AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #121 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lest noe som helst av svarene her? Klarer du ikke å lese hva som står her, og forstå betydningen av ordene? Anonymkode: 9a9e9...ef3 Har du hersketeknikker du ikke har kopiert fra mine svar her? Anonymkode: 4b4e1...9c8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #122 Skrevet 27. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om du ikke kan delta på foreldremøter og andre ting rundt barnets sosiale liv, er man ingen god omsorgsperson.. Anonymkode: 4ccaf...3a6 Barn har ofte to foreldre. Og ja, disse kan være gode omsorgspersoner. Anonymkode: 9a9e9...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #123 Skrevet 27. juli 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egoistisk tankegang. Vi "fortjener" ingenting. Vi tar oss fortjent av det vi vil ha. Barn er ikke en belønning som sjokolade etter en treningsøkt. Barn er samfunnsplanleggig. Barn er fremtida. Anonymkode: 4b4e1...9c8 Du bør gå til en psykolog å bli utredet. Du har skremmende mange likhetstrekk med mennesker som har antisosial personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: a54d9...a21 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #124 Skrevet 27. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hersketeknikker du ikke har kopiert fra mine svar her? Anonymkode: 4b4e1...9c8 Ikke hersketeknikk. Jeg blir bare litt målløs over at du ikke klarer å ta inn over deg de svarene du får her. IKKE alle kan VELGE å gå på jobb. Noen kan fungere som en god omsorgsperson selv om de ikke kan arbeide. Og oftest har barna to foreldre. Legger merke til at det er stort sett bare du som får diskusjonen fremover, fordi det ser ut som de fleste er ganske enige her. Anonymkode: 9a9e9...ef3 1
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #125 Skrevet 27. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne legen skulle ha mistet autorisasjonen. Anonymkode: 7fa42...cc5 Helt enig. Fy flate for en oppførsel. Forstår godt at du følte det som et maktmisbruk, TS. Klaget du det inn?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #126 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hersketeknikk. Jeg blir bare litt målløs over at du ikke klarer å ta inn over deg de svarene du får her. IKKE alle kan VELGE å gå på jobb. Noen kan fungere som en god omsorgsperson selv om de ikke kan arbeide. Og oftest har barna to foreldre. Legger merke til at det er stort sett bare du som får diskusjonen fremover, fordi det ser ut som de fleste er ganske enige her. Anonymkode: 9a9e9...ef3 Hvis alle sauene løper utfor stupet mens en står igjen - hvem tenkte riktig? Min allierte er sannheten, og forståelsen av virkeligheten. Hva dere synes basert på følelser og meninger rører meg ikke. Anonymkode: 4b4e1...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #127 Skrevet 27. juli 2020 39 minutter siden, Uatskillelig skrev: Nei. Jeg mener abort er drap, og jeg dreper ikke mitt eget barn. Det hadde selvsagt ikke vært optimalt å bli gravid nå som jeg har nok med meg selv, men man hadde da gjort det beste ut av det. Familie kommer før jobb. "Familie før jobb"? Tenk litt på det argumentet. Mener du virkelig at du vil ha familie heller før man har inntekt? Hva skal familien spise, bo, ha på seg? Skjønner selvfølgelig at man kan bli ufør etter man ha fått barn. Men å sette barn til verden når man er så syk at man ikke kan jobbe må jo være noe av det mest selvsentrerte jeg har hørt. Folk. Anonymkode: dae98...152 2
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #128 Skrevet 27. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skaper et menneske på uføretrygd økonomiske verdier i samfunnet? Anonymkode: 4b4e1...9c8 Vel.. f.eks. ved å fostre opp trygge barn som senere kan fungere i et arbeidsliv. Da er det bra at foreldrene kan få litt ekstra økonomisk støtte slik at de har kapasitet til å gi barna en god oppvekst. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #129 Skrevet 27. juli 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Vel.. f.eks. ved å fostre opp trygge barn som senere kan fungere i et arbeidsliv. Da er det bra at foreldrene kan få litt ekstra økonomisk støtte slik at de har kapasitet til å gi barna en god oppvekst. Fostre opp flere barn som har større sjanse for å bli ufør. Lurt. Anonymkode: dae98...152 3
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #130 Skrevet 27. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke klarer å jobbe for å fø ungen din, så kan du ikke få barn rett og slett. Du kan ikke forvente at samfunnet skal gjøre jobben for deg. Den holdningen der er nettopp grunnen til at uføretrygd må kuttes helt ut. Anonymkode: 6a29d...5c2 Grunnen til at uføretrygd bør kuttes ut? Vi skal være veldig glad for at vi har et sikkerhetsnett. Det gir også et tryggere samfunn. Uten det ville det vært mer vold, mer prostitusjon, mer narkotikasalg, flere hjemløse og mer kriminalitet. 3
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #131 Skrevet 27. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fostre opp flere barn som har større sjanse for å bli ufør. Lurt. Anonymkode: dae98...152 De har større sjanse for å bli uføretrygdet om foreldrene ikke har kapasitet til å gi dem en god oppvekst fordi de ikke klarer å kombinere jobb og barn. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #132 Skrevet 27. juli 2020 3 timer siden, Uatskillelig skrev: Meget mulig, men alle klarer ikke begge deler. Og bør jobb prioriteres. Det er ingen menneskrett å få barn. Anonymkode: d4783...340 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #133 Skrevet 27. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer! I hjembyen min er det nå tredje generasjon med uføretrygdede på vei inn i kommunalt betalte leiligheter og fete trygdeordninger. Lyst på et eksempel? En alenemor med to barn i kommunal leilighet får utbetalt 29300 kroner hver måned med alle tilleggene Anonymkode: 26cbd...052 Nesten 30K? Det er da virkelig ikke mulig... Anonymkode: d4783...340 1
Vinterjenta Skrevet 27. juli 2020 #134 Skrevet 27. juli 2020 Noen ganger virker det som om enkelte helst ville hatt en ‘endelig løsning’ på de uføre : p Vondt å lese mange av disse kommentarene. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #135 Skrevet 27. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og bør jobb prioriteres. Det er ingen menneskrett å få barn. Anonymkode: d4783...340 Og hva skjer når syke vier livet sitt til kun jobbing? Hva skjer når en person er mye syk og borte fra jobb? Å få barn er noe helt annet. Ja, det er en slags jobb det også, men ofte er de deler av dagen i barnehage eller på skolen, og når de er hjemme er også ofte partneren der. Så er de veldig dårlig en dag, så kan partneren ta over. Det kan man ikke i en jobb. De aller fleste arbeidsplasser krever at du er 100% hele tiden. Anonymkode: 537fa...d25 1
Silva Pluvialis Skrevet 28. juli 2020 #136 Skrevet 28. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og bør jobb prioriteres. Det er ingen menneskrett å få barn. Anonymkode: d4783...340 Spørsmålet er igjen hva man skal gjøre om man først blir gravid? Ikke alle klarer å ta abort av ulike årsaker. Så om man da blir gravid, og det gjør at man ikke kan jobbe, så har man ingen annet valg enn å motta økonomisk støtte med mindre man har en partner som forsørger en.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #137 Skrevet 28. juli 2020 48 minutter siden, Uatskillelig skrev: Spørsmålet er igjen hva man skal gjøre om man først blir gravid? Ikke alle klarer å ta abort av ulike årsaker. Så om man da blir gravid, og det gjør at man ikke kan jobbe, så har man ingen annet valg enn å motta økonomisk støtte med mindre man har en partner som forsørger en. Så uføre har helse til å føde og oppdra barn ?? Anonymkode: 2a9d3...da2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #138 Skrevet 28. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva skjer når syke vier livet sitt til kun jobbing? Hva skjer når en person er mye syk og borte fra jobb? Anonymkode: 537fa...d25 Da orker vedkommende heller neppe å ta seg av barn. Anonymkode: d4783...340
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #139 Skrevet 28. juli 2020 Noen av disse kommentarene er syke. Såklart uføre kan få ha familie. Vårt samfunn tar ikke barna til folk når de blir uføre. Vi tvangsterilliserer heller ikke uføre. Fordi såklart skal de få lov til å få barn hvis de har mulighet eller en partner til å hjelpe. Hele grunnen til at vi har støtteordninger er for at folk skal få ha et normalt liv selv om de blir syke. Noe alle kan bli. Alternativet er at alle disse menneskene går på gaten og tigger, blir kriminelle eller tar selvmord. Foretrekker dere det samfunnet kanskje? Anonymkode: a912b...057 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #140 Skrevet 28. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes ikke prevensjon som er 100% sikker, unntatt sterilisering. Å få sterilisering som kvinne er vanskelig, de færreste får lov til det. OG det er mange forskjellige grunner for at en kvinne ikke vil ta abort. Noen har det livssynet med at abort=drepe et barn/tukle med Guds skaperverk. Anonymkode: 9a9e9...ef3 Alle kvinner over 25 år som ønsker sterilisering får dette ... må betale 6-7000 .. om det ikke foreligger en medisinsk indikasjon.. men det er ikke lov å nekte en kvinne å sterilisere seg Anonymkode: 5ef14...620 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå