Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste dagene fått anrop fra diverse ukjente nummer. Dvs, jeg er vant med å bli oppringt fra diverse salgssummen og sånn, men de siste dagene har det ringt meg flere nr som når jeg har søkt opp tilhører privatpersoner jeg ikke kjenner. De bor gjerne langt unna også. Hvis jeg prøver å ringe tilbake får jeg telefonsvarer, og på et av nr var «nummeret ikke i bruk». Hva skjer med det her?!

Anonymkode: 979ef...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest antagelig så er det spoofing av norske nummeret mens i virkeligheten ringes det fra India.

"Hello, I'm calling from Microsoft. There seems to be a problem with your computer!" og alt det der.

Ikke ring numre opp igjen. De igjen vil høyst sannsynlig ikke svare da de har uten tvil lagt merke til at deres nummer har blitt spoofet og orker ikke villt fremmede skal kjefte på dem eller annet. De får dessverre ikke gjort noe med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Emmelise skrev:

Mest antagelig så er det spoofing av norske nummeret mens i virkeligheten ringes det fra India.

"Hello, I'm calling from Microsoft. There seems to be a problem with your computer!" og alt det der.

Ikke ring numre opp igjen. De igjen vil høyst sannsynlig ikke svare da de har uten tvil lagt merke til at deres nummer har blitt spoofet og orker ikke villt fremmede skal kjefte på dem eller annet. De får dessverre ikke gjort noe med det.

Men pleier det ikke da å stå feks «India» bak nr? Har opplevd det en gang, at det kom opp er norsk nummer men sp stod det likevel (Spania) i Parentes

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men pleier det ikke da å stå feks «India» bak nr? Har opplevd det en gang, at det kom opp er norsk nummer men sp stod det likevel (Spania) i Parentes

Jeg tror ikke det, mulig det er litt avhengig av telefonen eller hvor god spoofingen er.

Da jeg sist ble oppringt stod det <telefonnummer> Telemark, Norge. 

Og siden kunder av og til ringer så tok jeg telefonen, og ble skuffet da det var India på telefonen istedet.

AnonymBruker
Skrevet

Søkte på Google for å se om andre hadde opplevd dette, de siste 3 dagene har 4 forskjellige norske nummer ringt meg, 3 av dem rundt klokken 15 og en nå nettopp. Jeg svarer aldri nummer jeg ikke kjenner og avviser anropene, men reagerte også på at det var norske nummer med navn og hele pakken. Må være noe shady på gang. Får håpe de gir seg snart. 

Anonymkode: 40b32...917

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søkte på Google for å se om andre hadde opplevd dette, de siste 3 dagene har 4 forskjellige norske nummer ringt meg, 3 av dem rundt klokken 15 og en nå nettopp. Jeg svarer aldri nummer jeg ikke kjenner og avviser anropene, men reagerte også på at det var norske nummer med navn og hele pakken. Må være noe shady på gang. Får håpe de gir seg snart. 

Oi så rart at flere har opplevd det samme nylig 

AnonymBruker
Skrevet

Igår endte jeg opp med over 20 anrop fra forskjellige telefonnummer. Lastet ned en app som blokkerer alle anrop fra nummer jeg ikke har lagret på telefonen. Den heter "calls blacklist", btw. Det har ringt 4 forskjellige bare idag! Og det er legit norske nummer som blir brukt, forskjellige hver gang. Har fått anrop fra alt fra islamsk kultursenter til en byggebedrift i Stavanger og masse random folk. Sinnsykt irriterende! 3 anrop ble blokkert I løpet av 1 minutt! Håper ikke dette varer så lenge, har et anstrengt forhold til ringende telefoner og ukjente nummer fra før. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...