AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Hvordan skal man gå videre hvis en tidligere date (av en eller annen grunn) har så mye hat mot deg, at h*n driver psykisk terror i form av å finne alle mulige diskusjonsforum i Norge der h*n henger deg ut og ''advarer'' andre mot å date deg, selv om det aldri var en diskusjon i utgangspunktet. Det er rett og slett ''advarsler fra klar himmel ut av ingenting'' tatt totalt ut av kontekst på forskjellige nettsider. Personen oppretter også flere brukerkontoer for å være forskjellige personer i diskusjonen slik at det ser ut som h*n får masse støtte, Det å kontakte moderator og be de foreta en IP-sjekk er noe jeg har vurdert, slik at de kan komme med opplysning om dette generelt, slik at resten som deltar i tråden vet at de 5-10 som backer hverandre opp, egentlig bare er samme person bak flere brukernavn. I tillegg er det ikke alle forum som er så ryddige som Kvinneguiden, der du kan se mye data om hver enkelt bruker i profilen deres, så det er også direkte løgnopplysninger der ute om at jeg f.eks. har vært på nettside 1 siden 2010 og nettside 2 siden 2014, selv om de opplysningene ikke er tilgjengelig for andre brukere. Her stammer også et konkret eksempel fra for hvordan jeg avslørte personen. Personen fikk ''støtte'' (av en av sine flere brukere) med å gi opplysninger bare trådstarter kunne vite om, f.eks. Oops. Er også flere ganger at personen har greid å finne ut hvem mine nye venner/venninner er, om det så bare er folk jeg har møtt irl, og ikke engang har en digital kontakt med, der personen oppsøker disse og forteller løgnopplysning og ber de holde seg unna meg. Det å finne ut av en tidligere date sine nye bekjentskaper via digitalt er stalker nok, men å greie å finne det ut hvis dere ble bekjente utenfor internett er i beste fall ekstremt ekkelt. Grunnen til at dette er en tidligere date er som mange andre historier om hvorfor noe aldri ble mer seriøst, men lang historie kort tror jeg h*n sliter med Borderline Personality Disorder. Leste mye gjennom det i tiden jeg datet, men blendet av følelser lot jeg det passere. Det er først i ettertid når jeg har lest mye om symptomer på det og sett videoer på YouTube f.eks. om dette, at jeg kan check liste av alle punkter de ramser opp, og til og med kjenner meg skummelt igjen i eksemplene de viser til for hvordan personen var mot meg til tider. Har noen lignende erfaringer med dating? Bør jeg gå videre med dette eller la det passere og late som ingenting? Innerst inne ønsker jeg å hjelpe, søke om hjelp på vegne av andre. Men fornektelse vil jo være det mest logiske å bli møtt med, i tillegg er dette et tidligere bekjentskap, som jeg ikke har noe kontakt med, annet enn indirekte der h*n ødelegger for nåværende bekjentskap, så i beste fall kan det kanskje virke provoserende på noen med en slik diagnose? Anonymkode: 160a4...198
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har vært gjennom mye av det samme selv. Jeg løste det ved å slutte å være på de forumene vedkommende var på. Bare bestemte meg for å aldri mer gå inn på de sidene. Og drite i hva han skrev om meg, var lite jeg kunne gjøre med det uansett. Han kontaktet også gode venner av meg, og nye dater. Jeg sa fra til alle at de ikke måtte høre på han hvis han tok kontakt med de, og heldigvis hørte de på meg når jeg ba de om å ikke respondere. Til slutt gikk han nok lei av å gjøre livet surt for noen som tilsynelatende ikke brydde seg eller svarte, og han sluttet. Nå har jeg ikke hørt fra han på snart tre år. Men ja, det er skremmende. Er ikke redd han i dag, og tenker ikke så mye over det styret det lenger. Men jeg vet at hvis jeg hadde møtt på han igjen face to face så hadde jeg blitt helt stiv av skrekk. For sånne mennesker er virkelig skumle... Anonymkode: b20c7...fc8 1
Gjest førstedamen Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Hva mener du med å søke hjelp på veiene av andre? Jeg ville anmeldt forholdet om du har noe mer konkret enn tråder på forum. Henges du ut med navn? Da kan du anmelde, om du tror personen følger etter/med på deg kan du få besøksforbud. Da må personen holde seg unna.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 Dette høres ikke så plausibelt ut? Det virker veldig innfløkt og vel paranoid å tro at noen skulle sitte på noe i nærheten av så detaljerte opplysninger om deg? Det er jo en fulltidsjobb og hva skulle være målet med det? Hvordan mener du at du blir hengt ut? Dersom noen skriver navn her inne, er det vel noe av det som blir raskest moderert av moderator og det er egentlig sjelden noen prøver seg på sånt i det hele tatt etter hva jeg har sett. Ikke ta dette ille opp, men har du vurdert om det kanskje er egen psyke som er problemet? Kan du slite med paranoia? Anonymkode: fb69a...acf 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ikke så plausibelt ut? Det virker veldig innfløkt og vel paranoid å tro at noen skulle sitte på noe i nærheten av så detaljerte opplysninger om deg? Det er jo en fulltidsjobb og hva skulle være målet med det? Hvordan mener du at du blir hengt ut? Dersom noen skriver navn her inne, er det vel noe av det som blir raskest moderert av moderator og det er egentlig sjelden noen prøver seg på sånt i det hele tatt etter hva jeg har sett. Ikke ta dette ille opp, men har du vurdert om det kanskje er egen psyke som er problemet? Kan du slite med paranoia? Anonymkode: fb69a...acf Er du eks-daten hennes? Prøver du å så tvil for å kunne fortsette med det du holder på med? Ai ai ai Anonymkode: 57f6b...15f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du eks-daten hennes? Prøver du å så tvil for å kunne fortsette med det du holder på med? Ai ai ai Anonymkode: 57f6b...15f Dette var virkelig dårlig av deg. Hvis ts er skikkelig redd for at eller annen eks-date hadde egnet seg som spion/agent, trenger du ikke fyre opp under frykten til ts med piss som dette her.. Anonymkode: fb69a...acf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Hva? Dette er en fulltidsjobb av stalkeren. Hvem kan ha interesse for å stalke en han har datet? Og du som blir stalket, må bruke mye tid å finne ut om du blir stalket? Dette er jo galskap! Kom deg bort fra ALT, blokker der du kan osv.... Anonymkode: 85655...e6f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Jeg kjenner til en person som har Borderline Personality Disorder og en annen som har Narcissistic Personality Disorder. Jeg er lest veldig mye om begge. Symptomene kan minne veldig om hverandre, men har forskjellig motivasjon. Av og til blir folk med disse lidelsene feil diagnostisert om en annen. Jeg har dessverre opplevd slike ekstreme svertekampanjer som har ødelagt både mitt og mine nærmeste sine omdømmer. Som sagt har jeg lest mye om dette og alle anbefaler at man ikke bør si/gjøre noe fordi det styrker vedkommendes svertekampanje. Man må bare leve videre og vise gjennom karakter at man ikke er slik vedkommende sier. Det kan ta tid før folk innser at påstandene ikke er sanne og mange kan ta avstand for godt, men det er den eneste utvei. Samle på alt du har av beviser i tilfelle det blir enda mer alvorlig. Folk i denne tråden tviler på at noen mennesker kan være slik fordi det virker usannsynlig. Og det viser deg ts at du vil ikke bli trodd hvis du prøver å forsvare deg selv og forklare det som ikke er sant. Gå videre og vær den du er. Borderline Personality Disorder kan bli behandlet, men sjelden Narcissistic Personality Disorder. Det er bare profesjonelle som kan hjelpe. Vedkommende slutter med svertekampanjen når h*n får ny forsyning i form av et offer. Anonymkode: 8bc7b...ec7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette høres ikke så plausibelt ut? Det virker veldig innfløkt og vel paranoid å tro at noen skulle sitte på noe i nærheten av så detaljerte opplysninger om deg? Det er jo en fulltidsjobb og hva skulle være målet med det? Hvordan mener du at du blir hengt ut? Dersom noen skriver navn her inne, er det vel noe av det som blir raskest moderert av moderator og det er egentlig sjelden noen prøver seg på sånt i det hele tatt etter hva jeg har sett. Ikke ta dette ille opp, men har du vurdert om det kanskje er egen psyke som er problemet? Kan du slite med paranoia? Anonymkode: fb69a...acf 1 hour ago, AnonymBruker said: Er du eks-daten hennes? Prøver du å så tvil for å kunne fortsette med det du holder på med? Ai ai ai Anonymkode: 57f6b...15f Velkommen til min situasjon. Men ja, helt enig. Er ikke noen aktive handlinger jeg gjør for å vite at personen ødelegger. Personen avslører seg selv i så mange av situasjonene (pga. så mange ''supportende fake brukere'' at det går litt i om hverandre av opplysninger, sånn skjer når du driver å styrer så mange alias at du glemmer hvilket alias som hadde grunnlag for å kunne huske at det skjedde da og det skjedde da, så forsnakker de seg om hverandres ''identitet'', ja), at jeg trenger ikke å gjøre noe innsats for å vite at en person uten logiske grunner ødelegger for meg. Det blir litt som hemmelige agenter som plutselig glemmer hvilken rolle de spiller NÅ, så de avslører at de spiller en rolle fordi de plutselig forveksler det med manus fra en annen rolle igjen, ja. Anonymkode: 160a4...198
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til min situasjon. Men ja, helt enig. Er ikke noen aktive handlinger jeg gjør for å vite at personen ødelegger. Personen avslører seg selv i så mange av situasjonene (pga. så mange ''supportende fake brukere'' at det går litt i om hverandre av opplysninger, sånn skjer når du driver å styrer så mange alias at du glemmer hvilket alias som hadde grunnlag for å kunne huske at det skjedde da og det skjedde da, så forsnakker de seg om hverandres ''identitet'', ja), at jeg trenger ikke å gjøre noe innsats for å vite at en person uten logiske grunner ødelegger for meg. Det blir litt som hemmelige agenter som plutselig glemmer hvilken rolle de spiller NÅ, så de avslører at de spiller en rolle fordi de plutselig forveksler det med manus fra en annen rolle igjen, ja. Anonymkode: 160a4...198 Men hvordan kan du være helt sikker på at det er deg det snakkes om? Sikkert mange som har lik jobb som deg, osv. Du har nok mer likheter med andre mennesker enn du tror. Kan det være det snakkes om noen andre? Navngir personen deg på disse forumene? Og om personen gjør det, er det så viktig? Om du ikke er en kjent person vil ingen vite hvem det skrives om uansett. Anonymkode: 28c2b...ce0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til min situasjon. Men ja, helt enig. Er ikke noen aktive handlinger jeg gjør for å vite at personen ødelegger. Personen avslører seg selv i så mange av situasjonene (pga. så mange ''supportende fake brukere'' at det går litt i om hverandre av opplysninger, sånn skjer når du driver å styrer så mange alias at du glemmer hvilket alias som hadde grunnlag for å kunne huske at det skjedde da og det skjedde da, så forsnakker de seg om hverandres ''identitet'', ja), at jeg trenger ikke å gjøre noe innsats for å vite at en person uten logiske grunner ødelegger for meg. Det blir litt som hemmelige agenter som plutselig glemmer hvilken rolle de spiller NÅ, så de avslører at de spiller en rolle fordi de plutselig forveksler det med manus fra en annen rolle igjen, ja. Anonymkode: 160a4...198 Men hvordan kan du være helt sikker på at det er deg det snakkes om? Sikkert mange som har lik jobb som deg, osv. Du har nok mer likheter med andre mennesker enn du tror. Kan det være det snakkes om noen andre? Navngir personen deg på disse forumene? Og om personen gjør det, er det så viktig? Om du ikke er en kjent person vil ingen vite hvem det skrives om uansett. Anonymkode: 28c2b...ce0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 Føler med deg, TS. Jeg har vært utsatt for psykisk mishandling, og eksen min er her på forumet og skriver om forholdet og har også fått folk på sitt lag ved å spre løgner. Jeg kjenner vedkommende igjen. Veldig ubehagelig. Men ignorerer bare. Det er det beste vi kan gjøre. Anonymkode: 6f723...039
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 Jeg hadde anmeldt dette, ts! Eller i hvert fall snakket med hjelpeinstanser. Slik oppførsel er ikke innafor. Anonymkode: 57f6b...15f 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 Men hvordan skal jeg anmelde når selv admin på sidene er på hns side? Admin på andre sider bare ignorerer min forespørsel om å sjekke IP-adresser til de 5 brukerne som rett etter hverandre skriver «støtteerklæring» til trådstarter; de ønsker ikke engang å prøve å få rettferdighet i det. Har blitt advart Ekstremt fra å bli sammen med en borderline. Har blitt anbefalt Sterkt å ikke date en borderline. Jeg forstår bare ikke hvorfor noen kan ha en slik feil i hjernen sin slik at de vil ødelegge andre mennesker sine rykter og fremtid. Skal regelrett ondskap og psykisk terror bli unnskyldt i «diagnoser» det må være en spøk? Sant? I alle nye relasjoner jeg bygger så går vi gjennom de vanlige samtalene om oppvekst, skole, jobb og hobbyer; men i tillegg må jeg tilføye «og jo, så datet jeg en borderline, så hvis du plutselig får meldinger på sosiale medier under et «anonymt» navn ...» det er litt sykt å måtte helgardere seg i fremtidige relasjoner ved å advare om at det KAN komme rykter. Det dere som kanskje jobber innen psykisk helse kan forklare meg, er, hvordan greier en borderline å skape så mye tillit hos andre? Den andre blir 100 % med på borderline sitt parti uten å ville ense at det er to sider av en sak, minst. Dette kan være nye bekjente av deg som borderline vil ødelegge vennskapet mellom, eller det kan være folk du har kjent i flere år som borderline på 3-4 meldinger greier å overbevise om at du er fake? Anonymkode: 160a4...198
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå