AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Jeg føler meg trist i de siste dagene, helt uten grunn. Prøvde å ikke gråte flere dager, men så renner tårene selv nå. Jeg skjønner ikke hva som skjer med meg. Kan det være depresjon? Anonymkode: a2fcb...a09
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Kanskje, har det skjedd noe uvanlig i det siste som kan være årsak? Men det er ikke uvanlig generelt, jeg føler det sånn periodevis selv. Men om det er uvanlig for deg så er det jo litt mer å tenke over kanskje. Anonymkode: c1ca2...1c7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Håper det blir bedre for deg forresten. ❤️ Anonymkode: c1ca2...1c7
Cinnamondiva Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Ja, det er nok en depresjon, noe du har undertrykt, er bare å gråte helt ut, gjerne brøl ut i skogen av full hals. Få alt av frustrasjon og sinne ut og bare hylgråt.😇
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje, har det skjedd noe uvanlig i det siste som kan være årsak? Men det er ikke uvanlig generelt, jeg føler det sånn periodevis selv. Men om det er uvanlig for deg så er det jo litt mer å tenke over kanskje. Anonymkode: c1ca2...1c7 Både ja og nei. Men ikke noe alvorlig.. Litt blandede følelser. Vanskeligste er å sjule følelsene for samboeren, og pynte på smil. Takk❤️ Anonymkode: a2fcb...a09
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 15 minutter siden, Cinnamondiva skrev: Ja, det er nok en depresjon, noe du har undertrykt, er bare å gråte helt ut, gjerne brøl ut i skogen av full hals. Få alt av frustrasjon og sinne ut og bare hylgråt.😇 Det kan jeg prøve. Takk Anonymkode: a2fcb...a09
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både ja og nei. Men ikke noe alvorlig.. Litt blandede følelser. Vanskeligste er å sjule følelsene for samboeren, og pynte på smil. Takk❤️ Anonymkode: a2fcb...a09 Trenger du å skjule følelser du har fra samboeren? Kanskje det er bedre å snakke med han om hva enn som tynger deg? Anonymkode: c1ca2...1c7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger du å skjule følelser du har fra samboeren? Kanskje det er bedre å snakke med han om hva enn som tynger deg? Anonymkode: c1ca2...1c7 Nei, har bare ikke lyst. Vil ikke vise meg svak. Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Jeg holder det meste inni meg selv Anonymkode: a2fcb...a09
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Kan det være hormoner? Å gråte uten grunn er ikke normalt. Jeg har kronisk sykdom(Diabetes 1) og kan bli trist uten grunn, og da vet jeg at blodsukkeret herjer. Anonymkode: 9f29e...703
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, har bare ikke lyst. Vil ikke vise meg svak. Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Jeg holder det meste inni meg selv Anonymkode: a2fcb...a09 Jeg vet ikke situasjonen her. Men å ha følesler er ingen svakhet, det skal du vite. Det å tørre å være ærlig om følelsene sine kan være både styrkende og befriende. Det er helt greit å være innesluttet som person. Men når noe tynger så er det godt å være åpen med de man er glad i om hvordan man har det, hvordan man føler seg. Det er i alle fall min erfaring. Anonymkode: c1ca2...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være hormoner? Å gråte uten grunn er ikke normalt. Jeg har kronisk sykdom(Diabetes 1) og kan bli trist uten grunn, og da vet jeg at blodsukkeret herjer. Anonymkode: 9f29e...703 Det kan være ja. Jeg har gjort masse ting, for å få «glad» følelse. Men det hjelper ikke så mye Anonymkode: a2fcb...a09
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke situasjonen her. Men å ha følesler er ingen svakhet, det skal du vite. Det å tørre å være ærlig om følelsene sine kan være både styrkende og befriende. Det er helt greit å være innesluttet som person. Men når noe tynger så er det godt å være åpen med de man er glad i om hvordan man har det, hvordan man føler seg. Det er i alle fall min erfaring. Anonymkode: c1ca2...1c7 Jeg er helt enig med deg. Er egentlig ikke så innestengt menneske, ganske åpen. Men når det kommer til et «problem» så holder jeg inne meg. Men skal snakke med han i morgen, kanskje det hjelper meg. Anonymkode: a2fcb...a09
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med deg. Er egentlig ikke så innestengt menneske, ganske åpen. Men når det kommer til et «problem» så holder jeg inne meg. Men skal snakke med han i morgen, kanskje det hjelper meg. Anonymkode: a2fcb...a09 Håper det hjelper deg. Du får se an om tristheten gir seg eller ikke. Du kan jo vurdere å nevne til lege hvis det ikke blir bedre. Anonymkode: c1ca2...1c7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 Vær obs på at prevensjon øker risikoen for depresjon Anonymkode: e6a99...903
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 Jeg er en kvinne som etter mange år endelig har akseptert at jeg har skikkelig PMS. Du sier du er trist uten grunn. For meg høres det absolutt ut som at det kan være hormoner i sving. For det er akkurat slik jeg føler det. Det har derimot vært ganske vanskelig å akseptere at følelsene mine kommer av hormoner - og ikke ting i det virkelige liv. Jeg har mange problemer og ting som tynger meg ned i hverdagen, men som jeg pleier å takle helt okei - helt til en viss periode i måneden. Da takler jeg det plutselig ikke bra i det hele tatt. Lag et kryss i kalenderen. Så lager du et nytt kryss når du får mensen. Gjør det noen måneder framover og se om det dukker opp et mønster. For min del er den værste pms'en ca 1 uke før mensen. Jeg kan t.o.m bli så enormt deprimert at jeg ikke kommer meg igjennom jobbdagen. Livet føles tomt, meningsløst. Jeg er bare uendelig trist. Kan gråte en hel dag - og følelsene oppleves 100% eutentiske. Det er værst i 1-2 dager også føler jeg meg helt fin med en gang mensen kommer. Vet ikke om det er dette som plager deg, men ha det litt i bakhodet. P-piller har samme effekten. Anonymkode: e1fa5...da2 1
Silva Pluvialis Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 46 minutter siden, Cinnamondiva skrev: Ja, det er nok en depresjon, noe du har undertrykt, er bare å gråte helt ut, gjerne brøl ut i skogen av full hals. Få alt av frustrasjon og sinne ut og bare hylgråt.😇 Man har ikke depresjon om man er trist noen dager. Du har nok bare noen dårlige dager, TS, eller er i en dårlig periode. Alle vonde følelser er ikke sykdom. Sender deg uansett gode tanker og håper du får det bedre snart. Hvis det vedvarer vil jeg råde deg til å ta kontakt med fastlegen
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne som etter mange år endelig har akseptert at jeg har skikkelig PMS. Du sier du er trist uten grunn. For meg høres det absolutt ut som at det kan være hormoner i sving. For det er akkurat slik jeg føler det. Det har derimot vært ganske vanskelig å akseptere at følelsene mine kommer av hormoner - og ikke ting i det virkelige liv. Jeg har mange problemer og ting som tynger meg ned i hverdagen, men som jeg pleier å takle helt okei - helt til en viss periode i måneden. Da takler jeg det plutselig ikke bra i det hele tatt. Lag et kryss i kalenderen. Så lager du et nytt kryss når du får mensen. Gjør det noen måneder framover og se om det dukker opp et mønster. For min del er den værste pms'en ca 1 uke før mensen. Jeg kan t.o.m bli så enormt deprimert at jeg ikke kommer meg igjennom jobbdagen. Livet føles tomt, meningsløst. Jeg er bare uendelig trist. Kan gråte en hel dag - og følelsene oppleves 100% eutentiske. Det er værst i 1-2 dager også føler jeg meg helt fin med en gang mensen kommer. Vet ikke om det er dette som plager deg, men ha det litt i bakhodet. P-piller har samme effekten. Anonymkode: e1fa5...da2 Uff.. Er ikke lett å ha det sånn, føler med deg❤️ Problemer har jeg også, men jeg takler det fint. Skal få mens om en uke, kanskje det er hormoner som forvirrer meg også? Skal vente og se. Takk for svar, det hjelper 😊 Anonymkode: a2fcb...a09
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Man har ikke depresjon om man er trist noen dager. Du har nok bare noen dårlige dager, TS, eller er i en dårlig periode. Alle vonde følelser er ikke sykdom. Sender deg uansett gode tanker og håper du får det bedre snart. Hvis det vedvarer vil jeg råde deg til å ta kontakt med fastlegen Jeg håper virkelig, at det er bare en dårlig periode. Det er tungt å ha denne «triste» følelsen. Takknfor svar:) Anonymkode: a2fcb...a09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå