Gå til innhold

Jeg ønsker meg en mer classy stil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år gammel, og selv om jeg aldri har hatt spesielt dårlig selvtillit, har den aldri vært spesielt bra heller. Klær er vanskelig for meg, og jeg velger heller å gå i stygge joggeklær, enn å prøve å kle meg ordentlig. Jeg hater oppmerksomhet og vil helst ikke bli lagt merke til, samtidig ønsker jeg å føle meg velkledd og bra. Jeg har nylig sneket en for inn i administrasjonen på jobb og trenger passende antrekk. På mine kontordager nå pleier jeg å bruke joggesko, svart trang bukse og nøytrale kjedelige gensere. Jeg vet at joggesko er stygt, men jeg finner liksom ingen brukbare sko som ikke har heler (ønsker ikke å bruke sko som lager klikk klakk lyder når jeg går). Jeg passer nok bedre i andre buksefasonger enn skinny jeans, men jeg synes det er vanskelig å finne noen jeg liker. Jeg er slank med pupper, og er redd for å ende opp "for sexy", derfor prøver jeg alltid å velge klær som ikke viser noe kløft- altså helt vanlig kjedelige gensere.

Blazer, fine skjorter/t-skjorter/singleter, dressbukse og fine sko med litt hel på synes jeg ser kjempe bra ut, men det er ikke noe jeg tørr å gå med. Kanskje jeg hadde turt å gå med slike klær etterhvert, men føler det er for drastisk forvandling fra hvordan jeg kler meg nå- vil helst ikke få kommentarer. 

Finner ikke helt riktig ord for min fasong, men jeg har: Brede skuldre, D-cup, smal og markert midje, smale hofter, korte og litt "lubne" bein.

Er det noen som har tips til "inspo sider"? Til pene sko som ikke sier klikk klakk? Til plagg jeg burde ha i klesskapet? Til bra nettbutikker?

Anonymkode: 0daf0...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feminine dressko må da være midt i blinken for deg. Aner ikke hvordan jeg ellers skal forklare dem. Men de er jo på mote nå.

Google casual smart så kommer det nok opp noen forslag til klesstil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vide dressbukser som går nesten ned til gulvet og litt høyde på skosålen vil forlenge bennene dine og balansere ut kroppsfiguren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hodt starte med hvit skjorte og blazer til skinny jeans, og la dressbuksene komme etter hvert.

Anonymkode: 7add4...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke kjøpe alt og gå med alt nå :) Prøv med en og en ting av gangen. Så finner du også ut om du er komfortabel med det, eller om det bare ikke er deg.

Jeg anbefaler også en vid, lang dressbukse. Selv følger jeg prinsippet at jeg kler meg litt kroppsnært enten oventil eller på beina, og da er slike dressbukser gull verd. Da kan jeg ha en ganske kroppsnær skjorte/bluse/genser. Har selv akkurat innsett at skinny jeans passer meg ikke, så er på jakt etter et par straight leg for å teste det. Jeg pleier å fremheve midjen om jeg kan, for jeg har også markert midje.

Sko - jeg bruker aldri hæler, men har et par svarte "lakksko" med grov underside som tåler regn, i gummi, så de lager ikke lyd. Mine er ganske like disse, bare helt sorte og uten hullene. Og så er jeg veldig glad i de ganske lave bootsene som alltid kommer på høsten, noe sånt som linken. Finnes mange varianter. Jeg har ett par sorte, og ett par brune. Kommer langt med det :)

Har også pleid å ha ett par fine sneakers, enten hvite eller helt sorte.

Anonymkode: 9eaea...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko: sjekk ut loafers og lave, pene stoff-sko, type «vans». Klær: hva med hverdags-kjoler og skjørt? Omslagskjole tror jeg ville kledd deg. Bruk en enkel topp under for å unngå for mye utrigning. 

Anonymkode: 58dcf...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...