AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Hunden min var hos veterinær og trakk 7 tenner. Veterinæren sa at det måtte gjøre da han hadde et par som var vonde. Hun sa at vi skulle få en mye hyggeligere hund. Jeg føler at vi fikk det motsatte. Han vil sove hele dagen, vil være for seg selv, ikke interessert i noe som helst. Han trakk de på Mandag og vi fikk beskjed at vi kunne starte å gi han maten hans etterhvert. Og de sluker han, men gir jeg han ting han har pleid å elske før, trekker han seg unna. Overreagerer jeg? Bør jeg gi det litt mer tid? Jeg vil bare at han skal bli bra og ha det godt, jeg maser ikke på han eller noe sånt, presser han ikke til noe. Blir bare litt lei meg når jeg ser han sånn. Anonymkode: e3fa4...63b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 hyggeligere=lykkeligere Anonymkode: e3fa4...63b
miSs. Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Huff😔 god bedring til hunden din❤️ Ja, du må nok gi han litt mer tid og mer kjærlighet enn det du har pleid å gjøre..
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, miSs. skrev: Huff😔 god bedring til hunden din❤️ Ja, du må nok gi han litt mer tid og mer kjærlighet enn det du har pleid å gjøre.. Takk❤️ Da får jeg gjøre det, smøre meg med litt mer tålmodighet. Jeg synes det er ekstremt å trekke så mange tenner på en gang men fikk beskjed at det måtte gjøres. Det er ikke noe problem for hunder å ikke ha så mange tenner men allikevel.🥺 Anonymkode: e3fa4...63b 1
miSs. Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk❤️ Da får jeg gjøre det, smøre meg med litt mer tålmodighet. Jeg synes det er ekstremt å trekke så mange tenner på en gang men fikk beskjed at det måtte gjøres. Det er ikke noe problem for hunder å ikke ha så mange tenner men allikevel.🥺 Anonymkode: e3fa4...63b Har 2 hunder selv, og synes selv det er kjempe trist når de ikke er i form.. Så skjønner deg godt, men ja beste er å være tålmodig.. 7 tenner er mange, kanskje han kjenner ikke er helt i form og har litt vondt fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Jeg var gjennom det samme for ikke så lenge siden. Trakk i 5 i første omgang, og to til noen uker senere. Jeg regner med du har fått smertestillende som hunden tar hver dag? Min hadde veldig vondt etter å ha trukket de 5 første, og gjekk fikk beskjed om at to siste var verre, da det var hjørnetenner, men da var ikke smerten like stor virket det som. Det tok riktignok ikke mange dagene fra tanntrekken til min hund var seg selv igjen. Hun fikk riktignok smertestillende ganske lenge. I tillegg til det valgte jeg å gi henne våtfor de første 10-14 dagene etter tanntrekk. Og etter det vannet jeg tørrforet i ca 10 dager. Vetrinæren mente hun kunne få tørrfor etter første trekk, men jeg valgte å gå rett på våtfor. Jeg har en liten hund, så derfor kjøpte jeg valpemouse fra Royal Canin, da den er helt uten klumper. Sånn som du beskriver det kan det høres ut som han har smerter. Det vil jo gå over, men hadde prøvd å gjøre det mest mulig behagelig for han. Regner med du skal på kontroll snart, da kan du jo ta det opp med dyrlegen. Anonymkode: d4a81...e1e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var gjennom det samme for ikke så lenge siden. Trakk i 5 i første omgang, og to til noen uker senere. Jeg regner med du har fått smertestillende som hunden tar hver dag? Min hadde veldig vondt etter å ha trukket de 5 første, og gjekk fikk beskjed om at to siste var verre, da det var hjørnetenner, men da var ikke smerten like stor virket det som. Det tok riktignok ikke mange dagene fra tanntrekken til min hund var seg selv igjen. Hun fikk riktignok smertestillende ganske lenge. I tillegg til det valgte jeg å gi henne våtfor de første 10-14 dagene etter tanntrekk. Og etter det vannet jeg tørrforet i ca 10 dager. Vetrinæren mente hun kunne få tørrfor etter første trekk, men jeg valgte å gå rett på våtfor. Jeg har en liten hund, så derfor kjøpte jeg valpemouse fra Royal Canin, da den er helt uten klumper. Sånn som du beskriver det kan det høres ut som han har smerter. Det vil jo gå over, men hadde prøvd å gjøre det mest mulig behagelig for han. Regner med du skal på kontroll snart, da kan du jo ta det opp med dyrlegen. Anonymkode: d4a81...e1e Han fikk smertestillende samme dagen hos vet og fikk med hjem smertestillende han skulle få i 3 dager. Og det er det hele. Jeg har prøvd å våte foret hans men han nekter å spise det, han vil spise tørr. Men han har aldri tygd maten sin, han har alltid slukt så rett som det er. Så tror ikke han er slik fordi han spiser sin tørrfôr. Jeg ser alltid på når han spiser og han sluker kulene sine. Har ikke fått noe beskjed om kontroll🤔 Anonymkode: e3fa4...63b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Vår måtte også trekke mange tenner i midten av juni. Det tok over en uke før hun var seg selv igjen. Gi det mer tid Anonymkode: 939c4...a9f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Har trukket 26 tenner i en omgang på vår. Den fikk sterke smertestillende i en liten uke. Det gikk veldig fint og uten komplikasjoner. Tror du bare må gi hunden din litt mer tid, men samtidig oppmerksom med tanke på evt komplikasjoner som infeksjon. Anonymkode: 9064f...168
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han fikk smertestillende samme dagen hos vet og fikk med hjem smertestillende han skulle få i 3 dager. Og det er det hele. Jeg har prøvd å våte foret hans men han nekter å spise det, han vil spise tørr. Men han har aldri tygd maten sin, han har alltid slukt så rett som det er. Så tror ikke han er slik fordi han spiser sin tørrfôr. Jeg ser alltid på når han spiser og han sluker kulene sine. Har ikke fått noe beskjed om kontroll🤔 Anonymkode: e3fa4...63b Min fikk smertestillende i 14 dager etter tanntrekk. Jeg gav ikke min våtfor kun fordi det er bedre når hun hadde sår i munnen, hun sluker også mesteparten av maten, men fordi det er kos i det. Tenker det er greit å bli ekstra dullet med når en har vondt. Okei. Jeg var på etterkontroll etter tanntrekken, begge gangene. Du kan jo evt ringe dyrlegen på mandag om han ikke har blitt mer seg selv. Kan jo gå betennelse osv. Anonymkode: d4a81...e1e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Min fikk smertestillende i 14 dager etter tanntrekk. Jeg gav ikke min våtfor kun fordi det er bedre når hun hadde sår i munnen, hun sluker også mesteparten av maten, men fordi det er kos i det. Tenker det er greit å bli ekstra dullet med når en har vondt. Okei. Jeg var på etterkontroll etter tanntrekken, begge gangene. Du kan jo evt ringe dyrlegen på mandag om han ikke har blitt mer seg selv. Kan jo gå betennelse osv. Anonymkode: d4a81...e1e Jeg vet bare at hun ikke sa noe om etterkontroll, kun at han fra nå av må komme på tannskjekk hver 6 mnd istedenfor 8 mnd, slik han har gjort før. Anonymkode: e3fa4...63b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet bare at hun ikke sa noe om etterkontroll, kun at han fra nå av må komme på tannskjekk hver 6 mnd istedenfor 8 mnd, slik han har gjort før. Anonymkode: e3fa4...63b Min har også trekt mange tenner i flere omganger. Har aldri blitt bedt om å komme på etterkontroll. Anonymkode: 939c4...a9f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet bare at hun ikke sa noe om etterkontroll, kun at han fra nå av må komme på tannskjekk hver 6 mnd istedenfor 8 mnd, slik han har gjort før. Anonymkode: e3fa4...63b Du får da bare ringe dyrlegen om du er bekymret. Jeg delte bare min erfaring. Anonymkode: d4a81...e1e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 Jeg hylgråt da min måtte trekke 1 tann på grunn av skade (knakk den da han snublet i fortauskanten). Forstår ikke hvordan du takler at hunden mistet 7, jeg hadde blitt hysterisk. 😂 Men hunden til mamma trakk 5 og han sturet i noen dager, så gi han tid så blir det nok bra til slutt. Gi han smertestillende om du har. Men kanskje det har blitt betennelse, ei uke skal jo være nok tid til at de er seg selv igjen. Så jeg ville hva ringt veterinæren å hørt, for det kan være betennelse. Anonymkode: 5676a...f6f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får da bare ringe dyrlegen om du er bekymret. Jeg delte bare min erfaring. Anonymkode: d4a81...e1e Takk for at du delte din erfaring og jeg mente ikke det jeg skrev negativt.🌺 Anonymkode: e3fa4...63b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hylgråt da min måtte trekke 1 tann på grunn av skade (knakk den da han snublet i fortauskanten). Forstår ikke hvordan du takler at hunden mistet 7, jeg hadde blitt hysterisk. 😂 Men hunden til mamma trakk 5 og han sturet i noen dager, så gi han tid så blir det nok bra til slutt. Gi han smertestillende om du har. Men kanskje det har blitt betennelse, ei uke skal jo være nok tid til at de er seg selv igjen. Så jeg ville hva ringt veterinæren å hørt, for det kan være betennelse. Anonymkode: 5676a...f6f Han begynner å bli bedre. 🥰🥰 Var nok bare at han trenger mer tid. Tusen takk for alle svar jeg fikk. snille dere er.🌺🌺🌺🌺 Anonymkode: e3fa4...63b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Min har også trekt mange tenner i flere omganger. Har aldri blitt bedt om å komme på etterkontroll. Anonymkode: 939c4...a9f Hos oss så blir alle bedt om å komme på etterkontroll etter 7-10 dager, eventuelt før ved mistanke om at noe ikke er som det skal. Smertestillende 3-4 dager, og våtfor/oppbløtet tørrfor fram til kontroll hvis det er sydd. Det er sjelden det blir betennelse om det ikke allerede var det før trekken... Vi anbefaler også at det brukes Stomodine (klorhexedingel) etter trekk, da er det mindre sjanse for infeksjon. Det kan ta noen dager før hunden er i fullt slag igjen, men mange sier at de merker at hunden er gladere etter tanntrekk Vi vet vel alle hvordan tannverk kjennes... Anonymkode: 726fa...82c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå