Gå til innhold

Hypoallergisk hund og mote

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Så, jeg er allergiker og har lenge ønsket meg hund men ser da selvfølgelig etter raser jeg tåler. 

Leste endel om portugisisk podengo for endel år tilbake, og den gang skilte de seg ikke ut i pris. Nå i dag koster de plutselig fryktelig mye og noen gjorde meg oppmerksom på at de er på moten fordi kronprinsparet har en.

Men er det da rettferdig synes dere? At prisene for oss allergiske går sykt mye opp på grunn av at denne typen hund er etterspurt av mennesker som ikke har allergi, men bare vil ha en "motehund" og late som om de er litt "kompis med kronprinsparet"?

Det er også slik med puddler, de er dyre fordi de er pene.

Men for oss allergikere så har vi ikke så mange hunderaser å velge mellom, og det er altså ikke-allergikerne som presser opp prisene.

Lurer bare på hva dere synes om dette!

Anonymkode: 06ab5...9c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er du litt ute på tur tror jeg?

Kronprinsparet har to blandingshunder, såkalte "labradoodle". 

Portugisisk podenco er ikke allergivennlig. Tenker du kanskje på portugisisk vannhund? De har krøllepels, men ikke nødvendigvis allergivennlig, man kan reagere på den type pels også. 

Det er ikke sånn at allergivennlige hunder er dyrere enn andre hunder. Det koster å drive forsvarlig oppdrett på hund. Mange raser er dyrere enn pudler. 

Anonymkode: 8dceb...cf2

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du få billigere hund fordi du er allergiker? Hvem skulle sponset det - staten? Oppdretteren? Den er ikke et hjelpemiddel du trenger, den er en hobby og noe du har lyst på, du har ikke mer rett på den rasen enn andre. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...