Gå til innhold

Hvilken bunad passer best til rosa hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har oppdaget at jeg liker å ha rosa hår og har hatt det litt av og på (bytter mellom det og blondt/rødlig). Tenkte på hva som skjer når jeg en dag har bunad mens jeg har rosa hår, og burde kanskje kjøpe en som passer til det.... Så hva ville dere valgt til rosa hår?

Anonymkode: 3ccbd...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, dersom bunaden skal passe til håret (noe som for øvrig er noe av det særeste jeg har hørt :fnise: ) så må det bli en såkalt «fantasibunad» da. 

Anonymkode: 48623...83f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke ha den lokale da?

Hvis du selv kan velge, kan du jo like gjerne plukke og mikse til du finner en kombo som matcher håret.

Anonymkode: 1cceb...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hårfargen din skal matche en bunad så må det nesten være en lys, nesten hvit bunad. 

17 mai så ja faktisk flere jenter /unge damer med rosa eller blått hår og bunad.

Det er bare tøft,kjør på👌

Anonymkode: 81785...1d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken

Tøft med en litt «uvanlig» farge på håret!

Men tror kanskje ikke jeg ville satset på å kjøpe en dyr bunad, som skal passe til en sånn hårfarge, uten garanti for at du alltids kommer til å ha den unaturlige fargen.
 

Tenker du da i så fall burde ha en som er enten mørk, altså svart, eller en hvit en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.7.2020 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Har oppdaget at jeg liker å ha rosa hår og har hatt det litt av og på (bytter mellom det og blondt/rødlig). Tenkte på hva som skjer når jeg en dag har bunad mens jeg har rosa hår, og burde kanskje kjøpe en som passer til det.... Så hva ville dere valgt til rosa hår?

Anonymkode: 3ccbd...f49

Man velger ikke bunaden etter hårfargen man har i  en mnd eller 2.

Hahahaha, for en tulle tråd dette er😂

Anonymkode: d46f2...b8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en over her sier så er fantasi-stakk et godt alternativ. Da kan du designe selv, og velge en rosafarge som står til håret. Men ikke bruk den på hele drakten, tror det kan bli litt mye. Rosa kan bli fint på detaljene eller vesten. Litt avhengig av rosa-nyansen kan kanskje lysgrønt eller en sterk blåfarge være fint?

Eller kanskje hvit grafferdrakt?

Anonymkode: 3722a...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en fantasidrakt. Det finnes mange flotte fantasidrakter, og da trenger du ikke forholde deg til begrensningene man gjerne møter når det gjelder bunader.

Men sånn generelt sett synes jeg folk er altfor lite flinke til å undersøke hvilke regler som gjelder for deres egen, lokale bunad. Nettbutikker hvor man sender inn mål og får en ferdigsydd bunad av den aller vanligste typen har ødelagt mye. Folk blir forledet til å tro at en bunad er en uniform med minimale valgmuligheter.
Silketørkle finnes i alle slags tenkelige mønstre og farger, og er en fin måte å gjøre bunaden komplett og unik på. 

Anonymkode: e9556...b3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva med disse? ;)  (fine bunader i alle fall)

47bfc027673d83818f1dd2486e0c736a.jpg i285978589324172906._szw1280h1280_.jpg

Anonymkode: f036f...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker en blå bunad! Uten for mye «greier» på ;) Rosa og blått er fint sammen iallfall 

Anonymkode: 11964...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad skal jo være fra der du «hører til», det er ikke fritt valg. Sånn egentlig. 
 

Men for å svare på spørsmålet ditt, ingen bunad passer egentlig til rosa hår. Men det er jo innvandrere som og går i bunad, mørk hud passer hvertfall ikke til bunad, så gjør det du vil. Noen vil bry seg, andre ikke.
 

Bunad-mafian blir aldri fornøyd uansett 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med disse? ;)  (fine bunader i alle fall)

47bfc027673d83818f1dd2486e0c736a.jpg i285978589324172906._szw1280h1280_.jpg

Anonymkode: f036f...87a

Hvor er den lilla øverste fra? Aldri sett før, men drit stilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.7.2020 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Har oppdaget at jeg liker å ha rosa hår og har hatt det litt av og på (bytter mellom det og blondt/rødlig). Tenkte på hva som skjer når jeg en dag har bunad mens jeg har rosa hår, og burde kanskje kjøpe en som passer til det.... Så hva ville dere valgt til rosa hår?

Anonymkode: 3ccbd...f49

Altså, har du tenkt å kjøpe en bunad som passer hårfargen? Jeg regner med at du driter penger da, eller?

Men for øvrig, INGEN bunader passer til rosa hår, dvs. rosa hår passer ikke til noen bundader (eller til noe annet heller, når jeg tenker meg om...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøyamor skrev:

Bunad skal jo være fra der du «hører til», det er ikke fritt valg. Sånn egentlig. 
 

Men for å svare på spørsmålet ditt, ingen bunad passer egentlig til rosa hår. Men det er jo innvandrere som og går i bunad, mørk hud passer hvertfall ikke til bunad, så gjør det du vil. Noen vil bry seg, andre ikke.
 

Bunad-mafian blir aldri fornøyd uansett 😄 

Hvordan får du til at bunad ikke går med mørk hud? Det stemmer hvertfall ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...