med glimt i øyet som passer din egen stil og som bedre viser din interesse enn et fattig "ok".

15 timer siden, Minesveiper skrev:

Det jeg har opplevd mest ts, er at damer som er interessert gjør seg tilgjengelige. Jeg synes det er en fin mellomting fordi damene risikerer på en måte ikke en "hard" avvisning, og mister dermed ikke noe ansikt. Samtidig anerkjenner man at de faktisk gjør noe. De forholder seg ikke bare passivt. Jeg vet ikke hvor frempå du har vært ts, men om du har spilt ballen over til han, så er det han sin tur til å spille ballen tilbake. Om han ikke gjør det, så er han bare ikke interessert nok. Hvis du allerede har vært frempå, ville ikke jeg tatt kontakt med han igjen.

Det er dette jeg har tenkt selv da. Jeg har ikke vært så frempå syns jeg, det var riktignok jeg som tok kontakt og sa at jeg likte profilen hans m.m. og så ble det at par meldinger fram og tilbake med litt om interessert osv. Og han skrev også litt info om seg selv i den meldingen hvor han skrev at han var nysgjerrig, men hadde litt mange baller i luften. Derfor tenkte jeg at OK kanskje var litt lite tydelig i forhold til det at jeg faktisk fortsatt er interressert, også etter den infoen han kom med. Eller tilgjengelig om du vil. Så jeg tror jeg skal sende en melding ala det anonym tipset om, og så la det være opp til han. Jeg har ikke lyst til å bli oppfattet som masete heller. Men var nysgjerrig på om menn kanskje ville anbefalt at man var enda mer pågående. Jeg vet jo med meg selv at jeg faktisk kan bli mer interessert i noen hvis de tydelig viser at de er interessert i meg (forutsatt at man ikke er helt uinteressert i utgangspunktet da selvfølgelig), men jeg aner ikke hvordan menn er sånn.

Jeg kommer ikke til å sette livet på vent for han på noen som helst måte, er fortsatt aktiv på datingapper. Men det er så utrolig sjeldent man kommer over noen som man fatter såpass mye interesse for, at jeg syns det er verdt å gjøre et lite ekstra forsøk, siden han ikke virket helt uinteressert. Den som intet våger intet vinner tenker jeg. Kanskje viser han seg å være en stor dust om vi faktisk møtes også, sannsynligheten for en god match er jo ikke stor. Så jeg er rimelig avslappet til dette ja.

Og beklager at overskriften kanskje ble litt missvisende da spørsmålet ble såpass konkret. Men det hadde uansett vært interessant å høre litt om hva menn liker. Kanskje spesielt når det gjelder "sjekking på nett" som vel er det de fleste gjøre mest av nå. Hvordan få oppmerksomheten deres?

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Han er på en sjekkeapp og så sier han at han har så "mange baller i luften" :) Dette tror dere på! Hvorfor i  alle dager er han da på sjekking når han ikke har tid! Det henger ikke på en greip, bare tull alt sammen. Bare vente og se er bare tull, det er å kaste vekk tid, og at andre kan fiske han opp, som blir et tap om mannen er en bra mann. Noe det du forteller ikke tyder mye på.  La oss ta dette på generell basis da! Du må ta et initiativ ja, da fremstår du som mye mer interessant. Det kan jo ikke bli kleint å sende meldinger på en datingside, der man forslår å bli bedre kjent :) Fortelle litt om seg selv, og spørre litt om andre. Det er jo derfor datingsiden er til!

Still spørsmål som går på hans interesser hva de er for noe! Hold det nede på dette nivået og ikke gå inn på sex, religion, eller politikk så tidlig i en kontaktfase. Svarer de ikke? De er ikke interessert, og da er det stort sett alltid på bakgrunn av bildene, de har andre på gang, eller de faktisk ikke gidder å date de vil bare ha bekreftelser.

Så ikke ha for mye kontakt over datingsiden. La det gå noen utvekslinger av meldinger der, aldri strekke dette til mer en noen dager kanskje en uke før dere klarer å få til et treff! Det er da man finner ut om det er noen kjemi mellom dere som en kan bygge videre på, og er det dette ville jeg utvekslet telefon nummer eller snap slik at kommunikasjon hadde gått videre der.

Er jeg da seriøst interessert så sier jeg dette, og da kutter jeg bruk av datingappen til det gryende interessen er avklart.

Og atter en gang! Er den andre interessert er det null problem med kontakt, sende noen meldinger og foreslå treff. Avvises dette er det kun mangel på interesse som ligger bak.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan få oppmerksomheten deres?

Stille spørsmål og skrive meldinger! Basert på hva vedkommende forteller og profilen. Så når det har gått noen runder frem og tilbake foreslå et treff. Slik får du oppmerksomheten til en mann på nettet. Noen kvinner og menn er ikke lett å kommunisere med skriftlig :) Det er som å sveive i gang en treg Saabdiesel motor, de som har prøvd dette vet hva jeg snakker om :)  Men det er bare å sveive! De kan være mye lettere å kommunisere med når man snakker sammen under et treff.

AnonymBruker
Skrevet

Heller enslig enn avvist sier nå jeg, men så jeg lav selvtillit på datingfronten...Er pen og tynn, men føler likevel at jeg ikke har så mye å by på  :(

m33

Anonymkode: e630b...867

Skrevet

Sjekkes opp for sex eller kjæreste?

Skrevet (endret)
50 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Sjekkes opp for sex eller kjæreste?

Kjæreste. Altså de seriøse mennene som ønsker noe varig, de som gjerne har barn å hensynta osv. Om man bare ønsker sex er det ikke mye sjekking som må til gitt...🙄 De mennene sluker deg om de bare får et "Hei".

Endret av Engel
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Antiviruset skrev:

Det er som å sveive i gang en treg Saabdiesel motor, de som har prøvd dette vet hva jeg snakker om

Ettersom ingen Saab har sveiv, så må det være en Sabb du snakker om. De som har prøvd dette vet som regel hva de snakker om. 

Anonymkode: e276c...b7e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom ingen Saab har sveiv, så må det være en Sabb du snakker om. De som har prøvd dette vet som regel hva de snakker om. 

Anonymkode: e276c...b7e

He he he he helt rett, beklager min stavefeil :) Er noen år siden jeg sveivet en i gang sist, men husker det som i dag :) Den slo faktisk tilbake et par ganger også! Og det gjorde vondt. Deilig da når den endelig startet og den herlige lyden hører jeg enda :) 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
9 hours ago, AnonymBruker said:

Men var nysgjerrig på om menn kanskje ville anbefalt at man var enda mer pågående. Jeg vet jo med meg selv at jeg faktisk kan bli mer interessert i noen hvis de tydelig viser at de er interessert i meg (forutsatt at man ikke er helt uinteressert i utgangspunktet da selvfølgelig), men jeg aner ikke hvordan menn er sånn.

Jeg kommer ikke til å sette livet på vent for han på noen som helst måte, er fortsatt aktiv på datingapper. Men det er så utrolig sjeldent man kommer over noen som man fatter såpass mye interesse for, at jeg syns det er verdt å gjøre et lite ekstra forsøk, siden han ikke virket helt uinteressert. Den som intet våger intet vinner tenker jeg. Kanskje viser han seg å være en stor dust om vi faktisk møtes også, sannsynligheten for en god match er jo ikke stor. Så jeg er rimelig avslappet til dette ja.

Og beklager at overskriften kanskje ble litt missvisende da spørsmålet ble såpass konkret. Men det hadde uansett vært interessant å høre litt om hva menn liker. Kanskje spesielt når det gjelder "sjekking på nett" som vel er det de fleste gjøre mest av nå. Hvordan få oppmerksomheten deres?

Jeg mener at du har riktig innstilling. Folk synes sikkert jeg har et rart syn på dating, men på mange måter er det et sannsynlighetsspill. Dvs, gjør man de riktige trekkene over tid, øker man egne sjanser betraktelig. Det eneste du risikerer med å vise at du er interessert i han, er ansikt om han ikke er interessert tilbake. Du har i grunn allerede vist at du er interessert, og dersom du hadde bodd i en større by, ville jeg nok rådet deg til å ikke ta kontakt. Siden du sier du bor i en liten by, stiller det seg litt annerledes siden det innebærer færre muligheter. Jeg ville ikke sendt en melding der du spør om han er ferdig med å sjonglere eller noe i den dur. Du kan fint sende han en normal melding på søndag for eksempel der du spør hvordan det går, og om han er ledig til å ta en kaffe neste uke.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Delte meninger her ja.🙂 Hade vært fint om dere anonyme kunne oppgitt kjønn da, ser at et par av svarene er helt klart skrevet av damer, og beklager, men denne gangen er det ikke dere jeg ønsker å høre fra. Kvinner tror de vet hvordan en mann tenker, jeg tror vi svært ofte bommer der.😉

Det er dette jeg har tenkt selv da. Jeg har ikke vært så frempå syns jeg, det var riktignok jeg som tok kontakt og sa at jeg likte profilen hans m.m. og så ble det at par meldinger fram og tilbake med litt om interessert osv. Og han skrev også litt info om seg selv i den meldingen hvor han skrev at han var nysgjerrig, men hadde litt mange baller i luften. Derfor tenkte jeg at OK kanskje var litt lite tydelig i forhold til det at jeg faktisk fortsatt er interressert, også etter den infoen han kom med. Eller tilgjengelig om du vil. Så jeg tror jeg skal sende en melding ala det anonym tipset om, og så la det være opp til han. Jeg har ikke lyst til å bli oppfattet som masete heller. Men var nysgjerrig på om menn kanskje ville anbefalt at man var enda mer pågående. Jeg vet jo med meg selv at jeg faktisk kan bli mer interessert i noen hvis de tydelig viser at de er interessert i meg (forutsatt at man ikke er helt uinteressert i utgangspunktet da selvfølgelig), men jeg aner ikke hvordan menn er sånn.

Hei TS,

..48d er mann, 37 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...