Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en ting ang Facebook og grupper der. Hvis en venn av meg på FB er medlem av samme gruppe som meg. Er det da slik at de alltid for varsel dersom jeg publiserer noe på den gruppen? Går det an å slå av dette i såfall? 

Anonymkode: 52e23...1c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

vil anta det kommer anpå hvilke instillinger din venn har varseler fra gruppen, eller varsler når venner poster etc. Inne på grupper så kan man velge hvilke varsler man vil ha; alle publiseringer, bare venners publiseringer og anbefalte, bare venners publiseringer eller ingen publiseringer. 

Har din vennen valgt en av de 3 første så får personen nok varsel når du skriver noe

Anonymkode: 0b32d...e1b

Skrevet

Ja, jeg tror det.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

vil anta det kommer anpå hvilke instillinger din venn har varseler fra gruppen, eller varsler når venner poster etc. Inne på grupper så kan man velge hvilke varsler man vil ha; alle publiseringer, bare venners publiseringer og anbefalte, bare venners publiseringer eller ingen publiseringer. 

Har din vennen valgt en av de 3 første så får personen nok varsel når du skriver noe

Anonymkode: 0b32d...e1b

Men kan ikke jeg selv velge om jeg ønsker at mine venner skal blir varslet for alt jeg publiserer i den aktuelle gruppen? 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kan ikke jeg selv velge om jeg ønsker at mine venner skal blir varslet for alt jeg publiserer i den aktuelle gruppen? 

Nei, jeg tror ikke det. Jeg går utifra det er en stengt gruppe, da kan alle som er i gruppen se hva du skriver og om vennene dine har på varsler for denne gruppen så kan ikke du gjøre noe med det.
Er det en åpen gruppe så kan venner som ikke er medlem se hva du skriver også, og det kan komme opp i nyhetsfeeden deres

Mulig du kan blokkere vennen og vedkommende da ikke vil se hva du skriver i gruppen, men er usikker på om det virker. 

Endret av Poledra
AnonymBruker
Skrevet

Å få.

Hvorfor ønsker du ikke at vennen din skal se hva du poster, da?
Om dere begge er medlemmer der, kan vennen din jo bare søke opp for å se om du eventuelt har noen innlegg.
Det er muligens noe man kan gjøre under innstillinger.. at varsler ikke skal sendes når du skriver, trykker osv der inne (på fb).

Anonymkode: def09...7e7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er muligens noe man kan gjøre under innstillinger.. at varsler ikke skal sendes når du skriver, trykker osv der inne (på fb).

Er det ikke det bare for det man skriver på egen profil? I grupper tror jeg det er anderledes

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få.

Hvorfor ønsker du ikke at vennen din skal se hva du poster, da?
Om dere begge er medlemmer der, kan vennen din jo bare søke opp for å se om du eventuelt har noen innlegg.

Selv om venner kan se det uansett, så synes jeg det er unødvendig at de eller den skal få opp varsel for alt jeg evt skriver. Feks hvis en er aktiv på en gruppe og publiserer en del. Hvis de ønsker å lese det jeg skriver så må de for all del søke opp, men det tror jeg de færreste gidder. Får de opp et varsel, så blir dem gjerne nysgjerrig og leser det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke påvirke hvilke varsler andre (venner eller ikke-venner) får fra en gruppe, kun hvilke varsler du selv skal få.

Anonymkode: 3c0c3...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...