Gå til innhold

Soverom 6,5 kvm, mulig m dobbelseng og garderobe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å dele et stort soverom i to, de vil bli ca 6,5 kvm hver. Er det mulig å ha dobbelseng og garderobe på det ene? 

Vil gjerne se bilder eller linker til bilder:)

AnonymBruker
Skrevet

En dobbeltseng dyttet inntil veggen med 30cm på den frue siden + et dobbeltdrap på 0.6 x 1.2 m dekker 5.13 kvm. Da er det i underkant av 1.5 kvm til flate for å åpne døra og fri flate rundt resten av senga.

Det går, men er trangt. Hadde droppet skap og heller laget et åpent system med IKEA Algot garderobesystem. Da får du mye på minimal plass.

Anonymkode: 423ed...8fb

Skrevet

Takk for tips! høres litt utrygt ut med dobbeltdrap på soverommet, men regner med du mener dobbelt skap😅 

Algot høres lurt ut, evt skyvedører? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hildamaria skrev:

Takk for tips! høres litt utrygt ut med dobbeltdrap på soverommet, men regner med du mener dobbelt skap😅 

Algot høres lurt ut, evt skyvedører? 

Ha ha ha 😂 autocorrect på sitt beste.

Anonymkode: 423ed...8fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det samme, bortsett fra at det var et kjøkken (halve rommet er fortsatt kjøkken, resten er et soverom, frostet skyvedør mellom). Begge rom er på ca 5,5 kvm. Har en plassbygget 140 dobbeltseng med oppbevaring under og 120 garderobe (åpen løsning, skal snart byttes ut med skyvedørsgarderobe, Platsa fra IKEA). Da har jeg ca en meter gulvplass i mellom.

Ettersom alt er tilpasset ble veggene også bygget slik at det er akkurat plass nok til de møblene som trengs. Kjøkkenet er smalere i en ende for å få plass til to meter seng på soverommet og motsatt i andre enden for å få plass til høyskap på kjøkkenet og 120 garderobe på soverommet, dvs. det er en «knekk» i veggen. Jeg regner med dere i tillegg må tilpasse vindu(ene)? Jeg valgte å beholde vinduet på soverommet (det er nå mellom senga og skapet) og bare ha god belysning på kjøkkenet.

Anonymkode: 901ac...fb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres trangt ut, men tror det går. Kommer dog litt an på formen på rommet. Er det kvadratisk? 

Anonymkode: 88d57...12f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det samme, bortsett fra at det var et kjøkken (halve rommet er fortsatt kjøkken, resten er et soverom, frostet skyvedør mellom). Begge rom er på ca 5,5 kvm. Har en plassbygget 140 dobbeltseng med oppbevaring under og 120 garderobe (åpen løsning, skal snart byttes ut med skyvedørsgarderobe, Platsa fra IKEA). Da har jeg ca en meter gulvplass i mellom.

Ettersom alt er tilpasset ble veggene også bygget slik at det er akkurat plass nok til de møblene som trengs. Kjøkkenet er smalere i en ende for å få plass til to meter seng på soverommet og motsatt i andre enden for å få plass til høyskap på kjøkkenet og 120 garderobe på soverommet, dvs. det er en «knekk» i veggen. Jeg regner med dere i tillegg må tilpasse vindu(ene)? Jeg valgte å beholde vinduet på soverommet (det er nå mellom senga og skapet) og bare ha god belysning på kjøkkenet.

Takk for god info! Har du bilder? 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig trangt ut... Og kommer jo også an på hvor stor dobbeltsenga er.

Anonymkode: f7fb9...4e7

Skrevet

Senga er 180 × 210. Rommet er rektangulært, og vi tenker å sette opp en vegg ca midt i.

Skrevet

Hev senga og sett skuffer under senga. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hildamaria said:

Senga er 180 × 210. Rommet er rektangulært, og vi tenker å sette opp en vegg ca midt i.

Bytt ut 180 med 150 + slankekur.

Anonymkode: 1dcb6...0eb

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Hildamaria said:

Takk for god info! Har du bilder? 

Proporsjonene er ikke helt riktige, men ca slik.9C50DEC5-8341-4FDB-A75A-AB27289DEB69.jpeg.0cf59aab6e042425ac01770061f79c43.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Gå i det minste for skyvedørsgarderobe, så slipper du å tenke på å få opp skapdørene

Anonymkode: 7abbe...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...