lolady Skrevet 24. juli 2020 #1 Del Skrevet 24. juli 2020 Hei. Skal strikke en genser i voksen str. Garnet i oppskriften har strikkefasthet 19 masker=10 cm. Garnet jeg bruker har derimot 17. Ville dere gått ned en størrelse da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Del Skrevet 24. juli 2020 Du må nesten lage prøvelapp for å se hvordan du strikker, selvom det står at garnet gir 17 masker på 10 cm er det ikke sikkert det stemmer for deg, kan være du strikker strammere eller løsere. Anonymkode: 3f91e...644 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolady Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må nesten lage prøvelapp for å se hvordan du strikker, selvom det står at garnet gir 17 masker på 10 cm er det ikke sikkert det stemmer for deg, kan være du strikker strammere eller løsere. Anonymkode: 3f91e...644 Det ble rundt 17/18 på 10 cm, så jeg er veldig i tvil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 24. juli 2020 #4 Del Skrevet 24. juli 2020 Prøv å gå ned 1/2 pinnestørrelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolady Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, Luka_S skrev: Prøv å gå ned 1/2 pinnestørrelse. Takk! Har allerede strikket vrangborden og halve mønsteret nede.. Hva anbefaler du å gjøre? Starte helt på nytt, eller bare rekke opp mønsteret etter vrangborden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 24. juli 2020 #6 Del Skrevet 24. juli 2020 52 minutter siden, lolady skrev: Takk! Har allerede strikket vrangborden og halve mønsteret nede.. Hva anbefaler du å gjøre? Starte helt på nytt, eller bare rekke opp mønsteret etter vrangborden? Jeg pleier å strikke vrangborden en halv pinnestørrelse mindre enn bolen, men hvis du synes det ser greit ut selv, så går det jo an å rekke opp mønsteret etter vrangborden og prøve derfra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå