Gå til innhold

Hvem distribuerer Herbal Essences i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er Herbal Essences forsvunnet fra markedet igjen? Jeg mener jeg så det hos Europris her for noen måneder siden. (før korona). 

Men det forsvinner til tider virker det som.

Som tittelen sier, lurer jeg på hvem som styrer H.E i Norge? 

Det finnes en del stylingprodukter i samme serie, som jeg aldri har sett i Norge. Disse har vært populære i USA for eks i maaaaange år. Hvorfor kom de ikke hit?

Det samme gjelder SunSilk. Husker de hadde stylingprodukter på 2000tallet, men det forsvant.

Noen som vet om H.E har stylingprodukter i for eks Sverige?

Anonymkode: 265a5...be5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lurt på det samme! Men jeg har lest noe om at når produkter forsvinner fra markedet, så skyldes det at produsenten har brukt kjemikalier og stoffer som har blitt ulovlige. Ofte vil produsentene erstatte et nytt stoff, så blir det ulovlig, så tilpasser produsenten på nytt osv. Når et produkt forsvinner så klarer ikke produsenten å erstatte dette stoffet med noe annet som fungerer like bra. Dette er visst et velkjent "kappløp" innen kosmetikkindustrien. 

Når det gjelder H.E. så tror jeg at USA (og en del andre land) tillater stoffer som er forbudte i Europa. 

Anonymkode: 9776a...183

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt på det samme! Men jeg har lest noe om at når produkter forsvinner fra markedet, så skyldes det at produsenten har brukt kjemikalier og stoffer som har blitt ulovlige. Ofte vil produsentene erstatte et nytt stoff, så blir det ulovlig, så tilpasser produsenten på nytt osv. Når et produkt forsvinner så klarer ikke produsenten å erstatte dette stoffet med noe annet som fungerer like bra. Dette er visst et velkjent "kappløp" innen kosmetikkindustrien. 

Når det gjelder H.E. så tror jeg at USA (og en del andre land) tillater stoffer som er forbudte i Europa. 

Det har jeg ikke tenkt på! Det er et godt poeng. Det er synd (men..bra såklart at det tas seriøst) for H.E har en del stylingprodukter som visstnok er verdt å sjekke ut. Er visst en grunn for at de holder det gående i flere tiår i USA. Ååååh 😭

• Liker 1
Skrevet

Den er forsvunnet fra markedet igjen ja. Europris var de siste som hadde dem inne, sannsynligvis fordi de har ganske store lager av det de selger.

Jeg har alltid slitt med å finne en shampo og balsam-serie jeg kan bruke, fordi enten så lukter de høgg og helvete, eller så funker de ikke på håret mitt og det blir bare fett igjen så snart det tørker.
Jeg brukte Herbal Essences-serien i veldig mange år, før den forsvant rundt 2008-2009, da jeg gikk over til den sjøgrønne Sunsilken, men så forsvant den også, og de andre Sunsilk-fargene stinket helvete og blomstereng, så jeg sleit lenge med å finne en ny shampotype jeg kunne bruke. Husker ikke hva jeg landa på i mellomtida, men plutselig kom Herbal Essences tilbake i ...2012? og da var håret mitt redda igjen, til den forsvant fra markedet igjen mellom 2018 og 2019. Jeg fant den heller ikke lenger i Sverige i fjor. Da gikk jeg over til den orange Elvital, den funker helt greit.

Jeg tror Herbal Essences for det meste sleit med nok salg den siste gangen de var i salg i Norge, det var ikke bra nok markedsføring og jeg tror de prøvde å snike seg inn i et marked som allerede var ganske mettet med alt for mange varianter allerede i salg.

Det er sikkert mulig å få tak i Herbal Essences serien på ebay eller Amazon, men avhengig av hvor mye de skal ha i frakt, kan det bli dyrt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke tenkt på! Det er et godt poeng. Det er synd (men..bra såklart at det tas seriøst) for H.E har en del stylingprodukter som visstnok er verdt å sjekke ut. Er visst en grunn for at de holder det gående i flere tiår i USA. Ååååh 😭

Det er nok dessverre slik ja. Synd, for jeg likte også H.E veldig godt! Godt for håret og duften var himmelsk. På en annen side ønsker jeg nok ikke å bruke kosmetikk med skadelige stoffer heller, så har liksom klart å "glemme" H. E. Jeg har ikke funnet noen erstatter heller, har du? 

2 minutter siden, Minya skrev:

Den er forsvunnet fra markedet igjen ja. Europris var de siste som hadde dem inne, sannsynligvis fordi de har ganske store lager av det de selger.

Jeg har alltid slitt med å finne en shampo og balsam-serie jeg kan bruke, fordi enten så lukter de høgg og helvete, eller så funker de ikke på håret mitt og det blir bare fett igjen så snart det tørker.
Jeg brukte Herbal Essences-serien i veldig mange år, før den forsvant rundt 2008-2009, da jeg gikk over til den sjøgrønne Sunsilken, men så forsvant den også, og de andre Sunsilk-fargene stinket helvete og blomstereng, så jeg sleit lenge med å finne en ny shampotype jeg kunne bruke. Husker ikke hva jeg landa på i mellomtida, men plutselig kom Herbal Essences tilbake i ...2012? og da var håret mitt redda igjen, til den forsvant fra markedet igjen mellom 2018 og 2019. Jeg fant den heller ikke lenger i Sverige i fjor. Da gikk jeg over til den orange Elvital, den funker helt greit.

Jeg tror Herbal Essences for det meste sleit med nok salg den siste gangen de var i salg i Norge, det var ikke bra nok markedsføring og jeg tror de prøvde å snike seg inn i et marked som allerede var ganske mettet med alt for mange varianter allerede i salg.

Det er sikkert mulig å få tak i Herbal Essences serien på ebay eller Amazon, men avhengig av hvor mye de skal ha i frakt, kan det bli dyrt.

Høres veldig velkjent ut! Jeg ble så glad da jeg endelig fant H.E. i noen utvalgte butikker for noen år siden. Men så forsvant den igjen. Jeg har ikke funnet på den nett heller. Jeg trøster meg med at jeg uansett ikke ønsker å bruke kosmetikk som skader helse og miljø... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaa da var jeg ikke gal 😂 - for mener Europris hadde sist i februar, og Normal også muligens.

Ja kan ikke huske at H.E har hatt reklamer i Norge siden de der orgasmereklamene på 90tallet. Synd. Jeg likte de godt, men skulle helst prøvd stylingen. 

Jeg bruker ikke H.E/Sunsilk nå pga eksem i hode som stinker muggent brød når der blomstrer opp (av de fleste merker) mem H.E's stylingprodukter, noen av de kunne jeg brukt om de hadde vært i salg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sunsilk var også ganske bra da den kom i 2007-2008 (?), men den har blitt ugjenkjennelig. Jeg syns flere shampooer har blitt dårligere med tiden. Den eneste som har tålt tidens tann etter min mening er SP Wella. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sunsilk var også ganske bra da den kom i 2007-2008 (?), men den har blitt ugjenkjennelig. Jeg syns flere shampooer har blitt dårligere med tiden. Den eneste som har tålt tidens tann etter min mening er SP Wella. 

Enig! Husker Sunsilk hadde en serie for blondine/brunette/rødhåret og de var fantastiske! Luktet godt, og hadde styling til alle. Brukte hele serien for blondiner i årevis og var så fornøyd.

Husker også sunsilk hadde en grønn serie til krøller og jeg har ALDRI hatt så sammensatte, fine krøller. Bare helt uten noe enn en balsam liksom. Ingenting annet gjorde jobben som den flaska. Og den luktet HIMMELSK.

Meeeen den forsvant fort.

Nå er Sunsilk bare latterlig. Selges ofte til 10 kr flaska på Europris og alle de luktene er så sinnsykt kvalme. Lukter gammel tyggis og sukkerlake og kjerringparfyme og fake blomsterduft osv. Det er bare en vits.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Jeg brukte Sunsilk en del og var kjempefornøyd. Håret ble lett og luftig, og ikke så fort fett. Duften var også god. Nå er det den billigste av den billigste, ikke uten grunn. Synd! 

Jeg syns til og med Redken har tapt seg. Jeg har Redken Extreme nå (blå flaske), men håret blir så tungt etterpå at det tørker aldri skikkelig. Bruker liten mengde og skyller leeenge. Men nei, produktet vil liksom ikke ut av håret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pussig, for jeg brukte også Redken extreme (anti snap) i årevis!! Men innså på et tidspunkt at den bare.....gjorde ingenting lengre, men heller bare gjorde ting verre. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pussig, for jeg brukte også Redken extreme (anti snap) i årevis!! Men innså på et tidspunkt at den bare.....gjorde ingenting lengre, men heller bare gjorde ting verre. 

Syns jeg har hatt det slik med flere shampooer jeg. Merkelig! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns jeg har hatt det slik med flere shampooer jeg. Merkelig! 

Er visst en greie at for eks for mye protein/for lite protein osv kan gjøre at håret ikke "vil" og det føles som produktet ikke fungerer. Men tror det mest gjelder hårkurer og mer sånn intense greier folk bruker for mye av etc. Ikke ting som skylles ut.

Tror mer det er at produktene forandres litt på innimellom.

For eks den Sunsilk blonde serien brukte jeg i flere år uten at det ikke "tok" lengre. Hmm.

Skrevet

Jeg elsket også sunsilk, og spesielt en grønnaktig som ikke finnes i salg nå. Luktet godt og håret ble topp. Så ryddet  jeg i skapene på hytta, og innerst i et skap, fant jeg en uåpnet flaske grønn sunsilk. Jubel og glede. Styrtet inn i dusjen og vasket håret. Samme gode lukten. Men hjelpe meg , den passet i hvert fall ikke håret mitt nå. Det ble helt uregjerlig, flyr alle veier og floker seg noe enormt. Skuffet.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Minerwa skrev:

Jeg elsket også sunsilk, og spesielt en grønnaktig som ikke finnes i salg nå. Luktet godt og håret ble topp. Så ryddet  jeg i skapene på hytta, og innerst i et skap, fant jeg en uåpnet flaske grønn sunsilk. Jubel og glede. Styrtet inn i dusjen og vasket håret. Samme gode lukten. Men hjelpe meg , den passet i hvert fall ikke håret mitt nå. Det ble helt uregjerlig, flyr alle veier og floker seg noe enormt. Skuffet.

Kanhende den hadde gått ut på dato. Jeg har av og til lurt på om shampoo og balsam jeg kjøper (spesielt de på nett) er harske,  fordi de fungerer jo ikke som før. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanhende den hadde gått ut på dato. Jeg har av og til lurt på om shampoo og balsam jeg kjøper (spesielt de på nett) er harske,  fordi de fungerer jo ikke som før. 

Mulig du har rett, men trodde jeg hadde kjent noe på duften da? Hvis den var harsk altså.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Minerwa skrev:

Mulig du har rett, men trodde jeg hadde kjent noe på duften da? Hvis den var harsk altså.

Hmm er litt usikker. Det er vel ingenting i den som "råtner", men effekten av det kjemiske (glattgjøring osv) vil vel avta/forsvinne helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...