Gå til innhold

Hvert fjerde par avlyser kirkevielsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder jo kun denne ene kirken, da. Dum overskrift fra avisenes side (og har også for den saks skyld). Skjønner godt det er irriterende for kirken.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hørte det på radioen i dag - og jeg syns en av årsakene var litt spes da - at svigermor er overivrig og bestiller kirke på egenhånd, som da senere må avbestilles fordi brudeparet vil ha en annen kirke! :ler:

Skrevet

Mannen min og jeg er en av de som har avlyst kirkebryllup. Og det var rett og slett fordi vi bestemte oss for å gifte oss hos Byfogden i stedet. Så det kan være mange grunner til avlysing.

Er det forresten ikke litt spesielt å innføre avbestillingsgebyr på noe som er gratis?

;)

Skrevet
Mannen min og jeg er en av de som har avlyst kirkebryllup. Og det var rett og slett fordi vi bestemte oss for å gifte oss hos Byfogden i stedet. Så det kan være mange grunner til avlysing.

Vi også! :D Ikke i den kirken, da...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Er det forresten ikke litt spesielt å innføre avbestillingsgebyr på noe som er gratis?

;)

Vel, kirken setter jo av dagen så det er vel ikke helt uproblematisk når så mange avlyser.

Skrevet

;)

Det finnes da mange gode grunner til å avbestille, men noen burde kanskje vurdert ting litt før, og IHVERTFALL sagt fra når det ikke blir noe av allikevel.

Et avbestillingsgebyr om man avbestiller mindre enn 3-4 mnd i forkant ser jeg ikke noe galt i, når dette er et reelt problem for kirken. Er jo ikke gratis for kirken om de må takke nei til andre (mange kirker har et mindre gebyr for å gifte seg, da taper de jo dette), sette opp vaktplaner for prester, kirkejener og orgelspiller osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...