Gå til innhold

Bakterier/virus i tørket blod

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på det. Jeg har mild bakterieangst i perioder. Nå er en slik periode. Det er derfor dette spørsmålet kommer opp nå. Er det bakterier eller virus i tørket blod fra hund?

Jeg var med en venninne i dag. Vi var stort sett utendørs, men måtte inn for å bruke toalettet. Hunden deres hadde løpetid, noe som gjorde at noen steder var det noen inntørkede blodflekker. På veien til badet var jeg litt uoppmerksom og trødde i litt størknet blod. Kan det da ha blitt overført noen bakterier eller virus til sokken min?

Ja, jeg vet at jeg sikkert overreagerer, men jeg trenger svar.

Anonymkode: dbd83...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er garantert overført bakterier til sokken din, men de er høyst sannsynlig ikke skadelige 😊

AnonymBruker
Skrevet

Bakterier finnes overalt, men de fleste er ufarlige. Virus finnes kun ved en virusinfeksjon og det er sjelden virus kan smitte fra hund til menneske. For at bakterier eller virus kan bli farlig for deg må du enten få kontakt via sår i huden din eller gjennom slimhinner. Kokvask sokken og prøv å gå videre i livet. 

Anonymkode: 0cab7...547

Skrevet

Blod er i utgangspunktet en steril kroppsvæske. Hvis hunden har bakterier i blodet, altså sepsis/blodforgiftning, ville den vært livstruende syk. 

Vask sokken som du ville gjort om du hadde sølt ditt eget blod på den. Dette går bra😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...