Gå til innhold

Havregrøt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

grønt eple i terninger, litt sukker og kald melk på ferdig grøt. koker gjerne en porsjon i mikroen.

eller sukker, kanel og smørøye, men det blir da ikke frokostgrøt i mine øyne.

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest havra
Skrevet

Jeg lagde meg netopp havregrøt i mikroen, og den ble ganske god, men midt i grøten ble alt saltet, og derfor klarte jeg ikke og spise det. Hvorfor ble det slik ?

Skrevet
Jeg lagde meg netopp havregrøt i mikroen, og den ble ganske god, men midt i grøten ble alt saltet, og derfor klarte jeg ikke og spise det. Hvorfor ble det slik ?

Jeg koker uten salt, funker greit det ;) Men alltid i microen, det fører til mindre oppvask ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har 1 dl havregryn i en bolle, heller oppi kokende vann fra vannkokeren, setter en tallerken oppå bollen og lar det stå mens jeg ordner meg. Etterpå er det bare å røre rundt og spise:)

Skrevet (endret)

Jeg bruker noen ganger havremelk i grøten fordi jeg synes at den da smaker mer enn hvis jeg koker den på bare vann, og fordi jeg ikke tåler så mye melk.

Endret av Lurvina
Skrevet

Nå fikk jeg lyst på havregrøt...! :popcorn:

Skrevet

Pleier av og til å erstatte minst halvparten av vannet (bruker ikke melk når jeg koker grøten) med appelsinjuice, kjempegodt..:)

Gjest Vilja :-)
Skrevet

På butikken idag så jeg at de solgte økologisk havregryn til 23 kr pakningen, mens vanlig havregryn kostet 11 kr.. Snakk om differanse.

Skrevet
På butikken idag så jeg at de solgte økologisk havregryn til 23 kr pakningen, mens vanlig havregryn kostet 11 kr.. Snakk om differanse.

Du får sikkert minst 10 porsjoner ut av en pakke, så man kan jo selvfølgelig spørre seg om det er veldig viktig om det koster 1 eller 2 kroner for porsjonen ;).

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Det er ikke veldig viktig nei, men likevel en stor differanse. Man får to pakker vanlig havregryn for prisen av en pakke økologisk.

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

jeg liker best havregrøt med tjukk konsistens. bruker man 5dl vann og 1 dl havregryn som det står på pakken og lar det koke opp sammen fra bunnen blir den helt gjennomkokt,nesten som en suppe.

bruker selv å koke opp ca 15,-2 dl vann og så heller jeg oppi havregryn til blandingen er plasselig tjukk. rører litt rundt i ca et minutt og så volla ferdig:)

og ja, må ikke glemme et lite hint med salt oppi mens man rører.

bon apetti=)

bruker forøvrig Melon yougurt til. passer utrolig godt sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...