Gå til innhold

smitterisiko på treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker antibac når jeg er ferdig, men har tenkt at den største risikoen antakelig er håndkleet jeg bruker samt vannflasken. Begge deler har jeg i direkte kontakt med munn/ ansikt. Noen som gjør seg noen tanken om dette, evt tips om hvordan håndtere? Går jo ikke an å droppe håndkle, svetter som en gris. Og vann må man jo ha, men forsøker å bruke åpnemekanismen kun med munnen...

Anonymkode: ebe60...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt:

Vask hendene dine før du starter å trene.

Mens du trener: Ikke ta deg selv i ansiktet med hendene.

Eget håndkle kan du bruke til å tørke egen svette, selv bruker jeg papir som er på senteret.

Etter trening vasker du hendene dine skikkelig, då dusje hjemme.

🙂 

Anonymkode: 45df3...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viruset spres jo lett gjennom lufta, så dersom det er noen i nærheten av deg som er smitta, og kanskje vedkommende er litt andpusten så er sannsynligheten for å bli smitta til stede selv om du er flink med din egen hygiene. På mitt lokale treningssenter har det vært smitteutbrudd nå nylig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt:

Vask hendene dine før du starter å trene.

Mens du trener: Ikke ta deg selv i ansiktet med hendene.

Eget håndkle kan du bruke til å tørke egen svette, selv bruker jeg papir som er på senteret.

Etter trening vasker du hendene dine skikkelig, då dusje hjemme.

🙂 

Anonymkode: 45df3...14f

 

Det er slik jeg gjør det, men man tar jo i håndkle og utstyr om hverandre..., og man kan jo ikke sprite seg på henda mellom hvert sett heller...

 

Anonymkode: ebe60...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Viruset spres jo lett gjennom lufta, så dersom det er noen i nærheten av deg som er smitta, og kanskje vedkommende er litt andpusten så er sannsynligheten for å bli smitta til stede selv om du er flink med din egen hygiene. På mitt lokale treningssenter har det vært smitteutbrudd nå nylig.

 

Måtte du teste deg da?

Hva mener du om risikoen generelt på treningssenter. Jeg har lagt merke til det er langt færre der nå, så ser ut som mange holder seg unna. Alternativt er det pga ferietid...

 

Anonymkode: ebe60...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Måtte du teste deg da?

Hva mener du om risikoen generelt på treningssenter. Jeg har lagt merke til det er langt færre der nå, så ser ut som mange holder seg unna. Alternativt er det pga ferietid...

 

Anonymkode: ebe60...d48

Nei, jeg har ikke vært der siden nedstenginga. Jeg er heldig og har hatt muligheten til å legge til rette for hjemmetrening, så jeg benytter meg av det til styrketrening inntil videre.

Det er vanskelig å si - jeg tror generelt smittefaren er liten, men om du bor i områder med økt smitte, f.eks. visse kommuner i viken, oslo øst osv, så kan det selvfølgelig være sårbart, spesielt hvis det kommer en ny bølge.

Jeg bor med mennesker i risikogruppa. For oss kan konsekvensene av smitte være større enn for mange andre, så vi har valgt å være ekstra forsiktige. Hvis du ikke bor med noen i risikogruppa, så synes jeg kombinasjonen av lav potensiell konsekvens og lav smittefare i Norge generelt er ufarlig nok til at man kan tilate seg å benytte treningssenter. Hvis du omgås noen i risikogruppa, ville jeg ikke ha gjort det. Det er min personlige vurdering av situasjonen.

Endret av Pierre Gynt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mitt treningssenter skal apparater vaskes etter bruk. Alle skal sprite hender før trening. Ellers skal man jo holde seg hjemme ved symptomer. Hvis alle gjør det bør faren for smitte være redusert i alle fall. Jeg bruker håndkleet hovedsakelig for å ligge/sitte på slik at jeg ikke er i direkte kontakt med benker o.l. Har med egen sprit og spriter hender jevnlig. Men tenker at neste gang tar jeg også med et lite håndkle som jeg kun bruker til å tørke svette med. 

Men er man usikker bør man sikkert sprite hender før hvert apparat og vaske kontaktflate på apparater før bruk også. 

Anonymkode: a54c7...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forresten vannflaske med kork og da tenker jeg det skal godt gjøres at den delen jeg drikker av har smitte. Kanskje korka hvis jeg er skulle få på hendene, men jeg rører ikke tuten på flaska. 

Anonymkode: a54c7...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Nei, jeg har ikke vært der siden nedstenginga. Jeg er heldig og har hatt muligheten til å legge til rette for hjemmetrening, så jeg benytter meg av det til styrketrening inntil videre.

Det er vanskelig å si - jeg tror generelt smittefaren er liten, men om du bor i områder med økt smitte, f.eks. visse kommuner i viken, oslo øst osv, så kan det selvfølgelig være sårbart, spesielt hvis det kommer en ny bølge.

Jeg bor med mennesker i risikogruppa. For oss kan konsekvensene av smitte være større enn for mange andre, så vi har valgt å være ekstra forsiktige. Hvis du ikke bor med noen i risikogruppa, så synes jeg kombinasjonen av lav potensiell konsekvens og lav smittefare i Norge generelt er ufarlig nok til at man kan tilate seg å benytte treningssenter. Hvis du omgås noen i risikogruppa, ville jeg ikke ha gjort det. Det er min personlige vurdering av situasjonen.

 

Jeg bor alene, men jeg har foreldre i 70-årene som jeg kanskje omgås et par ganger i måneden... Besøker dem hvis jeg ikke har noen symptomer.

 

Anonymkode: ebe60...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndkle brukes kun som underlag, svette tørkes med papir. 

Reglene hos oss er ganske strenge, men enkle. 

1. Sprit hender når du kommer

2. Ta med sprayflaske og klut (skal brukes på alt før og etter bruk) 

3. Vask hender

4. Gjennomfør trening, bruk håndsprit/vask hender underveis og når du er ferdig

5. Sett fra deg flaske og klut i egne bøtter

6. Sprit hender før du åpner utgangsdøra

Garderober og toaletter kan benyttes - alt skal sprayes og tørkes før og etter bruk der også. Dusjene er stengt. 

2 m avstand på høy intensitet, 1 m på lav intensitet. 

Det er enkelt, tar ikke mye tid, og gjør at det føles ganske trygt når man gjennomfører de rutinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningssenter er alt tilbake til det vanlige livet før Corona, og det stresser meg.

Det er flere spritflasker som står fremme, og noen skilt der det står at man skal holde en meters avstand og sprite utstyret etter bruk, men det er ikke alle som gjør det.

 Jeg ser nesten bare damer som vasker apparatene før og etter bruk. 

I går så jeg en mann som gikk fra Ellipsetreneren uten å sprite, og da sa jeg ifra på en høflig måte at han måtte vaske etter seg. Han bare så rart på meg og gikk sin vei... 😏

Anonymkode: 2beaa...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...