Gå til innhold

Væske i risotto i stedet for hvitvin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage risotto, har ikke hvitvin, og ikke mulighet til å skaffe før jeg skal lage.

Hva slags annen væske kan erstatte hvitvin?

Anonymkode: b5410...2e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruke litt eplejuice, eplecidereddik, e.l. Eller bare droppe det, det er mange risotto-oppskrifter uten hvitvin. 

Anonymkode: 69071...f35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker utelukkende kraft. Grønnsak eller kylling. Normalt fond, men en buljongterning eller to holder til nød. 

Anonymkode: ca774...c38

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ikke har hvitvin, bruker jeg bare vann. Buljongen setter jo mye smak :) Vet ikke om du bruker det, men hvis ikke du gjør det, bare ha mer buljongvann i.

Anonymkode: 49c4c...09a

Skrevet

Om ikke vin så bruker jeg litt hvitvinseddik blandet med vann.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid billig eplejuice på kartong, det erstatter både sødmen og syrligheten i hvitvin :) Kraft kommer som regel utenom i oppskriften og kun kraft kan gi en litt ensidig smaksprofil 

Anonymkode: 456be...dca

• Liker 3
Skrevet

Bruker grønnsakskraft, skalldyrkraft eller kyllingkraft. Avhenger av resten av tilbehør.

Bruker som regel bare sitron for syre.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker alltid billig eplejuice på kartong, det erstatter både sødmen og syrligheten i hvitvin :) Kraft kommer som regel utenom i oppskriften og kun kraft kan gi en litt ensidig smaksprofil 

Anonymkode: 456be...dca

Man må selvfølgelig bruke syre i tillegg. Freser alltid inn med eplesidereddik først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2020 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Man må selvfølgelig bruke syre i tillegg. Freser alltid inn med eplesidereddik først. 

Ja, litt syre må til. Jeg bruker hvitvinseddik, eplejuice, eplesidereddik eller sitronsaft hvis jeg ikke har hvitvin, litt ettersom hva slags risotto jeg lager. Sitronsaft er godt til fisk, skalldyr og asparges. Eplejuice og eddik har jeg oftest i tidlig, men sitronsaft smaker jeg til med på slutten. 

Men aller helst bruker jeg tørr hvitvin. :) 

Anonymkode: 0f955...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...