Gå til innhold

Sted som passer for meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg er en mann fra Nord-Norge som ønsker å flytte sørover. Jeg skriver på dette forumet fordi det virker som det er ganske aktivt samt at jeg ønsker å få hjelp til å finne et sted som passer meg. For det første så må det være en kommune som ikke "neglisjerer" funksjonshemmede og som ønsker å gjøre alt for alle kommunens innbyggere skal ha et tilbud også de som ikke kan ha en "normal jobb"

Jeg vil bo et sted hvor det er lett å komme seg til Oslo med tog, samtidig som en kan ta toget nordover om jeg ønsker det. Jeg vil ikke bo i eller ved Oslo, da jeg regner med at det er veldig dyrt å bo der samt vanskelig å bli "sett" derfor har jeg vurdert Innlandet som mest aktuelt i første omgang. Nærmere bestemt; Lillehammer, Ringasker, Hamar, Gjøvik, Stange eller Kongsvinger. Om det er i en av byene eller de mindre stedene spiller ingen rolle, bare det er et bra sted. Med bra sted, mener jeg altså både hvor en blir akseptert for den en er, forholdene for funksjonshemmede er bra samt at stedet ikke er for dyrt å bo.

Er det noen som har god kjennskap til disse stedene og kan fortelle meg litt, eventuelt vet om andre steder som kunne passet like bra, For jeg kunne for eksempel ha flyttet enda nærmere Oslo eller Trondheimsområdet, men da måtte det også ha vært et sted som har gode forhold for funksjonshemmede  og ikke for dyrt.

Med vennlig hilsen en nordlending som bare vil vekk fra kommunen jeg bor i nå.

Anonymkode: 25d6e...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har dessverre ikke noe kjennskap rundt dette, men håper du finner et sted du føler deg sett og hørt! 🥰

Kanskje det kan være en ide å høre med f FFOs fylkeslag i Innlandet?  https://ffo.no/fylkeslag/

Evnt sjekk om de har noe Facebook gruppe eller forum for medlemmer. 

Anonymkode: 0b664...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2020 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Hei dere, jeg er en mann fra Nord-Norge som ønsker å flytte sørover. Jeg skriver på dette forumet fordi det virker som det er ganske aktivt samt at jeg ønsker å få hjelp til å finne et sted som passer meg. For det første så må det være en kommune som ikke "neglisjerer" funksjonshemmede og som ønsker å gjøre alt for alle kommunens innbyggere skal ha et tilbud også de som ikke kan ha en "normal jobb"

Jeg vil bo et sted hvor det er lett å komme seg til Oslo med tog, samtidig som en kan ta toget nordover om jeg ønsker det. Jeg vil ikke bo i eller ved Oslo, da jeg regner med at det er veldig dyrt å bo der samt vanskelig å bli "sett" derfor har jeg vurdert Innlandet som mest aktuelt i første omgang. Nærmere bestemt; Lillehammer, Ringasker, Hamar, Gjøvik, Stange eller Kongsvinger. Om det er i en av byene eller de mindre stedene spiller ingen rolle, bare det er et bra sted. Med bra sted, mener jeg altså både hvor en blir akseptert for den en er, forholdene for funksjonshemmede er bra samt at stedet ikke er for dyrt å bo.

Er det noen som har god kjennskap til disse stedene og kan fortelle meg litt, eventuelt vet om andre steder som kunne passet like bra, For jeg kunne for eksempel ha flyttet enda nærmere Oslo eller Trondheimsområdet, men da måtte det også ha vært et sted som har gode forhold for funksjonshemmede  og ikke for dyrt.

Med vennlig hilsen en nordlending som bare vil vekk fra kommunen jeg bor i nå.

Anonymkode: 25d6e...8c6

Hvis du vil ha muligheten til å lett komme deg nordover med tog, bør du ikke velge Gjøvik. Siden du da enten må med tog ned til Oslo først eller ta buss nordover til Lillehammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på Trondheimsområdet. Kommunen virker veldrevet (?) og trøndere er trivelige folk.

Anonymkode: 2715d...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...