AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Hei, Er nå 30 år og har fått vite at jeg har den alvorligere formen for PMS som heter PMD. Det har i løpet av de siste årene preget mer og mer av hverdagen min og på de verste dagene får jeg veldig veldig mørke tanker og er sengeliggende. Går til psykolog og dette ble oppdaget i forbindelse med utredning for ptsd. Jeg har hormonspiral nå, men det har kun blitt verre. Har tenkt på antidepressiva i fasen mellom eggløsning og mens, evt bytte fra hormonspiral til P-piller selv om jeg har prøvd flere i ung alder som jeg reagerte veldig dårlig på. Jeg har kommet dit der jeg tenker at man burde fjerne eggstokker for å komme i overgangsalder. Dere som lever med det i hverdagen, har dere noen tips til meg?😊❤️ Anonymkode: b2a08...dae
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har slitt veldig med dette i mange år uten at jeg visste hva det var, og det har gått utover mange vennskap og forhold. Da jeg endelig fant ut hva det var så ble det gradvis enklere å forholde seg til det. Jeg har prøvd mange forskjellige medikamenter, men synes det eneste som har hjulpet litt er Sedix, som virker beroligende. Men de siste gangene har jeg ikke trengt noenting. Ellers bruker jeg Flo-appen for å registrere symptomer, humør osv for å se mønsteret selv og bekrefte ovenfor meg selv at det ikke er verden som hater meg, det er bare eggløsning. Det har også hjulpet å fortelle vennene mine om det, slik at når de oppdager at jeg forsvinner langt inn i meg selv så knipser de meg tilbake til virkeligheten. Og hvis man kan ha en litt fleipete tone om at «på onsdag får jeg eggløsning, bare så dere vet det...», så blir det ikke så mørkt og vondt som man forventer. Hovedproblemet, etter min erfaring, er at man bærer alt alene og inni seg. Alt blir mye større da. Anonymkode: 560ad...8ad
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt veldig med dette i mange år uten at jeg visste hva det var, og det har gått utover mange vennskap og forhold. Da jeg endelig fant ut hva det var så ble det gradvis enklere å forholde seg til det. Jeg har prøvd mange forskjellige medikamenter, men synes det eneste som har hjulpet litt er Sedix, som virker beroligende. Men de siste gangene har jeg ikke trengt noenting. Ellers bruker jeg Flo-appen for å registrere symptomer, humør osv for å se mønsteret selv og bekrefte ovenfor meg selv at det ikke er verden som hater meg, det er bare eggløsning. Det har også hjulpet å fortelle vennene mine om det, slik at når de oppdager at jeg forsvinner langt inn i meg selv så knipser de meg tilbake til virkeligheten. Og hvis man kan ha en litt fleipete tone om at «på onsdag får jeg eggløsning, bare så dere vet det...», så blir det ikke så mørkt og vondt som man forventer. Hovedproblemet, etter min erfaring, er at man bærer alt alene og inni seg. Alt blir mye større da. Anonymkode: 560ad...8ad Tusen takk for svar! ❤️ Har lastet ned appen nå, det må jeg teste også. Jeg har også alltid slitt med det, likevel var det litt sjokk da jeg forsto at det var det. Nå er psykolog og lege på ferie, så prøver bare å komme meg gjennom de verste dagene. Har liggende en pakke med 50mg Zoloft som jeg tenkte jeg skulle prøve å ta fra eggløsning neste gang, selv om jeg helst ikke vil ta medikamenter. Likevel er alt bedre enn sånn det er nå.. 🙂 Må jo prøve. Har fortalt det til noen venner og kjæresten min, da jeg også isolerer meg når det skjer. Vil liksom ikke være til bry, men får det bare verre av å tenke sånn... 🙂 Anonymkode: b2a08...dae
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 PMD klubbmedlem her 🖐️ Orker ikke å dra hele historien, men antidepressiva ble min løsning. Har også hormonspiral, men den fikk jeg etter antidepressiva av helt andre årsaker (store mensblødninger) Prøvde først metoden med å ta antidepp v eggløsning og frem til mensen startet, men det tulla veldig med hodet mitt. Så jeg tar dem kontinuerlig istedet. Anonymkode: 28f8d...444
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: PMD klubbmedlem her 🖐️ Orker ikke å dra hele historien, men antidepressiva ble min løsning. Har også hormonspiral, men den fikk jeg etter antidepressiva av helt andre årsaker (store mensblødninger) Prøvde først metoden med å ta antidepp v eggløsning og frem til mensen startet, men det tulla veldig med hodet mitt. Så jeg tar dem kontinuerlig istedet. Anonymkode: 28f8d...444 Har du merket stor forskjell og hvilken antidepressiv tar du?😊 Anonymkode: b2a08...dae
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har slitt med det i mange år. Antidepressiva, trening og en veldig tålmodig kjæreste ble min løsning 🥰 Anonymkode: 1a6f0...486
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med det i mange år. Antidepressiva, trening og en veldig tålmodig kjæreste ble min løsning 🥰 Anonymkode: 1a6f0...486 Så fint at du har det bedre ❤️😊 Kjæresten min er også veldig tålmodig, men på de tyngste dagene føler han seg nok mer som en barnevakt, det er de dagene jeg må klare å dempe nedturen på. Men det er jo litt lettere å gjøre når man vet at det faktisk ER noe reelt som ikke står bra til 😇❤️ Jeg begynte å ta Zoloft som jeg har fått av legen for en stund siden nå og håper det hjelper på neste syklus. Ts Anonymkode: b2a08...dae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå