Gå til innhold

Smittet etter Sverige-tur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må være feil. Det er overhodet ingen risiko med å dra utenlands. De er flinkere der. Mye mer risiko å ta ferge langs kysten av Norge. 

Anonymkode: 42c60...b6b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Personen har vært i et rødt område, dratt hjem og vært i karantene. Det er kanskje en god grunn for å dra dit og ta den karanten. 

Jeg har vært to ganger i Sverige i coronatiden. Hadde en dødssyk svigermor, som nå har gått bort. Har vært i karantene i ettertid. Jeg mener det var riktig å dra. Heldigvis ikke blitt smittet.

Anonymkode: cfae2...2ec

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De skal ikke lage en sak om alle de tusen som ikke er blitt smittet i rød sone da? Eller alle nordmenn som er bosatt i Sverige, Og ikke har vært smittet, som har dratt til Norge? Blir vel lite hysteri av det.

Anonymkode: 20ddb...e69

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært i rød sone og vært i karantene. Ble dog forkjølet og testet negativ for korona. Skjønner ikke hvorfor de lager en sak om en person som er blitt smittet sånn. Det har gått fly til og fra Stockholm hver dag i hele perioden. Alle de som ikke er blitt smittet da? Skremselspropaganda!! Så utrolig trøtt på dagsavisene nå om dagen! Lager unødvendig frykt hos befolkningen. 

Anonymkode: 04687...639

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skal ikke lage en sak om alle de tusen som ikke er blitt smittet i rød sone da? Eller alle nordmenn som er bosatt i Sverige, Og ikke har vært smittet, som har dratt til Norge? Blir vel lite hysteri av det.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært i rød sone og vært i karantene. Ble dog forkjølet og testet negativ for korona. Skjønner ikke hvorfor de lager en sak om en person som er blitt smittet sånn. Det har gått fly til og fra Stockholm hver dag i hele perioden. Alle de som ikke er blitt smittet da? Skremselspropaganda!! Så utrolig trøtt på dagsavisene nå om dagen! Lager unødvendig frykt hos befolkningen. 

Anonymkode: 04687...639

Så sant. Dette er en ikke-sak, bare laget for å hisse opp folk.
Når hun attpåtil har vært i karantene, blitt testet og kontakter er sporet hva er egentlig problemet? Både hun og helsemyndighetene har da gjort det de skal.

Anonymkode: 2842b...10b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke litt påfallende at avisen skriver at hun har vært i rød sone og karantene? Ingen her som klarer å tenke at hun feks har vært på Karolinska...? 

Anonymkode: c5a14...6da

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt påfallende at avisen skriver at hun har vært i rød sone og karantene? Ingen her som klarer å tenke at hun feks har vært på Karolinska...? 

Mulig det, men de vil vel helst ikke at hun skal kunne identifiseres?
En ting er personvern generelt, men slik stemningen ser ut til å være blant noen nå risikerer hun jo både hets og det som verre er.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men de vil vel helst ikke at hun skal kunne identifiseres?
En ting er personvern generelt, men slik stemningen ser ut til å være blant noen nå risikerer hun jo både hets og det som verre er.

Jeg tror ikke dette er en nordmann som har vært i Sverige for å drikke seg drita og klone på Stureplan. Det er bare sånn media fremstiller det

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke dette er en nordmann som har vært i Sverige for å drikke seg drita og klone på Stureplan. Det er bare sånn media fremstiller det

De skriver jo strengt tatt ikke det heller, men de overlater selvfølgelig til de som bare leser overskriftene å tenke sitt. Ikke så sikker på at lynsjemobben hverken sjekker eller bryr seg om årsaken til turen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De skriver jo strengt tatt ikke det heller, men de overlater selvfølgelig til de som bare leser overskriftene å tenke sitt. Ikke så sikker på at lynsjemobben hverken sjekker eller bryr seg om årsaken til turen.

Nei det viktige er ordene SVERIGE RØDT KORONA 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det viktige er ordene SVERIGE RØDT KORONA 

Nemlig ....

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2020 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Nei, på samme måte som man ikke pleier lage en sak av alle de som ikke kjører i fylla. Eller alle dem som ikke kjører for fort med båt og kjører på grunn. Osv.

Anonymkode: 0fc5f...44c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg virkelig hadde råd til å handle mat i Norge, så hadde jeg aldri stukket til Sverige så ofte som jeg gjør. Prisene på matvarer utgjør cirka en tredjedel av prisene er i Norge. I tillegg er utvalget hundre ganger større i de aller fleste svenske dagligvarebutikker.       

Hvis jeg kjøper for cirka 5 000 kroner i Sverige, så har jeg nok mat og greier som rekker i mange måneder. Hvis jeg hadde brukt like mye penger i Norge, så hadde jeg bare hatt nok mat til en måned i Norge. 

Anonymkode: b74bb...5e9

Du ser ikke verdien i å bidra til norsk næringsliv og matproduksjon? Du sager over den grenen du sitter på vet du. Pengene dine går til Sverige og ikke til å holde Norge i gang. 

Anonymkode: d36ca...877

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke verdien i å bidra til norsk næringsliv og matproduksjon? Du sager over den grenen du sitter på vet du. Pengene dine går til Sverige og ikke til å holde Norge i gang. 

Anonymkode: d36ca...877

Er du overrasket over at en persons privatøkonomi utkonkurrerer altruisme og fellesskapsfølelse? Idealisme er forbeholdt de velstående... 

Kjøttmiddag fra Sverige eller nudler fra Rema...? Vanskelig valg når man bor 20 minutter fra Nordby ikkesant?

Endret av Den Sagnsomsuste
Gjest Blondie65
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg virkelig hadde råd til å handle mat i Norge, så hadde jeg aldri stukket til Sverige så ofte som jeg gjør. Prisene på matvarer utgjør cirka en tredjedel av prisene er i Norge. I tillegg er utvalget hundre ganger større i de aller fleste svenske dagligvarebutikker.       

Hvis jeg kjøper for cirka 5 000 kroner i Sverige, så har jeg nok mat og greier som rekker i mange måneder. Hvis jeg hadde brukt like mye penger i Norge, så hadde jeg bare hatt nok mat til en måned i Norge. 

Anonymkode: b74bb...5e9

Nå skal du få lov til å gjøre akkurat som du vil med den saken ut fra dine egne risikovurderinger.

Men jeg har lyst å nevne at vi som ikke bor slik at en tur over svenskegrensen er en liten svipptur blir nødt å leve med det norske prisnivået. Du hører ikke oss klage over prisnivået i Norge og påstå at vi ikke har råd til å leve. Du påstår at du ikke har råd til å handle i Norge. Det er bare tull. 

Jeg vet heller ikke hvordan du vet at utvalget er "100 ganger større" i de aller fleste svenske dagligvarebutikker enn i Norge - det kan jo du umulig vite noe om når du ikke handler i Norge?

Skal vi som ikke kan kjøre til Sverige for å handle ofte kreve skattelette slik at vi også har råd til å leve her?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Jeg vet heller ikke hvordan du vet at utvalget er "100 ganger større" i de aller fleste svenske dagligvarebutikker enn i Norge - det kan jo du umulig vite noe om når du ikke handler i Norge?

Kan være hun har vært i en norsk butikk og kikket en gang eller vært med noen andre. Tror ikke det er umulig, men vi får vente å se hva hun svarer.

Anonymkode: 6de20...221

• Opprett ny...