Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Vi skal på bilferie i sommer og tenke oss noen dager innom Praha. Er det noen som har ett sentralt og rimelig hotel å anbefale? Beliggenheten er viktig for oss så vi er villig til å betale litt mer enn om vi bor langt utenfor byen. Men har ikke lyst til å blakke oss helt heller..
Pleier Skrevet 13. juli 2005 #2 Skrevet 13. juli 2005 Jeg kan anbefale deg om å ikke velge hotell Dum (treffende navn faktisk) Der var det møkkete, meget lite service innstilte og hadde avtale med mafiaen (dvs pirat taxi drevet av mafiaen). Vær obs på drosjene du velger da du er der nede. Ta aldri drosje alene, og prøv å unngå drosjene som er nypolerte uten skilt, med en sjåfør som går i dress.
Smørblomsten Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Hotel Berlin! Kort avstand fra Andel-metrostasjon. Kostet oss ca 670 kr pr natt (uten frokost). Ligger et par metro-stopper fra hoved-metrostasjonen Müstek. Helt ok, og koster m.a.o 'midt på treet'. Dessuten er det mange bra restauranter i Andel-omrrådet! Kan fort gå i turistfella om man skal spise inne i selveste gamleby/plassen (dyrt og middels service)... Èn restaurant jeg anbefaler ligger et par steinkast fra gamlebyen: Klub Arkitekto! Billig og god, men man må reservere bord til bordsetting kl 19 eller 21 dagen før. Har skrevet mer nøye om Praha i en annen link, søk evt på Praha og du får nok mange gode tips...God tur
Hilde Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 (endret) Jeg kommer nettopp hjem fra Praha, og vi er storfornøyde med Hotell Andel! Metroen er rett utenfor døren, og det er et par stopp til rådhusplassen/midt i sentrum. Det går også an å gå. Området i seg selv er også fint, rett ved et stort shoppingsenter, og det er flere gode restauranter i området. Nå høres det ut som det er langt unna sentrum, det er det absolutt ikke, men man er heller ikke nærmeste nabo til karlsbrua. Vi betalte 2400 for tre netter i tvillingrom via octopustravel.com. Og ja, Klub Arkitekto er veldig bra, Banditos (mexikansk restaurant) var vi også veldig fornøyde med. God mexikansk billig mat, og hyggelig stemning. Hotellet er forresten hypermoderne og minimalistisk, og vi hadde både badekar og dusjkabinett på badet vårt, også er det god frokost inkludert (egg, bacon + noen andre varmretter, varme rundstykker, ferskt brød, masse pålegg, juice, te, frukt, frokostblandinger og yoghurt).. Endret 13. juli 2005 av Newt
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2005 #5 Skrevet 15. juli 2005 Takk for tips Skal sjekke ut hotellene dere nevnte. Gleder meg stort til å komme til Praha igjen! Har vært der flere ganger før, men da har det vært med mine foreldre som har ett litt annen budsjett enn jeg og sambo har..
Lillesøster Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Her er noen tips. Vi lå på Alfa, helt ok. http://www.bridge-travel.no/
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Vi bodde på Bellagio, 5 min å traske bort til torget i gamlebyen, 10 min til Karlsbroen. Supert! http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g2...ue_Bohemia.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå