Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som opplever dette? Har følt meg så nedfor hele dagen. Ungene mine er også hos faren sin på sommerferie. Har telt ned timene til jeg kan legge meg. Søndager, og nå spesielt i sommerferien føler jeg alle er opptatt med seg og sitt. Jeg føler meg ekstra alene, her jeg sitter uten ungene og singel. Noen som har noen gode tips?

Anonymkode: 9b75a...487

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå seg en tur? Hobbier? Avtale med venner i god tid før søndager, slik at dere kan finne på noe fint? 

❤️

Anonymkode: 05f1b...416

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ting som er fint å gjøre på søndager:

Gudstjenester

Konserter

Fjellturer 

Gå en tur på cafe eller lignende 

Lese 

Bade

Ha seriemaraton

Sjekke ut festivaler på og utenfor nett

Rydde/vaske

Bake/lage mat

Ordne i hagen eller plante noe i potter

Sy/strikke/lage noe kreativt

Ta en telefon til slekt/venner 

Høre på musikk

Se en film/musikal/stand up

Tur i parken 

Trene 

Gå på kurs etc.

Mange lokale sider, aviser etc har lister over arrangementer 

Har du forresten vurdert å få deg hund/katt? Kjæledyr er supert mot ensomhet. 

Anonymkode: 361f4...527

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har kjent på det samme i dag. Unger hos far, jeg får snap av hva de gjør og savner ungene. 

Hadde tenkt å få rydda og tatt fatt på noen prosjekter hjemme, men ble bare til at jeg trente og resten av dagen har gått til Netflix og avslapning. Synes det er kjipt!

Anonymkode: 89076...56d

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde også en sånn dag i går. Regnvær i tillegg, og "alle" er på ferie. Normalt går det helt greit, men noen dager når man er singel og ungene er hos faren så kjenner jeg helt klart på ensomhet. Heldigvis er det bare disse få dagene innimellom.

Anonymkode: 12d78...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte meg ensom før, men nå jobber jeg med et hovedprosjekt og flere små prosjekter som jeg veksler mellom.

I tillegg liker jeg å

- gjøre matprepp av sunne, enkle og fargerike oppskrifter som jeg enten legger i fryser eller kjøleskap,

- lese bøker eller artikler på kindle, 

- trene,

- gå eller løpe gjerne i ulendt terreng,

- utvikle meg ting jeg ønsker å bli bedre på,

- se dokumentarer eller filmer på nett

Føler meg ikke ensom et sekund fordi jeg alltid har noe nytt og meningsfullt å velge.

Anonymkode: cf493...afb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også søndager var kjempeensomme da jeg var enslig, og alle var vekkreist. Jeg prøvde å alltid ha en avtale, enten det nå var middag hos mine foreldre, eller treffe en venn for en kaffe. Men, spesielt om sommeren er jo ofte folk vekke, og om alle vennene har egne familier er det ikke så lett å få til vennetreff på det som for de fleste er en familiedag.. 

Anonymkode: ac1af...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Ha som mål å få deg kjæreste til neste sommer. Begyn å kikk på datingsider😊

Anonymkode: 285c6...833

Skrevet

Sånn kjente jeg d og nå jobber jeg nesten hver helg d hjalp på

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha som mål å få deg kjæreste til neste sommer. Begyn å kikk på datingsider😊

Anonymkode: 285c6...833

Hvorfor synes du ikke man først og fremst skal finne mål som er innenfor vår kontroll? Hvorfor ikke finne mål og interesser man kan være selvforsynte i? Hvis ts har det som mål å finne kjæreste til neste sommer, men ikke finner da setter hun seg jo opp til skuffelse og da kan hun føle seg enda mer ensom neste sommer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor synes du ikke man først og fremst skal finne mål som er innenfor vår kontroll? Hvorfor ikke finne mål og interesser man kan være selvforsynte i? Hvis ts har det som mål å finne kjæreste til neste sommer, men ikke finner da setter hun seg jo opp til skuffelse og da kan hun føle seg enda mer ensom neste sommer.

Enig. Det er ikke andres oppgave å gi folk en mening i livet. Selv med kjæreste vil man ha søndager hvor man er alene og ting føles trist. Da har du gjort deg selv avhengig av kjæresten. 

Nei, lykken starter hos deg selv. Finn ut hva du liker å gjøre, og som kan være bra å gjøre når du er alene. Finner du en serie eller film på Netflix du får lyst til å se NÅ, gjem det heller til søndag. Ta deg en skogstur og skjem deg selv bort med et deilig bad når du kommer hjem. Plutselig flyr disse kjipe søndagene avgårde. 

Folk må lære seg å være litt alene uten at det er verdens undergang!! Hilsen singel, barnløs og uten familie. 

Anonymkode: ee86d...5f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre som opplever dette? Har følt meg så nedfor hele dagen. Ungene mine er også hos faren sin på sommerferie. Har telt ned timene til jeg kan legge meg. Søndager, og nå spesielt i sommerferien føler jeg alle er opptatt med seg og sitt. Jeg føler meg ekstra alene, her jeg sitter uten ungene og singel. Noen som har noen gode tips?

Jobbe med å ta kontakt til noen som vil deg godt i livet. 

Anonymkode: 21787...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt hva du mener. 

Føler jeg ser at folk i min krets har reist på fjellet sammen eller på hyttetur uten å ha blitt invitert. Dette har skjedd ofte og jeg føler at jeg sakte men sikkert gir opp det å ha noen mennesker i nærheten. 

Føler at det eneste som holder meg gående er barna mine og de skal jeg virkelig leve for. Så er sånn selv når barna annenhver uke er hos moren så føler jeg som deg TS, at søndager er fryktelig tunge og ensomme. 

Håper det blir bedre for deg med tiden. 🙂

Anonymkode: 5f909...265

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper det blir bedre for deg med tiden. 🙂

Anonymkode: 5f909...265

Det blir ikke bedre med tiden, med mindre du selv tar tak i det.

Skrevet

Er ikke søndager alltid slik om man er i forhold eller ikke ? Litt sånn melankolske, og man sitter der og vet at en nye arbeidsuke er under oppseiling, og man får tid til å tenke over hva man egentlig holder på med og reflektere over livet. Har hatt mange slike søndager :) Da er det bare å finne på noe! Som noen nevner gå turer og komme seg ut, og på kvelden bare slappe av med noe man liker. Legge seg tidlig slik at man er opplagt til mandag morgen blues. Holder man seg opptatt så føler man ikke på akkurat dette, men jeg synes det er greit av og til. 

AnonymBruker
Skrevet

Har verken kjæreste, barn eller jobb, og venner er stort sett opptatt med sitt, så de fleste dager er det stort sett meg og mer meg. Gå en tur, ta bilder? Spill et spill, les en bok, se en film? Kanskje du har noen møbler eller klær du kan fikse, noe å male, noe å pusse? Skrive, designe, programmere, lære et språk?

Anonymkode: 347dd...5ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, skjerp deg. Du er voksen, da må du klare å aktivere deg. Sitte hjemme å synes synd på seg selv helper ikke.

Typisk kvinnfolk.

Anonymkode: 09786...22b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å onanere?

Anonymkode: 7059b...087

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

XBOX 😁😁😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...