Gå til innhold

Lungekreft og immunterapi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen kjære med lungekreft som får immunterapi? Hvordan har det fungert på dem? Lite statistikk å finne etter de begynte med immunterapi i norge. 

Anonymkode: e3384...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en nær slektning fikk fikk immunterapi mot lungekreft, jeg vil si det ga henne et år ekstra, et fint år!

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Pås skrev:

Jeg hadde en nær slektning fikk fikk immunterapi mot lungekreft, jeg vil si det ga henne et år ekstra, et fint år!

Så bra det ble et fint år for henne! 
Vet du om det ble opppdaget veldig sent hos henne? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra det ble et fint år for henne! 
Vet du om det ble opppdaget veldig sent hos henne? 

Det er ikke så godt å si, det er en vanskelig diagnose å stille! Men så vidt jeg vet var det ikke spredning til andre organer da hun fikk diagnosen. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Pås skrev:

Det er ikke så godt å si, det er en vanskelig diagnose å stille! Men så vidt jeg vet var det ikke spredning til andre organer da hun fikk diagnosen. 

Ja ikke den letteste kreften å oppdage. Statistikken er jo ikke pen å lese, men samtidig tror jeg ikke den er oppdatert fra etter de begynte med immunterapi. 

AnonymBruker
Skrevet

Immunterapti er såpass ny i Norge, så man må nok vente minst 20 år til før statistikken "stemmer"

Anonymkode: 8f779...d82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig forskjellig hvordan det virker. Hos noen virker det veldig bra, svulstene blir ikke synlige lenger. Hos noen krymper det svulstene og holder sykdommen stabil, men det er også mange som ikke har noen effekt av immunterapien. 

Anonymkode: fa0f0...9f7

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig forskjellig hvordan det virker. Hos noen virker det veldig bra, svulstene blir ikke synlige lenger. Hos noen krymper det svulstene og holder sykdommen stabil, men det er også mange som ikke har noen effekt av immunterapien. 

Anonymkode: fa0f0...9f7

Må bare krysse fingrene med andre ord. 
Har bare aldri hatt så stort behov for å vite utfallet på forhånd, er så redd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...