AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Noen her på kvinneguiden er ikke særlig ydmyke. Bruker hersketeknikker, krasse ord og argumenterer ikke saklig. Når jeg prøver å være saklig føler jeg noen ganeger at jeg "taper" argumentet fordi fordi jeg er mykere i språket mens de bare kan si hva de vil. Noen tips til hvordan takle de litt mer arrogante folkene her inne? Er deg jeg som bør endre på noe? Anonymkode: 96608...ccf
Humle Brumle Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Må nok selv innrømme at det er lettere å være småfrekk og arrogant bak en skjerm. Prøver å holde meg sakelig, men blir vanskelig hvis det er noe jeg føler veldig sterkt for. Mitt råd er vel å bare være saklig selv og ikke bry deg så veldig mye om hvem som «vant» argumentet. Sjeldent man føler man «vinner». Det er vel mer å stå for det du mener er riktig og også være åpen for at folk har forskjellige meninger som er riktig.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Jeg har begynt å overse sånne totalt eller gjøre sånn at jeg ikke ser hva de skriver. Anonymkode: f4335...050 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Å diskutere med arrogante mennesker her inne, kommer man så langt med det? Er det viktig å overbevise dem om om din mening? Min erfaring er at jeg ikke kommer noen vei og at det ikke er noe galt med meg av den grunn. Pleier nå å ignorere utsagn, eller 'jatte' med. Jeg vet jeg egentlig vant 😉 Anonymkode: 19292...311
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å diskutere med arrogante mennesker her inne, kommer man så langt med det? Er det viktig å overbevise dem om om din mening? Min erfaring er at jeg ikke kommer noen vei og at det ikke er noe galt med meg av den grunn. Pleier nå å ignorere utsagn, eller 'jatte' med. Jeg vet jeg egentlig vant 😉 Anonymkode: 19292...311 Sant det, men noen ganger føler jeg for å utfordre deres syn litt når jeg er uenig. Problemet er at det ikke er alle som faktisk er villige til å tenke seriøst på argumentene en gang, men avviser de med en gang kan det virke som. Så blir de veldig bastante i sine svar. Anonymkode: 96608...ccf
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Det kommer litt an på årsaken til arrogansen. Er de arrogante på grunn av at de vet best eller på grunn av at de tror de vet best?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sant det, men noen ganger føler jeg for å utfordre deres syn litt når jeg er uenig. Problemet er at det ikke er alle som faktisk er villige til å tenke seriøst på argumentene en gang, men avviser de med en gang kan det virke som. Så blir de veldig bastante i sine svar. Anonymkode: 96608...ccf Veldig forsåtelig. Krever ikke en diskusjon to åpne parter som er villige til å reflektere over den andre sin mening, om at man i fellesskap kan undre seg, reflektere og komme til en felles forståelse? Jeg elsker å diskutere, men er alltid åpen. Liker å utfordre en ensidig tankegang, men finner få med liknende holdning. Er mye av 'jeg har rett' og interessen av å stå igjen med det vinnende argumentet, så svaret mitt blir vel egentlig å godta å være uenige. Anonymkode: 19292...311 1
herzeleid Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Hvis noen opptrer krast eller usaklig tenker jeg det beste er å opptre ekstra saklig, for da har du antagelig argumentert såpass godt for eget syn at de ikke er i stand til å argumentere for sitt syn, og du har sånn sett "vunnet". 1
Husholdning1 Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, herzeleid skrev: Hvis noen opptrer krast eller usaklig tenker jeg det beste er å opptre ekstra saklig, for da har du antagelig argumentert såpass godt for eget syn at de ikke er i stand til å argumentere for sitt syn, og du har sånn sett "vunnet". Det er alltid en meget god taktikk.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 8 timer siden, Husholdning1 skrev: Det kommer litt an på årsaken til arrogansen. Er de arrogante på grunn av at de vet best eller på grunn av at de tror de vet best? Synes jeg støter borti folk som tror de vet best ja, uten at det nødvendigvis stemmer. De mener jo selv at de vet best, men det fins som regel flere innfallsvinkler. Pleier ikke å diskutere så ofte det som er så godt som bevist, for eksempel at jorden er rund. Men selv i en diskusjon med noen som mente at jorden var flat, synes jeg det er best å være saklig og ikke arrogant. Selv om jeg i det tilfellet er sikker på at jeg har rett. I en diskusjon som ikke omhandler noe som allerede er bevist, men kan ses fra flere innfallsvinkler, synes jeg spesielt det er vanskelig når den andre argumenterer usaklig og bastant. Anonymkode: 96608...ccf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 Slik jeg ser det er det er at når en diskuterer på internett at det ikke motparten du skal overbevise, det er den lesende tredjepart som ikke aktivt deltar som skal overbevises. Da hjelper det sjeldent å slenge rundt seg med unødvendige fornærmelser bare for å stryke egoet og trykke ned motparten. Anonymkode: 9f62b...4d7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå