Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

hvordan fortalte dere den store nyheten om at samboer skal bli pappa, og at foreldre skal bli besteforeldre, at besteforeldre skal bli oldeforeldre og søsken som skal bli tante og onkel?

Jeg er spent på å høre hvordan dere gjorde det! 🤩

Gledes til dagen jeg skal fortelle den store nyheten! Tror jeg skal fortelle samboer det med body som en innpakket gave, eller noe med hunden vår og «baby 202*) 🌻

Anonymkode: ca0a2...a3d

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1394121-hvordan-fortelle-den-store-nyheten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, Humle Brumle skrev:

Gratulerer!❤️💖🎊🎉 

Vet dessverre ikke om jeg er gravid ennå, men har mange tegn og skal til legen!🤩

Håper på at vi får positive svar 🌻

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet dessverre ikke om jeg er gravid ennå, men har mange tegn og skal til legen!🤩

Håper på at vi får positive svar 🌻

Så bra, lykke til! 💖 Men kan du ikke ta graviditetstest hjemme og?

• Liker 1
AnonymBruker
5 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Så bra, lykke til! 💖 Men kan du ikke ta graviditetstest hjemme og?

Jeg skal til legen av andre grunner også, så tar prøve samtidig 🥰

Tusen takk!

• Liker 1

Annonse

Du trenger ikke dra til legen for å teste om du er gravid, hjemmetest er like bra.

Til samboer krøp jeg tilbake i senga etter jeg hadde testa, og hviska "Du skal bli pappa!" 🥰

Til mine foreldre stappet vi ultralydbilde fra tidlig ultralyd og noe kakestrø inn i et blåst, håndmalt påskeegg jeg har laga på jobb. Det var i påska, så jeg fikk påskeegg fra dem og sa jeg hadde et til dem og, som de måtte knuse for å åpne. 

Til resten sa vi det bare over telefon og facetime med ultralydbilde, det var dessuten midt i "verste" koronatida. 

Synes det er like hyggelig å bare si det rett ut som å gjøre noen stor greie ut av det. Som oftest er det en selv som synes det er mest stas med body, konfetti, kaker og gudvethva. 

• Liker 1

Jeg syns det er koselig at søsken sier det, hvis man har det. På nr.2 fikk nr.1 si "jeg skal bli storesøster!" når vi møtte besteforeldrene o.l. Og så fikk nr.2 si det når vi ventet nr.3. Nå planlegger vi at nr.3 skal fortelle det på samme måte med nr.4 som ventes 😊

• Liker 1

Med første var jeg sammen med samboer da jeg tok graviditetstesten. Så leste av resultatet sammen. Besteforeldre fortalte vi bare rett ut når vi var på besøk :)

Med nr 2 sa jeg til samboer at i morgen tar jeg en test. La graviditetstesten ved vasken så kan kunne lese av. Han så den såklart ikke så måtte peke og be han se 😂 

Desverre endte nr 2 i SA. 

Litt usikker på neste gang. Regner med jeg sier ifra når jeg skal ta testen og si det til han med en gang. Sier det sikkert til min mor med en gang også. Litt godt å ha henne når jeg gikk igjennom SA :) mindre gøy å fortelle svigers, men samtidig ok. Syns det er fint at andre vet det egentlig.. 

Men resten av familie og venner venter vi med til vi er sikker på deg går bra :) type 12 uker ish 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...