Gå til innhold

Tåkehjerne til helsepersonell?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet; er det andre her som får en slags tåkehjerne/hukommelses problemer når de skal til lege(eller annet helsepersonell)? Jeg sitter ofte dagen i forveien og lurer på hvorfor i all verden jeg bestilte time sånn til å begynne med. Altså, ikke som i at plagen har forsvunnet, eller at jeg rett og slett har glemt hvorfor, men det er som om det er lagt et slør over plagen jeg skulle dit for. Som en drøm som man husker dårligere og dårligere jo lengre man er våken. Jeg har begynt å skrive ned god tid i forkant, men likevel klarer jeg ikke å få den emosjonelle tilknytningen til det jeg har skrevet. Dette gjelder særlig om jeg skal til legen for noe psykisk. Oppdaget en venn av meg også har det sånn så jeg måtte spørre:P

Anonymkode: 3a52e...411

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de få gangene jeg er hos legen vet jeg eksakt hvorfor jeg bestilte timen. 

Anonymkode: b6a36...e48

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hos legen en gang i uka. Skriver alltid ned huskeliste på mobilen slik at jeg skal huske å ta opp de tingene som er viktige, så vi ikke snakker oss bort eller at legens spørsmål tar hele timen.

Anonymkode: d988c...d18

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg kronisk sykdom som har tåkehjerne som et av symptomene, så i mitt tilfelle er det ganske standard problem. :P

Men altså, for min del tror jeg det ligger litt i at jeg begynner å kjenne etter jo nærmere timen kommer, og begynner å bli i tvil om det var et "stort nok" problem til å skulle dra til legen. I noen tilfeller har jeg blitt så vant til plagen jeg bestilte timen for, og dermed føles det mer som en bagatell eller at "det må jo ha vært noe mer". Eller kanskje er det en plage som blusser opp med jevne mellomrom som føles langt unna og irrelevant mellom toppene. Heldigvis noterer jeg ned samtidig som jeg bestiller timen, og legen kjenner meg godt nok til å vite at jeg kan surre/glemme mens jeg er der, så vi finner alltids ut av det. 

Anonymkode: bc641...7db

AnonymBruker
Skrevet

Greit å skrive ned noen stikkord, så kan du lese over disse samme morgen. 

Anonymkode: a1d7f...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...