AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Hvordan kan en typisk uke med middager se ut for deg? Anonymkode: 58302...845
Pillarguri Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Fisk/poteter/agurksalat/broccoli (laks) kjøttkaker pasta/lasagne kylling og ris Fisk/poteter/gulrøtter (Torsk) Entrcote m/bakt potet og salat eller pizza (lørdag) hjemmelaget lapskaus Dette er en ukesmeny hvor måltidene jeg har satt opp varieres mellom dagene.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Frossenpizza Samme Samme Samme Samme Samme Samme Ikke helt sant, men nesten. Anonymkode: ca3fe...e08 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Mandag: fiskepinner, poteter, grønnsaksblanding. Tirsdag: Pizza Grandiosa Onsdag: Hamburger m/pommes fries Torsdag: Pizza Grandiosa Fredag: Taco Lørdag: Pizza Grandiosa Søndag: Risengrynsgrøt Anonymkode: 276ec...b13 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frossenpizza Samme Samme Samme Samme Samme Samme Ikke helt sant, men nesten. Anonymkode: ca3fe...e08 Seriøst? Anonymkode: cf249...d88 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Lompepizza Spaghetti bolognese Supper i forskjellige varianter Kylling, biff eller svinekjøtt med ris eller ovnsstekte poteter og grønnsaker Taco Forskjellige gryteretter På lørdager har iallefall som regel noe ostegratinert. Det er nesten en regel. Hjemmelaget pizza, moussaka, enchiladas, ostegratinerte nachos, lasagne. Anonymkode: 440ba...ea1 1
SoWhat? Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Det er pizza ihverfall en gang i uka. Så er det supper, lapskaus og fisk. Noe kjøtt også, men ikke så mye når jeg er bare meg. Pasta et par ganger i uken. Er veldig glad i poteter og kål, så det blir en del av det i fks supper eller med nudler og div pølser. Spiser også en del salat med tunfisk, egg eller kylling. Fetaost hører alltid med på både pizza og i salat. Spiser mye tomater til maten også.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Jeg liker å prøve nye retter og prøver som regel minst én ny rett hver uke. Noen blir aldri laget igjen, andre får status som gjenganger. Jeg liker å tro at jeg samlet sett spiser variert, men kanskje ikke nødvendigvis i løpet av en og samme uke, jeg pleier å ha et fireukersperspektiv. Men i utgangspunktet vil jeg helst ha 2 fisk, minst 1 vegetar og jevnt over mye grønnsaker i løpet av en uke. Noen dager blir det carbonara uten snev av grønt, en annen dag grønnsakssuppe. Prøver å ha salatbolle som forrett/siderett, men får det ikke til hver dag. Jeg er glad i supper og har sikkert en suppe minst hver annen uke, det samme med pasta. Og så er det en tex-mex-variant annenhver helg, noen ganger oftere. Jeg prøver som sagt å planlegge utfra ingredienser, men også utfra det jeg har i kjøleskapet så jeg slipper å kaste mat. Anonymkode: f62cc...16c 1
Thea82 Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Matplanen for de neste dagene ser sånn ut: Svinenakke med søtpotet fries Hjemmelaget pizza Chili con carne Vårruller med ris Thai suppe med kylling Omelett (bruker opp rester) Karbonade med stekt potet og salat Spiser ut av fryseren for tiden;)
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 Er student og lager som regel en "ordentlig" middag som varer i 4 dager, ellers spiser jeg rester eller typiske spontankjøp av ting jeg har lyst på sunt eller ei Mandag: chili sin carne m/ris og rømme eller tortillachips Tirsdag: samme Onsdag: samme Torsdag: samme Fredag: nachos Lørdag: bakt potet Søndag: eggerøre med alt fra løk, brød, edamamebønner, sopp, kommer rett og slett på hva jeg har Anonymkode: 8e695...b84 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 Kylling og ris pannekaker biff og poteter Laks rømme og poteter kylling og ris svinekjøtt og ris pasta alfredo salat til alle måltider Anonymkode: 2e850...395
Muskath Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 To ganger i uka ren fisk, en gang fiskekaker, fiskeboller e.l. En dag bare grønnsaker, salat, grønnsakssuppe e.l. Ofte kylling to ganger og pølser, karbonader, burger en gang. Noen ganger koteletter.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 Varierer men ca noe sånt: Mandag: Spagetti og kjøttsaus Tirsdag: Kylling og rotgrønnsaker Onsdag: Laks og poteter Torsdag: Chili con carne Fredag: Taco/Fajitas Lørdag: Biff/tapas eller annet digg Søndag: Pizza Anonymkode: f40ff...474
Wenda Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 Er veldig avhengig av årstider, hvilke varer som er i sesong, hva jeg finner i dato-hylla osv pleier som regel alltid ha hjemmelaget pizza på fredag eller lørdag iallfall. Søndager er alltid restematdagen. Nå om sommeren går det mye i lett mat. Salater, wraps, pita med fyll, lette supper, pasta etc Om vinteren blir det oftere gryteretter, taco, lasagne, mektigere supper osv 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 Mandag: Kjapp og enkel pasta, som oftest vegetarisk, eller feks med noen ansjoser, friske grønnsaker og parmesan. Tirsdag: Kanskje en suppe laget fra bunnen, feks potet- og purresuppe med bløtkokt egg, tyrkisk linsesuppe, blomkålsuppe... Eller fersk fisk, feks en forenklet fish and chips med stekt fersk hvit fisk, ertepuré og båtpoteter. Onsdag: Alt fra gode pølser og potetmos til grønnsakspai, shakshuka eller vegansk curry - alt etter årstid, humør, tid og råvaretilgang. Torsdag: Fersk fisk med enkelt tilbehør, feks ovnsbakt laks og linsesalat, eller hjemmelagde fiskekaker, kålrabistappe og kokte poteter med gressløksmør. Fredag: Kanskje hjemmelagde pizzaer, i blant andeconfit med båtpoteter og grønne bønner, eller risotto, eller blåskjell. Lørdag: Fersk fisk med gode friske grønnsaker, god saus, hjemmebakt ferskt brød og passende vin. Søndag: Enten kjøttmiddag (den dagen i uken vi oftest spiser kjøtt) som ytrefilet av kalv eller hjort med tilbehør, eller en litt forseggjort vegetarmiddag som feks cannelloni. Om vinteren gjerne lasagne eller langtidskokte kjøttretter av høyrygg eller lammeskank. Anonymkode: a2088...0a0 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 Mandag: Fiskekaker m/ovnsstekte poteter, grønnsaker og remulade Tirsdag: Hjemmelaget tomatsuppe m/egg Onsdag: pasta m/ tomatsaus Torsdag: laks, kokt potet, grønnsaker og rømme Fredag: nachos m/ mye deilig hjemmelaget tilbehør eller hjemmelagd pizza Lørdag: Reker, loff og hvitvin...ihvertfall nå på sommeren Søndag: langtidsstekte nakkekoteletter m/ poteter, rødkål og grønnsaker Anonymkode: 8506a...621
SPOCA Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 Kommende uke ser slik ut: Mandag: Kalkunfilét med bakt potet Tirsdag: Fiskeboller i hvit saus med poteter og grønnsaker Onsdag: Stekt ris Torsdag: Grillet makrell med poteter, grønnsaker og smeltet smør m/gressløk Fredag: Enchiladas Lørdag: Hjemmelaget pizza Søndag: Kjøttkaker i brun saus med poteter og grønnsaker
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 Typisk for oss er: Mandag: suppe/enkel gryterett Tirsdag: fisk Onsdag: wok med ris/nudler. Torsdag: fisk Fredag og lørdag: lasagne/pizza, taco, hamburger, biffmiddag eller lignende Søndag: gjerne noe mer tradisjonelt, som kjøttkaker, lapskaus eller mer tidkrevende mat. Nå om sommeren prøver vi å grille mer enn vanlig, enten kjøtt eller fisk, eller f.eks pizza. Er også mer spontane mtp å gå ut og spise og ligende. Anonymkode: 30dcb...af1
Brunhilde Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 Jeg spiser ikke lavkarbo, men prøver å være litt forsiktig, så ei uke hos meg kan være som dette: Grov tortilla med kylling, tomater, salsa og jalapenos eller falaffel i grovt pitabrød med samme Wok med kylling og litt hoisinsaus, som regel uten ris fordi jeg ikke gidder å koke Kotelett med løk, sopp og potet stekt i panne til løken er gylden og poteten mør Laks med grov couscous og grønnsaker Lakseburger i grovt burgerbrød med brokkolisalat Hjemmelaget pizza Suppe, ofte kylling- eller fiskesuppe. Hjemmelaget begget deler I sommer har det blitt mye skalldyr og grillmat.
Mynona Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 Denne uken har vi: hjemmelaget tomatsuppe med brytebrød spaghetti bolognese oksegryte med quinoa og søtpotet kyllingkjøttboller med brokkoli, blomkål og poteter squash spaghetti laks med poteter og agurksalat og en dag åpen hvor vi kan bestille thai eller noe sånt. 2 voksne og en 2 åring. prøver å ha et par vegetardager og et par fiskedager per uke, men det er ikke alltid det går. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå