Gjest Chica Skrevet 13. juli 2005 #2 Skrevet 13. juli 2005 Det står på posene. Men - oppskriften på posene for Bjørns lettkokte havregryn er litt store for en person med mindre jeg er ekstremt sulten. Husker ikke i farten, men tror oppskriften er på 1,5 dl havregryn og 5 dl vann som skal kokes opp.
Gjest Gulltopp Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Takk! Hva kan man ha oppå? (Tror aldri jeg har spist havregrøt, nemlig.)
Gjest Chica Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 Jeg liker kanel og sukker, men vet mange ikke liker kanel på havregrynsgrøt. Pleier av og til å ha på eplebiter. Sambo liker godt rosiner på grøten. Smør går også an om du liker det. Elsker havregrynsgrøt jeg, spiser det til middag hver gang jeg spiser alene. Sambo syns ikke grøt duger til middag, så jeg får nyte det når han er borte! Lilith har en god oppskrift som inneholder litt mer enn bare havregryn, har notert den ned en gang, men husker ikke hvor... så du kan jo høre med henne selv.
Fakse Skrevet 13. juli 2005 #5 Skrevet 13. juli 2005 Jeg lager grøt etter oppskrifta på pakken, halverer den om det er bare til meg selv. Har ofte i litt linfrø eller solsikkefrø, og noen ganger koker jeg på halvt om halvt av havregryn og havrekli. I tillegg til det som allerede er nevnt hender det at jeg har honning på havregrøt. Det er nydelig
MiniMjau Skrevet 13. juli 2005 #6 Skrevet 13. juli 2005 Det står på posene. Men - oppskriften på posene for Bjørns lettkokte havregryn er litt store for en person med mindre jeg er ekstremt sulten. Husker ikke i farten, men tror oppskriften er på 1,5 dl havregryn og 5 dl vann som skal kokes opp. ← spørs om grøten blir for tynn da. Jeg bruker å ta 1 dl gryn og 2,5 dl vann for å lage meg frokost grøt. har også oppi bittelitt salt. Oppå kan du bruke nesten det du vil, jeg har på 1 cc cottage cheese og syltetøy. Går ann med rosiner, fruktbiter, noen har melk på, kanel er godt. Jeg tenker sånn at grøten er "brødet" så må jeg også ha litt pålegg på. :-) Cottage Cheese gir proteiner, det er viktig...
Gjest Chica Skrevet 13. juli 2005 #8 Skrevet 13. juli 2005 Kan godt være jeg blingset med blandingsforholdet ja Men det står iallfall på pakken!
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Jeg halverer oppskriften på pakken og tar på en spiseskje med aprikos/fersken-syltetøy..nydelig!
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #10 Skrevet 14. juli 2005 Jeg bruker ca 1 dl havregryn, og i tillegg litt havrekli, solsikkefrø og linfrø, og selvsagt salt. Jeg har også en neve rosiner oppi grøten.
lillesky Skrevet 16. juli 2005 #11 Skrevet 16. juli 2005 Jeg pleier å lage det med både vann og melk. Men ikke bare melk, for da blir den ikke så god. Også har jeg smørøye, kanel og sukker. Nam!
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2005 #12 Skrevet 16. juli 2005 Varm havregrøt kokt på vann, med iskald naturell yogurt og hjemmelaget plommesyltetøy!!
Orthia Skrevet 16. juli 2005 #13 Skrevet 16. juli 2005 Koker med vann, og har kald melk og sukker på.
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #14 Skrevet 17. juli 2005 Jeg tar ca 0,6 dl havregryn, 1 ts linfrø, 1ts solsikkefrø, 1/2 banan i biter og 1/2 eple i biter og koker i 3,5 dl vann. Går under navnet "Katrines havresuppe" Liker den litt tynn jeg da
søndagsengel? Skrevet 17. juli 2005 #15 Skrevet 17. juli 2005 Hvis jeg har dårlig tid om morgenen lager jeg det i microen: 2,5 dl vann, 1 dl havregryn og litt salt, kokes på 800 W i 5 min. Har noen ganger i rosiner før jeg koker den, ellers spiser jeg den med melk og sukker.
Englepus Skrevet 17. juli 2005 #16 Skrevet 17. juli 2005 Jeg pleier å ha biter av tørket aprikos oppi grøten før jeg koker den. Og så har jeg banan, eple og/eller hakkede nøtter på etterpå. Veldig godt. Du kan og koke den med litt juice. Det har jeg ikke prøvd men det blir sikkert godt.
lillesky Skrevet 17. juli 2005 #17 Skrevet 17. juli 2005 Prøvde med bananbiter i dag, og det var skikkelig godt! Måtte ta en havregrøt-frokost etter all havregrøt-praten her.
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #18 Skrevet 17. juli 2005 Ikke rosiner.. urk- bløte rosiner:/ Pleier å ha på sukker og melk, og gjerne syltetøy. Banan er kjempegodt oppi, eplebiter også. Lager omtrent sånn som står på posen, men tilpasser porsjonen. Det skal være nokså mye vann i grøten, grynene sveller mer enn du tror:)
Gjest Gitte Skrevet 18. juli 2005 #19 Skrevet 18. juli 2005 pleier å spise havregrøt til frokost (ikke nå i ferien), og har ikke tid til å koke det, så jeg tar det også i mikroen. jeg bruker 1 neve med gryn og 3/4 kopp med vann. den blir veldig tykk med så lite vann, men jeg jevner ut med melk når den er ferdig i mikro'n. syns det er ekkelt med bare vann. selv bruker jeg kun banan oppå, poenget for meg er at det skal være en god start, OG sunt, så sukker, smør, honning, syltetøy (joda, lett-syltetøy går jo ann) er da uaktuelt.
Blueberry Skrevet 18. juli 2005 #20 Skrevet 18. juli 2005 Koker som på pakken, men bytter ut halvparten av vannet med melk, og har på smør, rosiner, kanel og sukker. Nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå